Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 juli 2016

Bondstorp, zoom och en glass på piren.

Av Malin wiper - 24 juli 2016 09:49

  

I går mitt på dan började jag vakna till liv igen och vi åkte ut en sväng. I torsdags natt sov jag jättedåligt och hade mardrömmar som väckte mig stup i kvarten. Hur jag än försökte så kom jag inte iväg till gymmet med A-G och fick gå och lägga mig igen. Det känns trist och man får dåligt samvete fast man inte rår för det, så är vi kvinnor ofta tyvärr. Jag har gjort allt för att få kraft och sysslat med både avslappning och några små promenader utefter vägen i går. Jag är inte i bra form men om 8 dagar skall jag ta ett sköldkörtelprov igen och har det höjt sig igen så får dom banne mig sätta in "Levaxin". Jag har många av dom symptom som beskrivs på nätet då sköldkörteln alstrar för lite hormoner.         

 

   

Det första vi gjorde var att inta en fika ute i naturen nere vid bryggorna i Bondstorp. Där satt vi och tittade ut över vattnet och båtarna. Det är att leva i nuet och få kraft, vi satt där längre än vi tänkt för det var så otroligt skönt och fläktade friskt från vattnet. Åker man vidare på den lilla vägen vid bryggorna så kommer man till Bondstorps badplats.

 

Klicka här för att se när vi var till Bondstorps badplats 5 augusti 2014. Klicka här för att se vad jag skrev om badplatsen 2012

 

   

Nu skall jag visa vilken otrolig zoom min nya kamera har. Jag stod på denna pir och zoomade mot andra sidan där man knappt såg nåt utan det var som prickar.

 

 

 

Zoomade in detta båthus som man bara såg som en liten prick från piren, så jag är otroligt nöjd med zoomen    


Förra året efter min operation så tålde jag värmen mycket bättre men i år är jag lika svettig igen och det rinner störtfloder från ansiktet. Tur att det finns handfläkt. Bilden får symbolisera detta för om man lägger till en brödrost så är det så jag känner...    men jag är glad för att ni som tål värmen och har en bra kroppstemperatur får njuta nu av sommaren på riktigt...     

 

 

 

Kunde även zooma in dessa byggnader som låg rätt långt borta också. Det var svårt att få fler bilder för solen gassade från alla håll

 

   

Innan vi åkte hem så var vi så svettiga så endast glass kunde avhjälpa detta. Glassen intog vi på piren i Jönköping. Där satt vi också en bra stund och kollade ut över Vätterns vatten.         

 

Vi åkte också till Habo en sväng och hann gå in på Erikshjälpens second hand men det skriver jag om in ett annant inlägg. Det tar tid att få till bilderna men det var så kul för äntligen fick jag träffa min blogg- och fb vän Sanna. Vi har följt varandras bloggar i minst 6 år. Vi kom dit så sent för det var inte planerat så dom stängde bara en halvtimme senare   

 

Nu ser jag fram emot att komma till gymmet i morgon. Önskar er alla en jättefin och njutbar söndag    




#Vakna #Bondstorp #Zoom #Båthus #Piren #Bobby

 
 
Annelie

Annelie

5 augusti 2016 20:19

Sitter och läser ikapp på din blogg nu, då jag inte har läst något under semestern.
Fin bild på dig med din nya blåa väska OCH topp...snyggt.

Wow...vilken zoom, förstår jag du är nöjd med.

Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 augusti 2016 14:14

Tack snälla du för dom orden. Känner mig fin i topen och väskan är så praktisk.

Zoomen är verkligen bra

Du är väl för härligt som skriver så många kommentarer till mig. Vilket jobb. Jag kommer in till dig så fort jag kan men vi kom hem nyss och jag är helt slut
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards