Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 mars 2016

Bettskena för tandgnisslare!

Av Malin wiper - 11 mars 2016 07:45



 

Bettskena med förvaringsburk


I dag skulle jag iväg en fjärde gång till gymmet denna veckan men kroppen satte stopp för detta. Får nog hålla mig till högst 3 gånger/vecka tills vidare. Jag sover otroligt dåligt också just nu så jag är jättetrött när jag vaknar, och har huvudvärk. Min man säger att jag gnisslar tänder och bilter ihop så han får väcka mig, det har jag gjort länge men inte varje natt. Klicka här för att läsa om just detta. Det märks ju att mina tänder blivit påverkad av gnisslandet och ihopbitandet så jag får nog gå till tandläkaren för att få en bettskena att ha på nätterna. Det är tydligen vanligt detta och många har såna skenor men skall man ha en riktigt bra så kostar dom en del. Då var det fredag igen och jag hoppas ni kära läsare har en härlig helg att se fram emot

 

 

 

Nu har jag ätit frukost som bestod en hårdbrödssmörgås med skivad banan och en körsbärstomat på toppen. Jag orkar inte äta två smörgåsar direkt på morgonen så jag tar den andra lite senare. När jag skriver detta är kl 07.26 och solen är redan framme. Då var det fredag igen och jag hoppas ni kära läsare har en härlig helg att se fram emot. Vi har inget planerat annat än att min man skall städa färdigt i sin kontorshörna. Han har även använt rumsbordet till att fixa med några datorer så det skall städas bort också. Jag skall stryka kläder som min man tvättat i vår tvättstuga

 

                                  

Seven Oaks

 

 

 

 

Så här såg det ut när han hade städat bort hälften...       

 

 

#Bettskena #gnisslar #Hårdbrödssmörgås #Banan

 
 
Annelie

Annelie

11 mars 2016 08:16

Så som det såg ut på ert matsalsbord (fast oftast ännu värre) ser det ut för jämnan hos en kompis till mig,,, hennes man belamrar det med all "skit" i andras ögon än hans egna.
Å detta har de i vardagsrummet.... jag skulle få "tuppjuck", ginge aldrig med mig.
Ändå så har denna kille ett helt rum i deras hus med sina saker.

Finns en bra bettskena på apoteket,, det sägs den ska vara jättebra i alla fall, du värmer den i varmt vatten och stoppar in den sen så den formar sig efter just ditt bett.
Jag har köpt en sådan, men aldrig använt.

Den är betydligt billigare än hos "tandis".

Trevlig helg.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 mars 2016 08:29

Det brukar inte se ut så hos oss men när det gäller hans kontor så har han en förmåga att samla på sig men när det gäller annat så är han supernoga och strör inte saker omkring sig. Vi har ju ett rum mindre nu och då blir det mycket svårare att hålla ordning när man fixar saker och har hobbies

Tack för tipset om bettskenan, skall gå till Apoteket och kolla

Kommer in till dig lite senare i dag för jag har fullt upp att göra

Ha en skön dag
kramar

 
Åke

Åke

12 mars 2016 06:26

Fy för bettskenor... Jag har också fått prova det... Jag hoppas det hjälper dig. Fick för att jag höll på med idrott. I en fotbollsmatch när karriären låg på topp, så hade motståndarlaget ett otroligt svagt backpar redan från avspark lade jag bollen mellan dem och satte 1-0 :) inte nog med det utan efter 5 minuter hade jag gjort ett hat-tric. Lika enkelt vart det inte när jag försökte på mitt fjärde mål på liknande vis genom att lägga in bollen mellan dem och bli fri igen med burväktaren... Tippade in bollen och skulle smita in mellan dem så vart det svarta natta! En av dem satt en armbåge rätt i min käft! Sugrör och soppa stod på menyn en vecka... Och har problem så här 30 år efter incidenten, har ännu fåt en remiss... Jo för när jag besöker tandläkaren måste jag ofta be dem vila så jag får rätta till min käke... Den låser sig ännu. Så med din berättelse om bettskenor ger mig kalla rysningar om gnisslande tänder under nätter!!! Jag hoppas någon löser sig åt dig :) Jag kollar dagligen mitt bett, och det bästa en tandläkare kan göra det är att använda det där papperet som färgar när man biter ihop. Medans jag känner mitt bett nu så knakar min höger käke... Jag lider med dig. För att gå till ditt andra sak nu här är att jag har fått pippi på banan. Några år sedan fick jag banan till tacos hos en kamrat. Prova får du se!!! Det bästa som hänt tacosen :) I julas vaknade jag en natt och vart sugen på en skinkmacka gjord på tunnbröd, vet du vad jag provade till? En trevlig helg på Er :)

http://www.nacka144.se

Malin wiper

12 mars 2016 08:53

Tack för tipset om tacosen, det skall testas. Vilken otur du hade när du idrottade, en riktig rysare du berättar. Jag lider med dig som har det så med käken fortfarande. Tack för din omtanke. Jag har ju sett att även tänderna blivit kortare av detta tandgnisslande. Jag är orolig för att ha en sån skena i munnen, tänk om man inte får bort den på morgonen ;) Tack för din dramatiska rafflande berättelse

Ha en skön dag med käken i rätt läge

Hälsning
Malin

 
Banan Åke

Banan Åke

12 mars 2016 06:30

Bevis :) http://nacka144.se/?p=22888
Min arbetsgivare bjuder på frukt dagligen... Kan du gissa min favorit...

http://www.nacka144.se

Malin wiper

12 mars 2016 08:49

Underbart att det finns fler som har banan på smörgås. Då är jag inte ensam

Ha en skön dag
hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards