Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 december 2015

Av Malin wiper - 15 december 2015 19:45

   


 


Fick möjlighet att se ettornas och tvåornas Julspel i Hjortsjöskolans aula igår. Våra vänner A-G och L-G och deras dotter K var också där för att bese K:s pojkar S o E som ingick i ensamblen.  



 


En mycket musikalisk dam trakterade pianot både före och under föreställningen. Det riktigt svängde, lite uppjazzat.

 

                   



Jag filmade men det blev för långt så Youtube tog inte emot hela klippet så det delas upp i 4. Här ser ni del 1, dom sjöng väldigt starkt, tydligt och fick väldig bra uppbackning av pianisten. Blev sen bjuden på fika hos våra vänners dotter. Malin kunde inte följa med eftersom hon inte kunde sitta så länge                                      



Klicka här för att se del 2. Klicka här för att se del 3. Klicka här för att se del 4

 

 

                           


#Hjortsjöskolan #Julspel #Ensemblen #Pianot #Fika

Av Malin wiper - 15 december 2015 14:30



   


 

Mr T här: När jag var själv till Jul-Ljus för att hämta tavlan vi lagt undan så passade jag på att fota lite där. Tomtarna som invaderat Vaggeryd fanns också här i Hok. De kostade 220 kr/st.                    

   

Inomhustomtar är det gott om liksom snögubbar, änglar och troll.                     


    

Personlfest i tomteland ser detta ut som men var är gummorna?

 


Här tillverkades Sveriges första serietillverkade elljusstakar och det finns många varianter på temat på Jul-Ljus i Hok.


  

Julstjärnor är något som hör till, här finns upptänkliga sorter och storlekar.       


  

Strutar, fjädrar, bollar och snögubbar.


  

Pärlemortomte??


   

Ljus och burkar men inga skurkar.


#Jul #Gästbloggare #Tomtarna #Personalfest #Elljusstakar #Granar #Pärlemortomte #Potatis 

Av Malin wiper - 15 december 2015 07:32

  

En vante som hängde på ett buskage jag gick förbi. Jag var i urusel form i går och fick ta tabletter 3 gånger men i dag när jag vaknade var jag lite bättre så promenaderna i går och gåbandet gjorde nog sitt. Fortsätter detta så skall jag beställa tid hos läkare för röntgen och ev starkare värkmedicin som inte innehåller kodein. Jag kan sitta högst 10 minuter sen säger kroppen stopp!.

 

 

                                             

 

Det blir värre eftersom jag även har besvär med nacken och korsryggen, det triggas igång värre när ländryggen krånglar. Jag är så trött på min kropp nu så jag nästan spyr men jag vet ju att det finns dom som har det värre men det hjälper inte.                  

 

Min man kommer att vara lite bloggvikarie som han även varit förut när jag inte mått bra. Han kommer in så fort han kan och har inlägg klara. 

 

   

I går kom det lite snö och vi hade minus 4 grader och mer torr luft som gör att man mår bättre. Lyckan blev kort för i dag är det varmgrader igen. Som ni ser så har vi fått tillbaka vår lilla röda men det blev en dyr historia på tvåsiffrigt belopp. I ett vips försvann vår planerade resa till våren. That's life.  Ha nu en skön dag kära läsare och sköt om er. 

 

Hurt med 2Cellos. Passar bra till mitt sinnestillstånd. Har haft den inne med Johnny Cash förut så jag tar denna version nu. Klicka här för att höra låten med Johnny Cash som är en höjdare med hans lite spruckna röst 

 

 

#Vante #Ländrygg #Nacke #Bloggvikarie #Cellos

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards