Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 juni 2015

Bröllopsdag, 24 år som gifta...

Av Malin wiper - 15 juni 2015 08:30

       


  

I går firade vi 24-årig bröllopsdag och dagen började vi med att dricka kaffe i våra "hjärtekoppar" som vi brukar använda på "Alla Hjärtans Dag". Eftersom vi träffades sent i livet så hinner vi inte fira guldbröllop därför blir det nåt extra nästa år när det är dags för silverbröllop, om vi lever då


    

Vi åkte sen iväg till Byarums Hembygdsgård som öppnade i går för säsongen. Vi tog varsin smörgås med ägg och ansjovis som alltid är fräsch och god. Bilden togs av en bekant till min man som heter Lennart "Charlie". Det var rätt kallt ändå i luften och jag blir så förvånad när jag fryser för det har inte hänt på många år.


  

Jag fick även fota Lennart "Charlie" som fotade oss  

 

  

Bakom hembygdsgården finns det masstor av sittplatser

 

 

Numera har dom även en fin scen och underhållning varje söndag 

 

Min man hade ett gammalt kasettband Med David Allan Coe och när jag var hem till honom första gången på middag, då fick jag  lyssna till David Allan Coe och  denna låt som var med på bandet. Det gjorde att det blev "vår" låt.  

 

                  

Vårt bröllopsfoto. Vi upptäckte att dom flesta av våra fotoalbum fortfarande finns på vinden efter vår flytt, så nu skall vi leta fram dom. Vi gifte oss i Hällefors Kommunhus 1991. Vigselförrättaren hette Hasse och var kommunalråd, men vi kommer inte ihåg hans efternamn så jag får kolla i vigselbeviset.  

 

       

Efter att ha promenerat ett tag innan vi åkte från Hembygdsgården så kändes min rygg bättre så vi bestämde oss för att åka till en badstrand i närheten av Hook. Det var bara 4 km dit så det funkade. Det ryms inte i detta inlägg så det kommer senare.   

 

       

Nån gång på 1990-talet då vi åkte till Göteborg och besökte Liseberg. Det fanns en atelje då där man kunde få klä sig i gammaldags kläder och bli fotad. Min man gjorde ett misstag som vi har skrattat åt många gånger. Han glömde ta av sig sina pilotbågar...   Kläderna var konstruerade så att man bara drog på sig dom ovanpå sina egna kläder. 

 

     

 

 

Önskebrunnen Liseberg 

 

Nu skall jag bli lite personlig: Det var just på Liseberg en lite luggsliten Malin stod i slutet av 1980-talet för att slänga en slant i "Önskebrunnen" som fanns där då och kanske nu. Jag stod där och blundade och tänkte på vad jag skulle önska mig. Min önskning blev som följer: en trofast, pålitlig och rolig man, helst lång med blont hår, glasögon och skägg...  . Sen glömde jag bort det hela tills jag gick in genom en dörr till en fackföreningskurs och där satt just en man som stämde in utseendemässigt på min önskning...  Jag tänkte: han är nog gift, han tänkte, där är hon ju.



                                 

Animated gifs

  


#Bröllopsdag #Hembygdsgård #Byarum #Charlie #David #Önskebrunnen #Liseberg

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

15 juni 2015 08:54

Å vad nostalgisk man blev när man såg hembygdsgården, där har man ju varit mycket när man va liten. Har dom fortfarande lotter där man kan vinna handarbetade grejer?
Kul att önskebrunnen funkade.
Sådana utkläddningsgrejer hade dom nog på high chaparal för några år sedan,en kollega å hennes då nya kille fotade sig så då.
Grattis på bröllopsdagen i efterskott.

Malin wiper

15 juni 2015 09:01

Förstår att du blir nostalgisk ;) Dom har kvar detta med lotter i rummet till vänster från ytterdörren och man kan vinna handarbeten och annat

Kul att dom hade sånt på High Chaparal förr. Tack snälla du till Grattiset

Ha en skön dag
Vänlig hälsning
Malin

 
Ingen bild

Kerstin

15 juni 2015 09:19

Jag ska inte hålla låda
bara önska grattis till er båda.
Kram Kerstin

Malin wiper

15 juni 2015 09:49

Tack snälla Kerstin ;) du är så omtänksam

Stor varm kram
Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

15 juni 2015 10:29

Hej!
Stort Grattis!
Kram,Inger

http://chintohs.blogspot.se

Malin wiper

15 juni 2015 11:07

Tack snälla Inger. Nu ser vi fram emot ytterligare några år

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

syrran

15 juni 2015 10:34

Och vi som talades vid igår! Varför sa du inget? Sorry att jag glömde, hoppas ni hade en härlig dag och vi grattar allihop här från Kinna.
Ni kan visst komma att fira guldbröllop, så gamla är ni inte!
kram

Malin wiper

15 juni 2015 10:50

Jag ringer. Tack för grattiset,

Jag tror inte vi lever så länge

Kram tillbaka

 
Ingen bild

Keiju

15 juni 2015 10:54

Grattis på Bröllopsdagen!Jag är helt övertygad att ni kommer få många fina år framöver :)

Kram Keiju

Malin wiper

15 juni 2015 11:11

Tack snälla du för dom orden

Ha en skön dag
kram
Malin

 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

16 juni 2015 18:35

GRATTIS i efterskott till bröllopsdagen! Tack för titten på alla fina bilder! Hoppas att du inte överanstränger dig utan snart är fri från ryggbesvären.
Ha en trevlig midsommar!

(Vi ska fira guldbröllop i oktober "om vi lever då" som min mormor alltid sa). :)
Kram till er!

Malin wiper

16 juni 2015 19:22

Tack snälla du. Tänk att ni firar guld, fantastiskt. Det går inte över och jag har ont i både nacke och övriga rygg trots att jag promenerar, gör övningar och tar tabletter. Det går upp och ner hela tiden.

Ha en härlig midsommar själva

Härlig mormor

kramar

 
Ingen bild

petra

17 juni 2015 09:18

Grattis,i,efterskott!!

Malin wiper

17 juni 2015 13:31

Tusen tack snälla du kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards