Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

Riksettanrallyt 2013! del 2

Av Malin wiper - 10 maj 2013 19:00

  

Riksettanrallyt torsdag 9 maj 2013   


Denna Citroen DS såg man mycket förr och numera verkar den ha kommit tillbaka på vägarna. Det är en personbil, producerad av den franska biltillverkaren Citroen mellan 1955 och 1975. Klicka här för att läsa mer om bilen. 

 

Stort tack till alla er som  tar hand om  dessa fantastiska bilar...   som vi andra får njuta av att se på våra vägar  sommar, vår och en bit in på hösten. Ni för vidare nåt vackert till historien så kommande generationer också får ta del av detta arv...  Ni gör en kulturinsats eftersom även musiken från den tiden också lever vidare. 



 


     




    


  



    



     


         





   



   



  

  


 



 



  


  


  



    


   


         




    


Min man tog så många bilder så jag har en hel röra att reda ut och fixa i fotoprogrammet. Jag kan kassera en del men dom flesta är rätt bra så jag använder dom lite då och då i kommande inlägg. Det började regna på eftermiddagen så det blev regnfilm för hela slanten. Vi har ingen ork alls utan tar det bara lugnt.  

 

 




 
 
Anita

Anita

10 maj 2013 19:24

Vilka jättefina bilar som du visar...ni bara måste komma till Västerås när det är Power Meet...du skulle säkert tycka om det. Nu när du går in på min blogg så är det på den nya adressen http://www.dailylifewithanita.com och nu finns det möjlighet att annonsera förutom att lämna gästblogginlägg som är gratis det är bara annonsering som kostar en liten slant och det är bara att ladda upp sin önskade annons.

Ha en fortsatt fin fredagkväll
Kram Anita

http://www.dailylifewithanita.com

Malin wiper

10 maj 2013 23:09

Vad kul att du tycker det. Jag brukar fota själv men jag kunde inte följa med så denna gång fotade min man. Min man har en bror i Västerås så vi skall försöka passa in nästa Power Meet där. Tack för länken, skall gå in och kolla din sida.

Hoppas du haft en fin fredagskväll själv

Mvh
Malin

 
Hebbe

Hebbe

10 maj 2013 21:51

Hej du,nu är jag hemma i Skutskär,hemresan gick utmärkt,klev av tåger här hemm runt kl 2o:oo,,Känns skönt,lite trött bara..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

10 maj 2013 23:07

Välkommen hem och så skönt att hemresan gick bra. Förstår att du är trött för det blir ju miljöombyte

Ha det bra
kram

 
Hebbe

Hebbe

10 maj 2013 21:54

Ja det var kul att lära lite om viner,,Dessertvinet St John finns i vissa Systembutiker i Sverige,i övrigt är det väldigt få Cypernviner i våra butiker..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

10 maj 2013 23:06

Tråkigt att det finns så få viner här från Cypern.

Hoppas du haft en fin kväll
kram

 
Fenixmona

Fenixmona

11 maj 2013 05:49

Här bjöd du på en riktig nostalgitur! Så många fina bilder på dessa gamla bilar och en riktig Lassievovve hade du fångat också. Gott att få slappa ibland! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

11 maj 2013 09:05

Jag skickade ut min man på fotouppdrag för jag själ är inte i form just nu. Jag blev nöjd med hans bilder och gick själv på en nostalgitripp

Ha en skön lördag
kram

 
Hebbe

Hebbe

11 maj 2013 06:32

Mors,,Ja nog var jag lite trött efter resan,,men min egen säng,var go att lägga sig i..Gårdagens namn är ganska ovanliga numera..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

11 maj 2013 09:04

Förstår det och sen är det alltid roligt att komma hem också. Du får se fram emot att åka dit igen

Ha en fin lördag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards