Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Carlshamnsdieten!

Av Malin wiper - 19 juni 2011 10:20

 


Vi vaknade 10.00 och trodde klockan var 07.00 så det var ingen höjdare. Fast det gör inte så mycket för det har regnat hela natten och gör så nu också. Min man fortsätter med fönstren som han höll på med i går och kommer att sätta mig vid symaskinen.


  


Vi har misslyckats med många bantningsmetoder så nu har vi börjat med "Carlshamnsdieten" som min svåger gått på. Han gick ner 26 kg på 6 månader. Man får äta 3 gånger/dag men inget mellanmål och det är inte det enklaste, trodde jag. Bilden ovan visar vad vi åt i går på lunch. Man måste väga all mat och vi har fått en lista av svågern på måltidsförslag. Det finns ett med lägre energiintag och ett med högre. Jag var så mätt efter att ha ätit maten ovan så jag klarade mig hur bra som helst fram till middagen som bestod av stekt kyckling och wok. mellan målen får man dricka kaffe och te men inget bröd till. På morgonen äter vi två hårdbrödssmörgåsar med makrill på. Man kan även äta annat såsom bacon, ägg, sill mm.  Kosten är inte helt kolhydratsfri utan innehåller 80-100 g/dag. Man får inte äta såser. En del måltidsförslag innehåller en efterätt i form av en päronhalva. persika mm och en matsked grädde. Det finns massor att välja på.


Jag kan inte hitta nåt att läsa om den metoden på google utan bara insändare.


  


Min svåger rekommenderade Euro Shoppers wok. Den var verkligen god och innehöll bara grönsaker som jag gillar. Man behöver inte äta wokat jämt utan kan istället göra ungsrostade grönsaker och även kokta. Bara man väger och inte blandar i pasta, ris och potatis. Nu blir det inga cafébesök på ett tag.  Eftersom min man är diabetiker så får han hålla mer koll på blodsockret. Många har fått dragit ner på både tabletter och sprutor. Det vore toppen om han blev av med sprutan som han fick för ett tag sen. Hans socker har redan gått ner men han blev förskräckt när han såg sin mage på fotona i helgen och jag själv är så less på min övervikt nu så nåt måste göras. Vi åt ju barer ett tag men det funkade inte för jag blev hungrig igen efter bara en halvtimma efter att jag ätit baren.


Klicka här för att läsa om Euro Shopper


 


Nu har boken "Konsten att förstå en kvinna" kommit…


  


Detta fick jag i ett mejl av Stevie och tyckte det var så lustigt så jag sätter in det i bloggen...  

Snart kommer ett visitkort med alla uppgifter du behöver för  att förstå en man....  (skojar)


 



 
 
Monica

Monica

20 juni 2011 23:42

Maten verkar vara toppengod i denna diet. För 5 somrar sen så åt jag liknande hela sommaren, dvs bara en grillad kyckilngfilé eller fiskfilé med grönsaker till. Jag gick ner nästan 10 kg den sommaren :) Det svåra är bara att behålla vikten sen när man börjar äta mer som vanligt, tyvärr...
Lycka till med er diet :)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 juni 2011 07:25

Vad kul att du gått på den dieten också. Som du säger så är det svårt att hålla vikten när man väl gått ner men min svåger säger att så fort han märker att han börjar gå upp så tar han några dagar med dieten igen och då går han ner det han gått upp. Sen måste man röra på sig och det har jag varit dålig på dom sista åren. 10 kg är mycket på en sommar och jag hoppas på detta också.

Tack snälla du.

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards