Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Malin wiper - 3 juni 2011 17:33

  

Den här häftiga och välskötta "Cadillac Eldorado" stod på IKEAS parkering och lyste upp. Den bilmodellen tillverkades åren 1953-2003. Klicka här för att kolla på massor av bilder på olika Cadillac Eldorado.


Tärningsdekoration för bil att sätta i backspegeln. Klicka här för att komma in på sidan


  


Den hade vitt skinn inuti och var urhäftig


  

Framsidan på bilen.


Av Malin wiper - 3 juni 2011 17:11

 


 


Jag köpte mig en stol på fyndlagret som var nedsatt 41%. Jag hade tänkt ha den till datan men upptäckte att bordet inte går att sänka ner tillräckligt. Min kontorsstol känns inte bekväm längre. Fast denna stol är så lätt och läcker så den går att ha på en balkong eller altan mm.


  


Vi köpte varsin necessärer som hade kostat 79 kr men nu bara 9 kr/st. Vi har redan necessärer men dessa ryms det lite mer i och man kan ju variera.


 

En dubbelsäng där man kan dra ut sidoskåp från sängens bakgavel

  


Vill man ha en högre modell så fanns denna som var mycket finare i verkligheten. Vi ligger efter med att ha uppdaterat vårt hem och det blir så när man inte kan jobba och få in en riktig inkomst.

  

Detta var jättefestligt. En tapet med mönster av balkongräcke och utsikt...  

  

Sobert fint barskåp

  

70-talet är på väg tillbaka än om i lite ny tappning. Man hade såna tyger på gardiner och annat på den tiden.  


  

Vi gjorde lite mer också som jag skriver om senare.


Av Malin wiper - 3 juni 2011 15:48

  

Vi var tvungna att ta en paus i husbestyren och åkte iväg till IKEA och deras återinvigning. Dom har byggt om inne och snyggat till rejält.


  

Här är programmet för dagen men vi missade rätt mycket för vi kom så sent. Modevisningen glömde vi bort tyvärr.


  

När man kom in på IKEA så hade dom gjort en liten scen där ett band spelade


  

Lite godsaker var uppdukade lite överallt.


  

Vi gick direkt upp på restaurangen där dom hade stora fyrkantiga smörgåsbakelser. Dom var så stora så vi delade på en. Två kaffe och bakelsen gick bara på 29 kr. Dom var jättegoda och inte så mycket majonnäs utan magen tålde att äta detta. Det var lax, räkor, skinka, ost mm.  


LITE FINT JAG SÅG NÄR JAG GICK IGENOM NYA IKEA


  


Jag måste ge en eloge till IKEA som fått till det så bra efter nyöppnandet. Allt är så sobert, ljust, ser mycket större ut och är luftigare. Det finns mycket mer att välja på än tidigare också


  


Dom har väggar bakom vissa möbler som dom tapetserat så fint.


  


Ett litet minikök med barbord och tuffa vita höj och sänkbara plastbarstolar


  


Annan variant av hörnsoffa nu lite mer oval


  


Jag har börjat gilla såna här stolar istället för klumpiga fotöljer. Syrran har svart/grå såna och Mrs A har röda.


  

Läcker spegel med lampa ovanför


  


Helt plötsligt hamnade vi i ett kök där två tjejer fixade häftig tårtor. Glömde fråga om dom gick i bagarutbildning


  


Denna har dom döpt till IKEA...  


       


Sen kom det en tjej till som hade en tårta med sig  som hade toppats med gordgubbar och maränger.


  


Om vi flyttar så måste vi köpa en snyggare och bättre säng. Vi har haft 6 sängar på 20 år...  Den vi har nu är den fulaste...  Vi köpte den bara för att den var hög.


   


Vad sägs om krukor på väggen...  


   


Denna glashylla skulle passa till min tändarsamling men jag vill ha en speciell som går att snurra.


Fortsättning följer............................ 




Av Malin wiper - 3 juni 2011 09:21

 


Här sjunger Eva Eastwood med sin orkester "Farfars 50-tal". Klicka här för att komma in på Eva Eastwoods hemsida



Tyvärr så laddas inte bilderna i bloggen i direkt utan man får vänta lite. Jag tog bort reklamen en månad och då blev det bättre. Nu borde dom starta flera servrar och uppdatera så dom blir snabbare. Bloggplatsen har fått så många fler bloggare


Av Malin wiper - 3 juni 2011 08:12


Nu är solen tillbaka med full kraft så det finns ingen ursäkt längre att inte klippa färdigt gräset...  Vi har nyss vaknat och jag måste nog gå till Apoteket för att köpa nåt mot pollen för jag reagerar på nåt som slår ut nu. Mina ögon kliar och är svullna, jag brukar ta Clarityn frystorkade tabletter men har inte känt nåt förrens dom senaste dagarna.


   


Vi har ju rensat bort en massa och jag skrev att jag inte hade nåt kvar från det jag växte upp. Hittade ändå en liten silversak som ser ut som en servettring. Jag blev inte döpt men fick namnet Margaretha . Det kan vara en sån där ring som scouterna hade för att hålla upp halsduken också. Kan inte minnas när jag fick denna men gammal är den...   Jag trivdes aldrig med namnet Margaretha och blev dessutom kallad för "Svarta Malin" i skolan för jag hade det mörkaste håret. Jag blev till och med mobbad och kallad för för "Digerdöden" (svarta döden)  ändå kunde  jag inte börja ogilla namnet. Då var Malin ett väldigt ovanligt namn som det var länge sen nån döptes till. När jag fyllde 15 år och skulle konfirmera mig så bestämde jag mig för att ta namnet Malin. Tyvärr så var jag tvungen att ha kvar Margaretha som andra namn och jag tyckte det var botten att man inte får bestämma sånt själv. Ni kan tänka er att det såg märkligt ut när jag stod med böjt huvud ovanför dopfunten och prästen hällde vatten över det tuperade och sprayade håret. Det gjorde att det var som impregnerat och rann bara av... 


    

En bild på mig när jag gick på lekskola som det hette då (förskola)


Jag vet faktiskt inte om min 3 år äldre bror är döpt så jag måste fråga honom. Mina föräldrar var rätt trendiga så när syrran föddes 10 år senare så döptes hon på BB. Det finns en bild på detta hemma hos mamma.  


Hade det varit nu så hade jag inte döpt mig utan ansökt om nytt namn. Jag har ansökt om nytt efternamn en gång så jag har både min mans efternamn och min mormors flicknamn. Jag blev rätt irriterad när jag gifte mig med Mr T och vi inte kunde få dubbelnamn båda två.



Sen när jag då hette Malin och skulle hälsa på folk så trodde dom att jag skämtade för det kan man väl inte heta...  det var lite frustrerande när ingen trodde på att jag hade det namnet. Det var verkligen ovanligt. Blev besviken sen när dom började döpa barn till Malin och den äldsta av dom är nog uppåt 45-årsåldern nu. 


    

Min bror och jag gör tandkrämsreklam. Jag utan mjöltänder framtill....  Pappa höll på med scrapbooking redan då och dekorerade alla fotoalbum och det har även jag gjort. Nu skall det vara mer lyxigt men då tog men vad man hade hemma både från tidningar, knappar mm. Tyvärr så blev man klippt efter karott trots att man ville ha långt hår. Jag har ett album på vinden med konfirmationskorten men orkar inte leta just nu. Tänk att allt detta föll över mig av ett ynka silverföremål som jag hittade.


 

Nu önskar jag er alla en härlig solig och njutbar dag

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards