Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

En salig morgonröra!

Av Malin wiper - 17 april 2011 08:59

 


God morgon! Hoppas ni sovit gott. I dag är vi uppe tidigare och jag skall sy in en jeansskjorta som jag köpte på Åhlens för ett tag sen. Den hade kostat 345kr sen var den nedsatt till 199kr och när jag köpte den kostade den bara 99kr så ibland har man tur. Tyvärr var den lite för stor som numera är ovanligt så jag måste sy in den lite. Man ångrar nu att man inte sparat alla jeansskjortor och jackor man köpt genom åren. Fast jag hade inte kunna ha dom nu ändå eftersom jag var så smal förut. Dom jeansskjortor man ser ute  ser ju snarlika ut dom som fanns långt tillbaka.

 

  

 

Min man lagade maten i går och det blev tunnskivad kassler med hans egen komponerade sås. Till detta en kokt grönsakspytt. Han improviserar ofta men jag själkv är rätt receptbunden. Det ser lite lite ut på min tallrik men jag äter små portioner men oftare. När jag hämtade ner mina sommarjackor och kläder från vinden så såg jag att jag lagt på mig flera kilon  sen förra sommaren och det var ingen höjdare. Jag har sånt sug hela tiden så det är inte lätt. 

  

  

 

Han la kasslern under såsen och satt in ett tag i ugnen. Ovanpå är det tunnskivad paprika och purjolök och som kryddning Sambal Oleak, och en paprikablandning på burk som även innehöll aivar. Det var jättegott.

 

  

 

  

 

Detta fina arrangemang såg jag när jag promenerade i går. Dom hade ställt ut en "Singer" Trampsymaskin framför huset med lite dekorationer på och det såg så läckert och fint ut.

 

  

 

Klicka här för att kolla vart jag hittade bilden på denna gamla trampsymaskin. Den gick för endast 150kr på Auktionshuset.

 

  

 

  

 

Jag tittade in bakom grinden och såg denna buske som dom satt både fjädrar och påskägg i och det var också så mysigt.   

 


 

 
 
Sussi

Sussi

17 april 2011 09:19

Samma här.. Jag vill inte ens prova mina sommarkläder. Vet redan nu att det är dags att shoppa nya för förra årets sitter rätt så tajt nu. Du har en bra portion där, bara jag kunde lära mig att ta den mängden jag med men det är samma för mig. Suget finns där helatiden!!

Det är skoj att se dom tomter som dekoreras lite extra. Vi är dåliga på det. Kanske ska köpa lite påskblommor och plantera i ena krukan i alla fall..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

17 april 2011 09:40

Ja du det känns hemskt. Jag var missnöjd förra sommaren för jag var så tjock och nu är det ännu värre. Jag har köpt två plagg nya nu så jag har nåt som känns bra. Du vet du hur det är att ha sug :(

Vi är dåliga på att dekorera också det blir mest blommor på trappen.

Ha en fin söndag
kram

 
Pisan

Pisan

17 april 2011 10:28

Önskar er en fin söndag! Här ser det ut att bli soligt idag, härligt. Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 april 2011 11:51

Ha en fin söndag själv. Här är det också sol

kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

17 april 2011 11:04

Vi ska inte prata om hur sommarkläderna från i fjol sitter.. dom sitter inte alls för dom har krympt! Sug.. ja vem har inte det? Är det typiskt oss medelålders kvinnor?

Så fint med symaskinen! Jag har en sån som står ute i stugan till ingen nytta i förrådet. Nu ska den fram till sommaren och bli "dekoration"!!

Jag går just nu och skrotar i en gammal jeansskjorta som jag älskar! Har snott den ur mannens garderob!!

Kram och ha en härlig söndag! Tummen upp för Mr T och hans kokkonst!! Den eftrlyser jag här...

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 april 2011 11:51

Ja du man tror nästan att kläderna krympt. Jag började tröstäta när jag fick värk i höften och inte kunde röra mig. Nu har jag tagit tag i problemet igen. Ja du det såg så fint ut med symaskinen ute. Har du en sån så tycker jag verkligen du skall ta fram den. Härligt att få skrota i nåt man trivs i

Mr T är bra på matlagning ;)

Ha en fin söndag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards