Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 maj 2024

Av Malin wiper - Tisdag 21 maj 07:30


 

I går såg jag denna hare i Botaniska trädgården. Den satt i en blomrabatt som jag råkade gå mot och den stack iväg med världens fart. Sen hade jag sån tur så haren satt sig helt stilla en bit bort så jag hann fota den. Jag smög fram sakta och den satt kvar


 

Hararna ser så roliga ut för dom är så fokuserade. Sen  blev det en väldig fart på haren när jag kom för nära

 

         

Boxande harar i slow motion


 

En närbild på en vidöppen tulpan


 

En ringduva som tittade nyfiket uppåt


 

Medans man promenerar och ser sig omkring så dyker alltid nåt fint upp, som här en rosa dröm mot en vit räfflad vägg


 

Utanför Mästerblomman fotade jag dessa blommor en dag i stan

 

Detta är prydnads purjo


  

 

En bild på Bananer i pyjamas som jag såg en dag på Myrornas second hand. Bananer i pyjamas är ett australiskt TV-program för små barn som debuterade i Australien i juli 1992. Klicka här för att höra ledmotivet till tv-serien


 

Sen såg jag då denna tillbringare i ett skåp hos Myrornas och nostalgin sköljde över mig. En sån fick jag av min sons pappa då vi flyttade in i ett eget hus i början av 1970-talet. Jag hade kvar den jättelänge tills jag råkade tappa den många år senare. Den på bilden var lite mer sliten än den jag hade för den var ju helt ny. Vi saknar dig Arne

 

Klicka här för att gå in på ett ställe som heter: Vad är den värd för att kolla nuvarande priset 

 

                                                       

Arne var en äventyrare som bland allt annat höll på med skärmflygning (paragliding)                   

 

 

En tulpan som börjar känna sig lite trött och sliten, som kämpar i motvind. Vi promenerade 6 km i går och senare på dan så kom solen tillbaka och vi fick 18 grader varmt. 

 

        

Doug Seegers & Eva Eastwood med The Letter

 

                                                        

I dag skall min man på återbesök hos Fysioterapin gällande sin skada i axeln. Den fick han i Hallstahammar i och med att han halkade i snön och det var underhalt. Han fick då genomgå en operation och rehabilitering. För ett tag sen så fick han besvär med axeln men efter övningar, massagekrage och kyla så blev han bättre. Nu har det försämrats lite igen och han skall få en Tens apparat som skickar små elektriska impulser. Det kommer att göra att han blir bättre. Nu har vi tisdag och jag hoppas den ger bra vibrationer för er alla. 

 

  

Man får försöka njuta så länge man kan för världen känns just nu som en tickande bomb. Det känns toppen att vårdpersonal går ut och protesterar för man skall inte tolerera att bli så utnyttjad som dom blir med bara mer och mer stress, mindre personalstyrka och dålig lön. Tyvärr så skrivs det inte lika mycket om detta utan det känns som det tystas ner. Det behövs anställas många fler i vården för som det är nu är väntetiderna under all kritik och personalen blir utbrända. Sköt om er och var rädda om er 

 

 

#hare  #Botaniska #tulpan #ringduva #Mästerblomman #Bananer #Myrornas #tillbringare #Doug #Tens #vårdpersonal

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards