Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 november 2023

Promenad, Charles Aznavour, ekorre, skjutning och Uno Svenningsson

Av Malin wiper - 18 november 2023 14:15


 

I går vaknade vi till lite snö på marken men inte mycket. Vi promenerade ut och kom upp i över 5 km så vi har en grundkondition eftersom vi började promenera redan i Hallstahammar för några år sedan. Innan hade jag besvär med mitt skadade knä men nu har jag inga problem så om man kan så är promenader suveränt bra. Ibland har jag ont i ländryggen när vi går ut men efter bara 10 minuter så släpper det så man stärker muskler, senor, blodcirkulationer och mycket annat. Så är det än så länge för mig i alla fall


  ,

På ett ställe vid trottoarkanten såg jag denna vita plastkorg (badkar) som är ett litet bad för barn och djur. Undrar hur den hamnat där?


 

Fotade dessa leksaker på en trätrapp mitt på en gräsmatta


 

Nu är utemöblerna borta från denna fina romantiska uteplats. Jag får en fransk känsla av denna plats som jag fotat några gånger sen vi flyttade hit 

 

        

Charles Aznavour med Hier Encore. Charles Aznavour var en fransk-armenisk viskompositör, sångare och skådespelare. Han tillhörde Frankrikes mest populära sångare under ett halvt sekel. Han dog 2018 i en ålder av 94 år

 

 

I dag på vår promenad dök det upp en ekorre i ett träd. Jag fick zooma så rejält och bakgrunden var så vit så bilderna blev lite gryniga men jag tar med en  ändå i och med bildbrist. 

 

  

Bara en bit bort från oss i ett hus blev en man skjuten i går och det känns oroväckande nära. Han var en högt uppsatt gängkriminell och dom bor mitt ibland oss och dom verkar finnas i alla områden. Klicka här för att läsa om detta i Aftonbladet. Det huset går vi förbi nästan varje dag och allt ser så lugnt ut men under ytan kan vadsomhelst dölja sig

 

      

Uno Svenningsson med låten Under Ytan. Han har en röst som man aldrig kan missta sig på. Sen skriver han så bra musik. Jag skulle vilja se honom live och han kommer till Västerås i april 2024. Då i en jubileumskonsert i och med 40 år som artist. 

 

                              


Fruugo 

I dag på förmiddagen promenerade vi hela 6,17 km så nu är vi på banan igen. Vi kommer ändå inte att utsätta oss för den nya smittan så det är munskydd som gäller dom gångerna vi går in på matbutik. Nu är vi igång med en sen lunch bestående av majskyckling, sås, potatis, grönsaker och lite svart vinbärsgelé. Till detta dricker vi öl. Nu har vi lördag igen och det blir ensamt ett tag framöver men vi riskerar inte att få julen förstörd av nya covid. Hoppas ni har det bra och får en härlig helg kära besökare


 

#promenerade #plastkorg #leksaker #uteplats #Charles #ekorre #Uno

 
 
Veiken

Veiken

18 november 2023 14:42

Härliga svala bilder. Bra med promenader, men hoppas att det inte blir halkigt så ta det försiktigt! Nu är jag på G igen hoppas jag. Lusten har varit helt borta! Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

18 november 2023 14:50

Hej Veiken!

Så roligt att se dig igen. Vi har inte så halkigt just nu men det kommer nog att bli.

Så kan det bli när man bloggat länge och det tar tid och du har en blogg som jag verkligen gillar och har följt.

Jag har varit in varje dag för att kolla.

Jag blev så glad nu

Ha en härlig helg
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards