Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 november 2023

Mild covid, trasig, en värld i brand och Chris Norman

Av Malin wiper - 7 november 2023 10:15


 

Nu är jag inne på femte dagen med covid och har än inte fått nåt allvarligt utan det känns som en vanlig förkylning. Jag har bara haft lite feber en gång  men sen har den hållit sig på 36,3-36,6 men jag har varit så hes så jag har fått vila rösten men den har blivit lite bättre. Har hosta som kommer och går, lite snuva och blir fort trött. 

 

Så jag blir nog som denna cykel lite trasig ett tag till men kroppen verkar kämpa emot. Jag pendlar mellan sängen och tv rummet men kan göra lite småsaker i hemmet också emellanåt


 

Hoppas bara att jag inte blir så här trasig. Jag hade bara dessa cykelbilder klara så jag använde mig av dom för att inte bara få text i inlägget. Jag har den uppläggningen sen jag började att blogga 2004 i och med att jag själv har svårt att fokusera när texten blir för lång utan nåt emellan. Jag har fått avbeställa både vaccination och läkarbesök. Sen håller dom på att fixa med ventilationen och murarbeten i våra hus och det är ju inte så lämpligt hos oss nu så min man ringde bolaget och dom sa att dom kan vänta med vår lägenhet tills jag blir helt frisk. Dom tyckte det var toppen att vi meddelade detta och för oss är det självklart

 

 

                                             

Med facit i hand så känner jag inget hopp för världen utan vi kommer att förgöra oss själva. I och med att vi har krigsherrar som njuter av att se kaos och elände och vill ha så mycket makt som möjligt. Dom går över lik för att förverkliga detta. Dom flesta människor är snälla, empatiska, fredliga men dom kommer sällan till tals och blir överkörda. Ordentligt folk kämpar förgäves för sina rättigheter utan att få mycket till gensvar. Brott verkar löna sig men att sköta sig finns det ingen belöning för

 

         

Chris Norman med I'll meet you at midnight. Chris Norman var med i popbandet Smokie förut och dom finns fortfarande men med nya musiker. Inget orginalband längre. Klicka här för att se Chris med Smokie och samma låt men från 1976  

 

Hoppas ni har det bra och får en fin tisdag. Sköt om er och var försiktiga

 

                          

 

#hes #trasig #krigsherrar #Chris 

 
 
Herbert

Herbert

7 november 2023 12:21

Jag gillar också dagens låt,men då med Jimmy Cliff..Skulle hälsa på en komis som varit lite rasslig,på fm idag,men hans fru hade Covid,så det blev ett snabbt surr i dörröppningen,så jag sa till dom som jag säger till dig..Krya på dig..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

7 november 2023 12:56

Den är verkligen bra. Har sett att covid nu sprider sig så man får vara glad att jag inte är helt knockad

Tack för ditt krya på dig. Ha en skön dag

Kram!

 
Ingen bild

Bittan

7 november 2023 12:34

Hej Malin! Så bra att du är bättre nu och fått en lindrigare Covid.
Igår hade vi en trevlig biltur till Falköping tillsammans med äldsta barnbarnet och då till Falbygdens ost julmarknad där det fanns mycket julsaker, ostar i massor. Kex, godis m.m men allt så dyrt . Jag köpte endast en liten jultomte och en kakburk.
Så idag är jag så trött och värk I min rygg. Du kan se lite bilder på Instagram och Facebook.
Krya på dig!
Kram från Britt-Marie ❤️🌷

Malin wiper

7 november 2023 13:00

Hej Bittan!

Jag är verkligen glad att jag inte fått några allvarligare problem. Har mindre hosta men mer snuva nu men ingen feber. Tack för din omtanke fina du

Vad härligt att ni varit ute på en sån fin julmarknad. Det låter helt underbart. Kul att du hittade lite att köpa.

Jag har varit inne och på både fb och kommenterat men det har säkert kommit fler bilder sen i morse

Sköt om dig nu med ryggen. Det är slitsamt med värk

Ha en skön tisdag
Kramar från Malin

 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

7 november 2023 13:07

Coviden får vi tydligen leva med, verkar det som. Den ändrar bara form och tack och lov att vi har fått de sprutor vi har fått redan. Hoppas att du snart kryar på dig och är fullt frisk igen. Jag förstår mycket väl att du jämför dig med de trasiga cyklarna för att vara sjuk är att vara trasig. Här har vi flera vänner som har insjuknat igen i covid.
Krya på dig-kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

7 november 2023 13:34

Det ser verkligen ut så. Vi har tagit alla sprutor utom den sista som min man kan ta men jag hinner nog inte bli så pass frisk tills den 16 november.

Tack för din omtanke. Det skall nog ebba ut så småningom och jag är ju feberfri

Jag tänkte så att cyklarna som jag redan fotat förut passade in ;) man tar vad man haver ;)

Tråkigt att flera vänner hos er blivit sjuka. Hoppas det inte blir allvarligt eller långvarigt

Ha en skön dag
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards