Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2023

Röda Korset Västerås Kampanj, Ringo Starr och Danser med Drenge

Av Malin wiper - 26 oktober 2023 08:30


 

Röda Korset har kampanj på barnkläder från 23 oktober och ett tag framöver. Klicka här för att komma in på deras Instagram. Jag uppskattar så mycket Röda Korset som jobbar för att hjälpa människor i nöd.

 

                               

        

Ringo Starr med Feeling The sunlight

 

                                  

   

Jag fotade lite sist vi var dit och här ser man en ensemble med svart kjol och en jättefin kort grön blusjacka


 

Blommig klänning på svart botten och en vit överdel. 


 

Svarta byxor, rosa skjorta och svart hatt. Dom har mycket av både herr och damkläder

 

                                      

Trosa Möbler

 

Ett bord kommer lastat med allt för en lyckad fest


 

En korg full av olika mössor och baskrar


 

Denna ger mig nostalgikänslor för när jag var barn och det närmade sig jul så köpte mina föräldrar hem en sån stor svagdricka i träställning innehållande 5 liter. Svagdrickan var supergod men sen kom då vanliga mindre flaskor med svagdricka så allt förändrades, precis som det gör hela tiden

 

 

Nu är det snart Halloween och jag/vi har bara firat det två gånger. Klicka här för att se vad jag skrev en av gångerna i ett inlägg 2015. Klicka här för att se när dom kom till oss 2013 och då bodde vi i en annan lägenhet

 

        

Jag hittade detta sköna musikklipp på Youtube när jag var ute och letade efter nåt jag inte hört förut. Gruppen heter Danser med Drenge feat Johnny Madsen och låten heter Griber du mig når jeg falder. Dom är en dansk soul-pop-reggaeorkester. Jätteskön låt som framförs så bra.  

 

Slutord:

 

Torsdag och snart helg igen!!!!!. Tiden bara rusar iväg och det känns helt overkligt att vi snart bott i Västmanland i 7 år. Det var full fart dom första tre åren i Hallstahammar  men sen kom covid och la sordin över allt. Sen dess har så mycket hänt, som om en mur rest sig upp framför oss. kedjereaktion med krig och annat elände. Men nu har vi en ny dag och förhoppningsvis fredlig som vi kan ta till oss. För mig är snällhet och empati det viktigaste som finns och om alla vore såna så hade vi haft en underbar värld att leva i.

 

             Jag önskar er en jättefin dag kära besökare    

 

 

#barnkläder #Ringo #kjol #hatt #mössor #svagdrickan #Halloween #Danser #Johnny

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards