Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 januari 2023

Trixteatern Västerås, Hammarteatern, Per Siwmark, Jimi Hendrix och Ljungviksskolan

Av Malin wiper - 6 januari 2023 10:00


 

Så här såg det ut i går då vi promenerade ut från bostadsområdet. Min man hämtade 8 banankartonger hos ICA Matkassen lite senare. Man får ett sånt fint bemötande där. Han ville lägga en slant till deras kaffekassa för att vi fick hämta kartonger där. Dom ville inte ha nåt för vi var såna stammisar, så gulliga dom är


 

Från sidan av Hammarteatern var det fullt med snö också. Förstår inte varför vi inte varit dit på dom 6 åren vi bott här. Vi hade fullt upp med annat dom första tre åren och sen kom då pandemin


 

Nu använder jag mig av lite bilder jag tagit förut innan vi fick covid. I ett område i Västerås så finns en teater som heter Trixteatern. Där huserar Gycklargruppen Trix. Dom har varit aktiva sen 1997 och har gjort tusentals föreställningar på företagsevent, fextivaler, skolor, fester mm. Läs mer under länken "Trixteatern". Klicka här för att komma in på deras facebook

 

                           

Clipart Library

  

      

Trixteaterfestivalen vår 2022 trailer. Klicka här för att se ytterligare ett klipp från en föreställning


 

Innan julen så gick vi förbi Ekströms Konst och i fönstren hade dom bilder på kända musiker. till vänster Jimi hendrix, i mitten The Rolling Stones och till höger David Bowie. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om denna konst. Konstnären heter Per Siwmark

 

     

Jimi Hendrix med The wind cries Mary. Det var en av jimi Hendrix mest kända låtar. Jag kom ihåg att jag hade en singel med den låten och den gick het på min skivspelare i plast, en sån där med högtalare i locket. Jag dansade omkring i mitt flickrum och bara njöt. Jag kom ihåg hur ledsen jag blev då han dog endast 27 år gammal 1970. Under sina sista år i livet så led han av sömnproblem och tungt drogmissbruk

 

                                 

Musikermagasinet 

Jag la mig bara för att vila en stund i går på eftermiddagen men somnade. Tyvärr så har jag aldrig kunnat sova på dan utan att sen vakna med ångest. Min son har samma problem och jag undrar om det finns nån annan som reagerar så också?. Den här gången var det värre än någonsin så jag sa till min man att vi klär på oss och går ut en sväng så ångesten dämpas. Allt var overkligt och jag hade nära till gråt men efter ett tag så mådde jag bättre. Ville ändå inte gå hem så vi kom upp i hela 6,13 km så det är inget fel på min kondition trots 11 dagar inomhus

 

                                                          

 

Nu har vi adressändrat och även ändrat elen plus lite annat. Det har kvar att göra är att  beställa flyttbil och flyttstäd men först bestämma vilken dag vi skall flytta. Vi har hela mars på oss för vi kommer att måsta betala dubbla hyror. Skönt att slippa stressa med allt från en dag till en annan. Njut och ha det bra under Trettondagshelgen

 

                                                       

Klicka här för att läsa nåt som är både grymt och dumt som sker på Ljungviksskolan i Gråbo. Det visar bristen på empati hos skolledningen. Det är precis det jag skrivit om några gånger att det verkar som  man själv rår för att man blivit sjuk. Nu har vi dessutom covid men man skall tydligen ändå komma till skolan. Aningslöst och dumt så dom borde nog bytas ut och som straff inte få nån choklad

 

Avslutar med en bild på Västerås Centralstation. Den tog jag i halvmörker innan julen 



#bostadsområdet #snö #Trixteatern #Ekströms #Per #Jimi #Ljungviksskolan

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

6 januari 2023 10:34

Skönt med en månad på sig fixa flytten, vi hade likadant förrförra gången vi flyttade, som tur är betalade svärföräldrarna ena hyran. Jag var i 9e månaden så lite skönt kunna lösa saker lite i taget även om stora flytten var i början på månaden. Ända problemet va garaget som vi inte hann tömma helt innan vi hamnade på förlossningen och neo så den fick min syrra å pappa lösa i sista sekunden,haha.

Malin wiper

6 januari 2023 10:47

Det känns verkligen toppen. Vilka snälla svärföräldrar som betalade hyran. Så modigt att flytta så sent i graviditeten men det gick ju bra till slut. Vi hade garage när vi flyttade hit i och med att vi hann ha två bilar ;). Vad bra att ni fick hjälp med garaget.

Hoppas ni trivs där ni bor nu

Ha en skön trettondagshelg
Hälsning från Malin

 
Micke

Micke

6 januari 2023 13:55

En sådan skolledning ska inte sitta kvar, vilket trams. :(
Arbetar själv på skola och så skulle aldrig ske hos oss, hujeda mej.

Längesedan jag var på teater, riktigt kul att gå på sådant, det senaste här var väl "Macken" på Lorensbergsteatern.

Hendrix och stones går ut i högtalarna här ibland, nostalgi ju. :)

Ha nu en fin dag.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

6 januari 2023 14:17

Håller med dig fullständigt. Lyckost som sett Macken live. Jag har bott i Göteborg i 10 år men det var länge sen. Jag kollar ofta på deras klipp på Youtube.

Kul att du gillar dessa ikoner också

Ha en fin dag själv

Hälsning från Malin

 
Veiken

Veiken

7 januari 2023 03:29

Oj så mycket snö ni har! Just idag har vi lite småregn här, men rätt varmt ändå!
Det är härligt att ha möjlighet och närhet så man kan gå och se teater. Det är aldrig för sent! :)
Så skönt för er att ha en hel månad på er att flytta. Man kan ta allt i egen takt! Smart!
Ha det fint i flyttet!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

7 januari 2023 10:01

Det har snöat ännu mer i natt men är bara 2 grader kallt. Som du säger så är det aldrig för sent att uppleva teater och annat. Bara man får vara frisk.

Vi hade nog inte klarat att flytta direkt och vi har ju en tendens att bli sjuka varje gång vi skall flytta

Tack snälla du! Vi har en del packat nu

Ha en skön dag
Kramar!

 
Ingen bild

Gunilla

7 januari 2023 09:01

Vad otäckt med ångesten efter du sovit. Inte undra på att du inte gärna sover middag annars.Tur att promenaderna kan få dig att må bättre.
Mycket i omlopp nu med flytt, och bra att det finns att få kartonger.
Fastnade aldrig för Stones eller Hendrix.Konstigt för de var så stora ikoner.
En bra lördag hoppas jag ni får!
Kramar!

Malin wiper

7 januari 2023 10:03

Så har det varit så länge jag minns. Jag fick även använda mig av avslappningsövning också för att få bort eländet. Det är toppen att vi har butiker dit man kan gå tidigt och få med sig lite kartonger

Man har ju olika musiksmak och det finns såna som jag aldrig fastnat för heller.

Ha en fin lördag ni båda också

Kramar!

 
Ingen bild

inger rozen-chintoh

8 januari 2023 12:39

Tack för ELVIS.
vart flyttar ni
Jag vill flytta till kryddgården.kram,Inger

Malin wiper

8 januari 2023 14:51

Varsågod!

Vi flyttar till Västerås. 2 km från centrum och då har vi bara tre mil till Enköping. nu har vi 6 mil

Jag skall kolla upp vart kryddgården ligger.

Ha en fin dag
Kram från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

8 januari 2023 20:42

Hade inte så mycket val, vi fick ingen lägenhet tidigare, sökte massor på vätterhem men trots vi va först tacka ja och ingen hade visat intresse så fick vi aldrig någon hos dom tyvärr. Så rena turen att riksbyggen va lättare få på, vi hade nog kunnat få den någon månad tidigare men hade inte råd med så många dubbla hyror och dom fick tapetsera å måla om hela lägenheten pga 2 rökare hade bott i lägenheten innan.
Några år senare bytte vi till en större lägenhet där man har viss vätterutsikt så vi trivs ganska bra, jobbiga grannar ovanför bara som väsnas väldigt mycket i perioder nästan dygnet runt.

Malin wiper

9 januari 2023 08:51

Det är verkligen jobbigt att betala dubbla hyror. Röka inne i lägenheterna är ju inte tillåtet. Bra att dom tapetserade och fixade till.

Härligt att ni sen fick ett så bra boende men så synd med väsen ovanför. Vet hur det känns för vi kunde bara bo 2 år i en lägenhet i Vaggeryd på grund av väsen hela dagarna och långt in på natten.

Det var vi som fick flytta som skötte oss. Det kommer ni att få svårt med i längden.

Ha en fin dag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards