Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2021

Peace Love & Misunderstanding film från 2011

Av Malin wiper - 17 augusti 2021 13:00



           


 

Jag har sett en film som heter Peace Love & Misunderstanding på SVT play. Filmen är en comedy, drama, music från 2011 och för regin står Bruce Bereford. I rollerna ser vi: Jane Fonda, Catherine Keener, Elisabeth Olsen, Nat Wolff, Kyle MacLachlan mfl

 

                                                               

                               Clipart Library

Handlingen

 

När hennes man berättar att han vill skiljas så åker advokaten Diane till Woodstock med sina två tonårsbarn. Hennes mamma bor i woodstock och där skall dom bo ett tag. Dianes mamma är en hippie som fastnat i 1970-talet. I denna charmiga by får diane och hennes stadsbarn ett nytt perspektiv på livet. Poesiläsande dottern Zoe blir intresserad av den känslig ung slaktare Cole, den nördige sonen Jake hittar material till sitt första filmprojekt och Diane själv växer kommer nära en stilig snickare/sångare Jude. Viktigaste av allt är att Diane äntligen får chansen att avsluta det gamla kriget med modern som hon inte sett på 2 decennier 

 


                      


Recension

 

Denna film känns som nutid möter dåtid och det blir ett möte som först krockar men sen sammanflätas till nåt fint. Bra skådespel över lag och härlig musik. Lite feelgoodkänsla som man behöver i dessa tider. Den var sevärd och underhållande men får medelbetyg för det är en film som inte sätter sig fast lika mycket som några andra feelgoodfilmer som man aldrig glömmer. Denna sätter sig inte som dom filmerna


Jag ger filmen 3 peace signs i betyg av 5 möjliga


      

       

Trailern till filmen. Klicka här för att se en scen ur filmen med ett band

 

     

Ett av soundtracken till filmen. Being on our own by Fruit Bats 

 

Vi struntade i att det regnade och begav oss ut i förmiddags på en paraplypromenad. Det var nästan vindstilla och jätteskönt i luften. Nu är vi hemma igen och det blir nog ytterligare en promenad för det är så trist att vara inne resten av dan. Vi har städat lägenheten så nu känns det så fräscht. Hoppas ni har en bra dag och att det fortsätter så. 

 

  

Så här såg det ut när vi tog vår promenad


#Peace #Bruce #Jane #Fruit

 
 
Ingen bild

gunilla

17 augusti 2021 13:38

Bra att maken har paraply för nu kommer regnet, men klarare luft så det är skönt.
Bra med filmtips för det är inte lätt att finna rätt bland allt utbud.
Ha det nu så bra!
Kram!

Malin wiper

17 augusti 2021 13:42

Det är som du säger mycket klarare luft nu i och med regnet. Nu har vi uppehåll men det lär komma tillbaka. Den andra filmen är lite äldre men sevärd.

Jag har mer många filmtips under kategorier "Film och teater"

Ha det nu toppen med familjen
kram

 
Ingen bild

Inger Rozén

18 augusti 2021 09:25

HEJ!
Ni åkte säkert förbi mitt KLARBO!
Men nu är det ombyggt,å jag har inte varit där.September kan vara en fin månad också.Jag gillar inte hösten.Trist årstid,
Hälsa gubben.Kram till er.

Malin wiper

18 augusti 2021 10:32

Vad kul att du bott i närheten. Allt verkar ombyggt och förändrat så man känner inge igen sig.

Jag älskar hösten för jag mår som bäst då i och med min allérgi och det är så fina färger. Jag är nog rätt ensam om att gilla höst och vinter. Hade det varit lite mer torr värme på sommaren så hade det varit mindre problem men denna tropiska värme tål jag inte

Gubben hälsar tillbaka ;)

Kram till dig från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards