Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 augusti 2021

Av Malin wiper - 20 augusti 2021 12:47


  Jag i lektagen

Jag har inte kunnat vara ute och blogga för bloggplatsen har legat nere tills nu. Vi har rätt fint väder hos oss med sol och varmare än det var i går. Min man har fått svar på röntgen efter sin undersökning och det ser bra ut och detta är ett underlag tills han skall på återbesök om några mångader. Det känns så skönt att dom inte hittade några avvikelser

 

 

Min man var också på spexhumör

 

     

Love Flute in the forest med Alexandro Querevalu


 

I dag blev jag riktigt förbaskad när jag hämtade posten och såg tidningen Nya Tider. Nån som kallar sig vän till mig har skickat tidningen som jag skall få 3 nummer av gratis. Den personen som gjort detta är ingen vän till mig och kommer aldrig att bli. Jag har avsagt mig kommande nummer och detta nummer slänger jag direkt. Dom vänner jag har skulle aldrig komma på tanken att göra detta för dom vet var jag står och för mig är alla människor lika mycket värda. Jag känner avsky för det som händer nu i och med både detta med hat mot invandringen och även mot homosexuella. Det är väl bättre att vi kämpar mot krig, orättvisor och klimathotet än håller på med detta vansinne som bara föder hat

 

                                                           

Clipart Library 

Klicka här för att läsa om denna tidning som är högerextrem, konspiratorisk och främlingsfientlig. Det är så långt ifrån mig som man kan komma. 

 

 

Med denna fina glada kanin som jag såg på en second hand önskar jag er en fortsatt fin dag. 

 

        

Mikael Wiehe med låten Nya röster. Den låten berörde på alla plan och han sjunger så bra och låten har en vacker melodi (lite melankolisk) och talande text gällande livets gång och även friheten som borde vara värd att kämpas för. Sen hör man en skicklig dragspelare i klippet också

 

                                                      


Clipart Library


#Lektagen #Alexandro #Tidning #Kanina #Mikael

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards