Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2021

Palsternackor förvällda och stekta.Lorenzo Varcchi och Smith & Thell

Av Malin wiper - 13 augusti 2021 08:15


 

Jag fick ett tips av min bloggläsare Gunilla ang palsternackor. Istället för potatis om man vill ha lite omväxling så kan använda palsternackor. 

 

                                   

                                                       ever fresh

Receptet

 

Skär palsternackor i 1,5 cm tunna skivor. Förväll dom i kokande vatten i ca 13 minuter. Häll av vattnet och lägg dom i en skål. Lägg i en smörklick i en stekpanna och stek palsternacksskivorna på båda sidorna så dom får lite färg. Krydda upp med svartpeppar och timjan eller dom kryddor ni själv väljer


Här ligger dom och väntar på att bli stekta

 

     

Lorenzo Varcchi med Kitchen Music 

 

 

Så här fina ser dom ut när dom är färdiga

 

                          

Zerszza

 

Så här ser det ut på tallriken då jag skulle provsmaka till min lunch. Jag hade tärnad stekt korv, senap, morötter och spetskål. Jag hade lite för lite grönsaker hemma så nästa gång så skall jag även ha broccoli och en svampsås till. Jag är jätteglad för detta tips för palsternackorna blev otroligt goda och genom kokning och stekning framträdde den goda palsternackssmaken mycket bättre. Jag är väldigt förtjust i palsternackor. Jag saknade inte potatis så detta recept kommer jag att göra många gånger och till olika rätter. Tusen tack Gunilla


                                        

Clipart Library 

           

Smith & Thell med Nangelima. Det enda jag vet i dag är att vi skall ta promenader som vanligt och sen städa lite hemma.  Hoppas ni har lite roligare på er agenda i dag. Sköt om er och ha det så bra

 

                                                 

Clipart Library

 

#Palsternackor #Lorenzo #Smith

 
 
Ingen bild

Gunilla

13 augusti 2021 09:26

Tittar in lite snabbt full rulle är det här, och ser att du gillade de stekta palsternackorna.Ser gott ut på din tallrik.
Mycket fina inlägg du har visat och bilder på ringduvor och så alla fina bilar m.m
Skall nu vila en dag sedan får jag mina barn på besök och trevligheter igen. Låter som jag har en hel hög med barn men har två söner.
Ha det så gott och må så bra!
Kram!

Malin wiper

13 augusti 2021 12:03

Ditt tips var toppen och jag skulle kunna äta dom varje dag ;). Kul att du gillar bilderna. Vad härligt att få fler besök av barn. Förstår att du/ni har jättetrevlig. Då har du en son mer än mig.

Önskar dig en härlig helg och må så gott själv
Kram från Malin

 
Ingen bild

Syrran

13 augusti 2021 09:55

Kent blev eld och lågor över detta tips, han älskar palsternackor och vill inte äta potatis då det är så mycket kolhydrater :-) Han hälsar och tackar!
Ha en bra dag!
kram

Malin wiper

13 augusti 2021 12:05

Vad roligt att Kent blev glad över tipset. Det var verkligen gott och man blev inte så där övermätt som av potatis. Jag har också minskat på kolhydrater.

Gunilla gav verkligen ett toppentips. Ha en fin dag ni båda och sköt om er
Kram

 
Pisan

Pisan

13 augusti 2021 11:53

Det måste jag prova! Potatis är ju rikt på stärkelse som inte är så bra när man har diabetes så det här var ett välkommet tips. Tack ♥
Jag skall inte städa, det gjorde jag i förrgår. Idag står det dusch och packa inför helgen på schemat, blir hämtad av mitt ♥ i eftermiddag. Ha en finfin helg, kramar till er båda! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 augusti 2021 12:06

Det var jättegott och palsternackssmaken kom fram så fint. Gunilla gav verkligen ett toppentips.

Vad härligt du har att se fram emot Pisan. Ha en toppenfin helg och njut

Kramar från oss båda till er

 
Ingen bild

Paola Svensson

13 augusti 2021 23:25

Ser gott ut, måste jag också prova. Gillar palsternacka. De är goda ugnsbakade också.

Malin wiper

14 augusti 2021 07:55

Det tycker jag du skall göra för det var verkligen gott. Det var länge sen jag ungsbakade palsternackor men nu när du nämnder det så blir jag sugen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards