Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 november 2020

Av Malin wiper - 15 november 2020 17:00


  Jonny Cutz 2013

Jag blev så ledsen och sorgsen när jag såg att sångaren Göran Ögren i bandet Jonny Cutz har dött. Jag har dansat en hel del till det bandet när jag var tonåring och växte upp i Sundsvall. Klicka här för att läsa om bandet. Dom gjorde sin första spelning 1963. Klicka här för att se Göran med sin fru i Sundsvalls Tidning 2009. Göran var en jättebra sångare

 

        

Jonny Cutz med År efter år           

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Göran Öhgren

 

Klicka här för att komma in på en sida från 2013 då dom firade 50-årsjubileum. Klicka här för att se hela bandet då dom hade 50-årsjubileum Dom spelade även på deras egen pop club GoGo dit jag var rätt ofta som 14-15- åring. Jag hade kontakt med Matts från Jonny Cutz för ett tag sen för dom ville ha en bild på mitt medlemskort som jag sparat i alla dessa år. Klicka här för att komma in på ett inlägg och se medlemskortet till deras club och läsa lite mer och höra musik

 

                              


 

 

En vinyl EP med Jonny Cutz med Göran Öhgren som jag fick av min son 8 mars i år. Det är en skiva som min sons pappa lämnade efter sig då han gick bort. Klicka här för att se inlägget jag skrev då

 

                                 

auktionet  

Klicka här för att se vad jag skrev 11 mars i år. Jag hade velat åka till Sundsvall och se dom live men sen kom ju corona och ställde till det. Det känns så sorgligt att en av bandmedlemmarna nu är borta. Jag tänker på hans familj och även dom andra bandmedlemmarna och beklagar sorgen

 

                                  Vila i frid Göran Ögrenanimated-microphone-image-0020


          

En av bandets senaste låtar Getting Older

 

Jag glömmer aldrig hur roligt jag hade på deras Club GoGo som återuppstått efter många år men heter nu EQ House. Man stod där och shakade loss och hörde levande musik från scenen. Jag åkte buss både dit och hem och sen blev jag tonårsförälskad i en kille som spelade i ett annat band och vi stod en gång framför scenen och han höll om mig och det var så oskyldigt på den tiden och man var så blyg så det blev inte mycket mer än kram och puss medans man stod där och diggade musiken. Nu fick jag en tår i ögat för det känns så sorgligt att Göran Ögren gått ur tiden. Det kommer upp så många minnen och då fanns det så mycket att göra och uppleva och det fanns ju varken datorer eller mobiltelefoner. 

 

  

Nu önskar jag er en skön söndagskväll mina besökare. Sköt om er och var rädda om er  

 

 

#Göran #Cutz #GoGo #Getting

Av Malin wiper - 15 november 2020 09:15

 

Jag hinner inte skriva ett helt blogginlägg nu för vi skall snart ut med elbilen. Bilderna jag sätter in är från 15 november förra året och där ser man att det var lika dimmigt som det varit nu sent på eftermiddagarna och kvällen. Ingen snö i sikte det året heller. I dag är jag lite piggare så det gör susen att försöka städa i skåp och lådor nu då man har tid i och med corona. Sen hjälper ju också både andningsteknik, avslappning och massage. Det skall bli härligt att åka ut med bilen och bara se sig omkring och även promenera på nåt fint ställe. 

 

       
Music Box


    

Vi har hyrt bilen i hela 5 timmar i dag så jag kommer ev ut på nätet lite senare mot kvällen. Sköt om er nu och ha en vilsam söndag.

 

                                 Grattis till syrran som fyller år i dag



                          animated-birthday-image-0164

          

Ett svindlande vinterklipp. The wild ride Glacier Express


#Dimma #Box #Glacier

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards