Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 mars 2020

ICA Supermarket Matkassen hamstring, Kollektiv och Ray Petersen

Av Malin wiper - 14 mars 2020 14:00

 

Vi promenerade ner till vårt ICA Supermarket Matkassen för att handla lite mer än vi redan gjort för att inte stå där utan om det blir ännu allvarligare läge. Jag har aldrig sett sen jag kom hit så lite folk på butiken som det var i dag. Vi har ju inte bil längre utan hyr så vi måste promenera ner till centrum för att handla och det har även gjort att vi rör på oss ännu mer

                 

 

Detta bar vi hem denna gång. Pasta, soppor, havregryn och toalettpapper. 

                          

 

Dessa viktväktarnas burksoppor kostar nu bara 15 kr/st. Min man har förut testat deras Het Nudelsoppa och säger att den är jättegod. Vi köpte även Linssoppa och grönsakssoppa

 

                                     


                                                     Elon 

 

Tack och lov så hade dom dessa ekologiska fiber havregryn kvar för dom är godast. 

 

 

Så hyllan med dom billiga var helt tomma

 

 

Denna sort av toalettpapper var dom enda som fanns kvar och dom kostade 2 paket för 50 kr. Vi köpte 4 st men har även hemma rätt mycket sen förut

 

             

                via GIPHY 

 

Hushållspapper fanns det rätt mycket kvar av

 

 

Mjölkpulvret var slut och vi vill inte ha kondenserad mjölk för den är för söt

 

Jag har nog aldrig varit med om nåt liknande som det som händer nu. Att vi fått det så allvarligt tror jag beror på att folk reser mycket mer nu än då jag växte upp. För då hade vi också en massa allvarliga influensor såsom Hongkonginfluensan som härjade 1968 och och var en pandemi. En miljon människor dog i denna. Sen hade vi Asiaten influensan som upptäcktes 1956. I den dog 5 miljoner människor. Rapporteringen var inte densamma då eftersom vi inte hade den tekniken som vi har i dag. Det har funnits ännu fler men det går ju att läsa om på google. Det känns lite overkligt som om man är med i en katastroffilm.

 

              

Det känns i alla fall inte som man vill åka bort utan säkrast är att hålla sig hemma eller gå ut och promenera så man känner att nåt händer i alla fall. Det handlar ju hela tiden om coronaviruset på media så man måste ju ta det på allvar. Vi har fått ställa in rätt mycket av sånt vi hade tänkt uppleva men sånt är livet. Vi var uppsatta på hotellrum i Uppsala för att bara njuta och gå omkring. Hade fått ett presentkort på hotellrum av syrran och svågern då jag fyllde år sist. Tur att det håller till 31 januari 2022 

 

 

En kundvagn står på gräsmattan i vårt bostadsområde och det är en rätt vanlig syn numera. Snart får vi nog betala för dessa vagnar på grund av folk som struntar i självklara saker och det är alltid vi skötsamma som blir kollektivt bestraffade. En gång på ett arbete så var det en eller två personer som förstört och inte brydde sig och då skulle vi andra bli av med våra rättigheter också men då ilsknade jag till och sa: Varför skall vi bli kollektivt bestraffade för att några inte sköter sig?. Fick inget gehör först men då sa jag: detta går jag inte med på så dom drog tillbaka beslutet och tog upp det med dom som gjort fel istället. Ha det bra och sköt om er

 

                        animated-heart-image-0260

 

      

Istället för Corona här ett klipp med Ray Peterson och låten Corinna, Corinna. En låt som låg på skivtallrikarna under 1960-talet. Han var en amerikansk pop sångare som var bäst ihågkommen för låtarna Corinna, Corinna och "Tell Laura I love her". Han dog 2005 i en ålder av 65 år 

 

 

#Matkassen #Burksoppor #Havregryn #Toalettpapper #Kollektiv #Ray

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

14 mars 2020 17:07

Jag måste tillstå att jag inte riktigt förstår allt hamstrande. Regeringar o myndigheter säger i alla drabbade och ickedrabbade länder att varorna inte kommer att ta slut. Ändå känns det som om det allra minst är ett krig på gång, ett undantagstillstånd. Det hamstras hejvilt.
Ett intressant fenomen.
Att tvätta händerna och hålla avstånd till andra människor viktigt att komma ihåg i virustider däremot.


En trevlig helg önskas! En kram på avstånd ;)

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

15 mars 2020 08:38

Det förstår inte jag heller. Vi har bara köpt en bråkdel av vad andra inhandlat. Vi har dessutom inte råd att lägga pengar på att hamstra på det viset.

Vi tvättar händerna så fort vi kommer hem från att ha varit ute och sen håller vi verkligen avstånd

Ha en härlig söndag på avstånd ;) Du är för rolig Karin

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards