Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 maj 2019

Utflykt i Hallsta med kaffe och Ebba Forsberg

Av Malin wiper - 21 maj 2019 13:30


 

Vi promenerade ut i förmiddags med medhavd fika. När vi gått ca 2 km så stannade vi vid ett av två utegym som finns i samhället. Där har dom två bord och dom låg lite i skuggan så vi stannade där.

 

  

Ovanför där vi satt fortsätter Hälsans stig som börjar inne i centrum. Det finns 130 Hälsans stig runtom i Sverige


 

Min man hällde upp kaffet och sen myste vi en lång stund innan vi gick vidare


 

Här ser ni mig som sitte och mår bra. Jag tog bara två kex med ost och min man en hårdbrödskiva med ost. Det behövs inte så mycket men vi skall ta med oss ut en sallad en annan dag. Det är så mysigt att sitta ute och äta när det är fint väder. Det blev inget regn som vi hade befarat och snart känns det som vi kan sitta på balkongen men först måste vi plocka bort lite saker där och även plantera klart i balkonglådor och krukor

 

                         

 

En kaja stod på på sidan om parkens Boulebana


 

Vi gick sen vidare på Hälsans stig där fåglarna kvittrade ikapp. Det lät så vackert så man går ner i varv och blir avslappnad. Promenader är rena rama vitamininjektionerna.


 

Gick förbi en stabil fågelholk.

 

     

 

En cyklist åkte förbi oss och han hade en sån där riktigt fin cykel för långturer, han hade passande sportiga kläder. Jag älskar att cykla men fick sluta för några år sedan då jag fick ländryggsproblemen. Så fort jag försöker så är det kört. Sånt är livet och jag går istället på gåband på gymmet. Tyvärr har vi slarvat lite sen stambytet men vi skall börja igen

 

                       animated-bicycle-image-0016                                          animated-bicycle-image-0016


 

Här går vi ut från Hälsans stig på en lite större gångväg


 

Jag såg en gul tulpan som började slå ut, och det så vackert


 

Efter det så gick vi förbi den fina rondellen med cyklarna. 


 

Denna VOLKSWAGEN 1302 S från 1972 har jag fotat både höst, vinter, vår och sommar. Nu gjorde jag det igen för den är så fin där den står bland växtligheten på sin egen parkering

 

     

Ebba Forsberg & Mikael Wiehe med Adjö Angelina. Det är en låt man annars förknippar med Joan Baez och då heter den Farewell Angelina. Ebba Forsberg berör med sin röst och känsla. Jag får gåshud. Mikael sjunger inte på denna låt utan spelar gitarr. Det är från en konsert där dom har översatt låtar av Bob Dylan  till svenska och lyckats bra. Sången skrevs av Bob Dylan 1 mitten av 1960-talet.

 

Nu ropar min man att maten är klar och det blir stekt lax. Till detta blandade grönsaker, potatis och  en god gräddsås med purjolök. Tänk att få sätta sig varje dag vid dukat bord. Jag tar hand om disken efterråt så vi har en bra uppdelning..  . Ha det bra nu mina fina läsare

 

 

                                                 animated-goodbye-image-0015 

 

 

#Promenerade #Hälsans #Kaffet #Fågelholk #Cyklist #Tulpan #Rondell #Volkswagen #Ebba 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards