Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 februari 2019

Sovrumsfönstret snyggas till och Stilton på Nya äventyr

Av Malin wiper - 5 februari 2019 08:45

 

Jag var ner till Åsby Floristen för att köpa två nya krukväxter till sovrummet för två växter hade dött. Jag bestämde mig för att endast ha tre blomkrukor i sovrumsfönstret för det är sån liten fönsterbräda och vi har även en balkongdörr från sovrummet (även köket). Vill ha så luftigt och minimalt med saker så det ser ut så här nu. Dom två blommorna till vänster har min barndomsvän Mrs E stått för och giraffen till höger har jag köpt för Paulas presentkort. Vi har inga gardiner i sovrummet utan en ljusslinga längst upp. Det är en balk som sticker ut så det blir inte så snyggt med gardiner. Jag satt ljushållaren jag fått av A-G (inflyttningspresent) mellan blommorna till vänster för då får vi lite levande ljus där på kvällarna. 

 

När jag ser bilderna så här så känns det som att dessa krukor inte passar ihop helt så jag skall nog byta så småningom.

 

   

Det går inte att få fram på bilden hur krukväxterna ser ut men det är bladväxter för blommande krukväxter har jag otur med. Dom håller bara ett tag hur jag än gör så jag håller mig till bladväxter och dom på bilden är mycket finare i verkligheten. Det var 4 krukor i fönstret förut men en råkade jag dra ner så den gick sönder. Det blev även så trångt så inga prydnader rymdes

 

 

Andra sidan. Krukorna i fönstret är second hand. Jag har slagit sönder två stycken och det var dom som var snyggast

 

 

Jag blev så förtjust i denna guldiga giraff så Paulas pengar gick till den.   

 

                               animated-giraffe-image-0010                                            animated-giraffe-image-0010

 

 

Lite närmare titt. Jag fotade lite hos Åsby Floristen men det kommer i ett eget inlägg 

 

      

 

Syrran och svågerns katt Stilton fortsätter att tjusa oss. Hans energi frestar på..    

 

 

Här har ha intagit en annan ställning och befinner sig på soffan. Ni får skaffa er en annan liggplats för här är mitt revir..    

 

  

Jag är väldigt ombytlig av mig.. . Klicka här för att se vad Stilton hade för sig sist  

 

 

Med detta gulliga kramdjur som jag såg på City Gross önskar jag er en kramgo dag

 

 

#Åsby #Krukväxterna #Giraff #Stilton #City

 
 
Ingen bild

Paula

5 februari 2019 09:15

Vilken stilig giraff! Ni har det så fint hemma hos er. Igår kväll blrjade det snöa här, men nu regnar det och nöstan all snö är borta.
Önskar er en bra dag.
Kram ❤️🌷

Malin wiper

5 februari 2019 09:43

Kul att du gillar den också. Vi har fått det som vi velat men vi har ingen lyx utan ett saligt ihopplock. Det är från dig jag fått giraffen så jag tackar igen ;) Du är för gullig

Trist när snön kommer och sen börjar det regna. Här har vi haft minus 10 grader men i dag nollgradigt.

Ha en fin dag du och din man också.

Mr T hälsar.

kram från
Malin

 
Vicke

Vicke

5 februari 2019 10:31

fint ni har det giraffen är läcker, ha en fin dag nu

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

5 februari 2019 14:01

Det blev bra men en kruka passar inte riktigt in så vi får se.

Ha en fin dag själv
kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

5 februari 2019 18:51

Giraffen är fiin!
Jag vill inte heller ha för mycket av varken blommor eller saker i fönster längre. Så har jag blivit med åren.
Ljuvliga Stilton, lill-busen.
Ha det gott Malin

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

5 februari 2019 19:26

Kul att du gillar den också. Hoppas du har det bra under bloggvilan. Jag skall gå in på din fb i morgon

Då tänker du som mig lagomt är bäst

Ja du den katten är vild men så söt

Ha det gott själv karin

kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards