Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 januari 2019

anamma vego Burger och The Lacs

Av Malin wiper - 27 januari 2019 14:00

 

Jag kommer att ha fullt upp i två dagar så jag hinner nog inte blogga nåt. Här kommer ett förskrivet inlägg jag satt på tid så det inte ekar tomt här

 

 

Vi har testat anammas Vego Burgare som är glutenfria. Vi har ju ätit en del annat ur denna serien och allt har varit jättegott hittils.

 

  

Så här ser hamburgaren ut färdigstekt och den går även att grilla. Klicka här för att se när vi testade anamma vego Schnitzel. Klicka här för att se när vi testade anamma formbar färs

 

                           animated-barbecue-image-0040           animated-barbecue-image-0040          animated-barbecue-image-0040

 

   

Till hamburgaren åt vi kikärtspasta som vi buljongkokte tillsammans med morötter, broccoli och palsternacka. Till detta använde vi röd vinbärsgelé, en klick av Erik Lallersteds suveräna bernaise och lite av hans curry och lime dressing ovanpå pastan. Allt blev suveränt gott

 

Förut har vi testat Hälsans Kök vego burgare och dom är också jättegoda. Fast dom är helt olika i smak och konsistens från anamma

 

  

Bänkarna bara väntar på att få bli suttna på. Bakom dessa är det vackra planterade blommor som sticker upp på sommaren. Klicka här för att se ett roligt klipp

 

     

The Lacs med Country Road. Det är en amerikansk country rap duo 

 

 

Den 24 februari 2017 gick vårt flyttlas från Vaggeryd till Hallstahammar så nu har vi snart bott här i två år. Tiden har gått så fort och mycket har hänt. Vi bodde 17 år i Vaggeryd och efter så lång tid är det jobbigt att flytta och vi glömmer aldrig dom åren. På grund av att vi varit till Västerås och Enköping genom åren så kände vi oss ändå trygga och inte helt vilsna. Bilden ovan fotade jag från vår flyttbil och det snöade kraftigt och var full vinter. Det var nog den värsta flytten jag varit med om. Jag fick ländryggsbesvär, en jobbig förkylning, min man var tvungen att åka bort en vecka mitt uppe i flytten och min mans mamma gick bort. 

 

             

                via GIFER

 

 

Vi hade gjort oss av med vår gamla säng och tänkte köpa ny säng på plats. Under tiden fick vi låna denna uppblåsbara dubbelsäng av svågern som ändå var väldigt bekväm att ligga i. Det är skönt att ha min son nära och även min mans bror. Sen har vi ju lärt känna min sons vänner också så vi känner oss inte så ensamma. Fast vi behöver lära känna nån här i trakten också men det är inte så lätt som det var förr när man flyttade och var yngre. Jag har några bloggvänner i närheten som jag hoppas kunna träffa så småningom och även min kusin som bor i Stockolm. Det är nära till många städer här så man känner sig inte låst och vi trivs i Hallstahammar. Livet måste gå vidare och jag är ju van att flytta på mig. 

 

                                        animated-sunday-image-0049 

Ha nu en skön och vilsam söndag och tack för att ni tittade in.  

 

#anamma #Bänkarna #Lacs

 
 
wiolettan

wiolettan

27 januari 2019 14:51

Vackra tulpaner, härliga färger.
Kan tänka mig att det är lite svårare att flytta som lite till åren och få nya vänner. Ung, då träffar man kanske nya bekantskaper i barnens skolor bland annat.
Så praktiskt med en uppblåsbar dubbelsäng.
Fina bilder och den med bänkarna är mysig. Att sätta sig där på snön är nog en upplevelse.
Trevlig söndag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 januari 2019 12:09

Kul att du tycker det. Det har aldrig varit jobbigt förut men nu på ålderns tråkiga höst så känns det svårare men nu börjar vi anpassa oss och har landat

Den sängen var bra men nu har luft börjat läka ur den så vi kan inte ha den till gäster. Därför köpte vi en bäddsoffa istället

Ha en fin början på veckan
kram
Malin

 
Anita Birgitta

Anita Birgitta

27 januari 2019 17:28

Burgarna ser jättegoda ut. Visst är det uppslitande att flytta från en plats man bott länge på. Men skönt ändå att ni trivs i Hallstahammar. När värmen kommer måste vi få till en träff, skulle vara så roligt. Kram

http://anitabirgitta.se

Malin wiper

28 januari 2019 12:11

Man fattar inte att dom är vegetariska för dom är så goda och det har verkligen utvecklats när det gäller sån mat

Vi börjar acclimatisera oss mer och mer så det funkar bra.

Det kommer att bli jättekul att få till en träff lite längre fram

Ha en fin början på veckan
kram
Malin

 
Veiken

Veiken

28 januari 2019 02:34

Det är fint när man blir nöjd med "köpemat" Jag jag aldrig smakat den sortens mat, men när det smakar gott så....
Jag håller med dig. Det är ett elände att flytta. Det bär så mycket med sig.Skönt i alla fall att ni trivs på ert "nya" ställe! Ha det gott!

http://veiken.se

Malin wiper

28 januari 2019 12:12

Vegetarisk mat har blivit så god så man känner knappt skillnad. Det var en jobbig flytt men nu har vi bott in oss och trivs

Ha en fin början på veckan
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards