Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 januari 2019

Åsby Hem & Trädgård krokodiler och Christopher Otcasek

Av Malin wiper - 4 januari 2019 08:00

  

Fotade lite för några dagar sen hos Åsby Hem & Trädgård. Nu kan man köpa hem en krokodil och ha som inredningsdetalja på golvet. Då gäller det att ha stora ytor för krokodilerna är inga miniatyrer utan kräver sin plats. Kan nog funka på en stor uteplats också eller vid en en fontän

 

Detta får mig osökt tänka på filmen Crocodile Dundee från 1986

 

     

Crocodile Dundee 11 /Wild one. Han som sjunger heter  Christopher Otcasek

 

 

Vill man ha nåt mindre så finns elefanter i olika storlekar

 

                                      

                              animated-elephant-image-0390                                            animated-elephant-image-0390                                

 

 

Eller varför inte en svan som var nedsatt med halva priset. Jag tyckte det stod 350 kr under och då blir det 175 kr.

 

 

Framför deras önskebrunn kunde man se denna soffa med bland annat en kudde med ormmotiv

 

 

Jag såg dessa svarta blomkrukor i olika storlekar som jag inte sett där förut. Det är så häftigt med såna här tredimentionella mönster. Dom har nåt likanande i vitt också

 

 

Nyhemkommen grå pälbeströdd halvpolo. Finns även i svart

 

           


 

Den 30 april 2018 köpte jag denna lilla skrivmaskin med en kaktus på Åsby Hem & Trädgård för att ha på mitt skrivbord/datorbord. Den tyckte jag passade bra eftersom jag arbetade på kontor i 7 år i början av 1970-talet. Att skriva på skrivmaskin var det bästa jag visste och innan dess gick jag handelslinjen på skolan och lärde mig grunderna så jag hade fingersättningen klar då datorerna gjorde sitt intåg. Jag är supersnabb på tangenterna fortfarande. 

 

 

 

Nu är kaktusen död och jag ville inte sätta i nån ny blomma och då kom jag på att jag kan ha den som "visitkortsförvaring". Det blev ju riktigt häftigt och i min kameraväska har jag en visitkortsållare jag har med mig ständigt. Ormen på mina visitkort har en vän till min syster fixat och det är många år sedan men jag vill inte ha nåt annat utan den är så häftig. Får jag välja så är jag hellre en huggorm än en ödla..  

 

 

På Åsby har dom hur många sorters kaktusar som helst. Här lite mindre sorter men många. Med denna bild önskar jag er en så behaglig dag som möjligt

 

#Åsby #Crocodile #Elefanter #Svan #Orm #Skrivmaskin #Kaktusar

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

4 januari 2019 11:11

Hej!Så fint med kaktus.Det tycker jag att forskarna kunde börjat med på månen.det är ju så torrt att dom skulle säkert trivas.Svanen där var fin tycker jag.Min väninna var hos mig igår o fick igång mobilen.Men den beter sig skumt.Hon har lika dan mobil.Tusen kramar,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

4 januari 2019 11:14

Håller med dig! Du har humor Inger ;) detta med kaktusarna. Svanen var verkligen fin och stor

Vad bra att du fick hjälp med mobilen. Det är även lätt att komma åt fel knappar

Tusen kramar tillbaka
Malin

 
wiolettan

wiolettan

4 januari 2019 14:08

Vilka stora fina prydnadssaker, men alldeles för stora för mig, de får inte plats här hemma. Elefanterna, så naturtrogna. Men svanen, den kanske skulle trivas, på bordet på balkongen. Vi har svanar här vid Lötsjön och det är så roligt att se dom.
Skrivmaskinen, en riktig höjdare. Praktisk också.
Ha det bra och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 januari 2019 14:37

Alldeles för stora för oss också. Elefanterna var verkligen fina och lagomt stora. Som du säger så passar dom bra på ett balkong/altanbord. Vi har inte plats för mer hemma utan vi byter ut om det behövs

Vi hade också svanar när vi bodde i eget hus i Småland. Javisst är det härligt att kunna se dom på nära håll

Skrivmaskinen i kreami är rätt liten så den ryms på mitt bord

Ha en jättefin dag själv
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards