Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2018

Förkyld man, Hallstaparken och ABBA

Av Malin wiper - 15 oktober 2018 15:00


 

I dag har jag lite svårt för att hinna blogga för min man har blivit förkyld så jag måste ta tag i allt hemma och sen måste jag träna och promenera. Jag känner mig själv lite krasslig i halsen så jag lär åka på detta också. Det räcker inte med knäbesvär, ländryggen, nacken och en knakande käke..  Syrran sa nåt bra och roligt: det måste bli lite jämnvikt..  

 

 

Pianobild från oktober 2017 då vi besökte Hallstaparken. På notstället en bild på ABBA. Vi kommer att försöka gå på ett evenemang som Hallstaparken har framöver men vi kan inte sätta upp oss långt i förväg numera för vi vet inte hur vi mår så livet har blivit lite mer komplicerat

 

Klicka här för att se när vi var till Hallstaparken sist. När vi flyttade hit var vi i bättre form än nu. Klicka här för del 2. Klicka här för att se vad dom har att bjuda på i höst och vinter

 

        

Då passar det bra med en ABBA låt och det blir "The Name Of The Game". Nu har vi närmare till Stockholm så vi skall försöka framöver att besöka ABBA The Museum men vi måste ju vara i form först. När vi bodde i Katrineholm så var vi väldigt ofta i Stockholm.

 

 

Den här bilden som jag tog i oktober 2017 på Myrornas passar bra i detta inlägg då vi snart blir så här utslagna om förkylningen bryter ut helt. Det var 2 år sedan vi var förkylda sist.animated-sick-smiley-image-0026



                                                       


Vi har en sån här Braun digital febertermometer och den funkar jättebra. Vi köpte en mer avancerad för några år sedan och den var så komplicerad och hade så många funktioner så vi var helt utmattade innan vi kunde ta febern. Det blev till slut komiskt så vi satt bara och skrattade.   Vi lämnade in den till second hand efter bara en användning. Den fina hösten håller sig kvar men jag kom inte ut på promenad förrens efter lunchen. Önskar er en fortsatt fin måndag som jag hoppats börjat bra för er

 

                                       

 

 Du som driver bloggen Mitt Nya Liv: Det går inte att kommentera hos dig för bloggen läser inte in utan det står bara och rullar. Jag har försökt flera gånger men det funkar inte. Nåt har blivit fel hos dig för jag kommer in på andras boggar här på bloggplatsen.                                          


#Förkyld #Hallstaparken #ABBA

 
 
Annika

Annika

15 oktober 2018 19:17

Hoppas verkligen att du slipper förkylningen utan att det bara var ett litet, litet virus som skojade med dig. Ha nu en fin start på veckan. Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

Malin wiper

16 oktober 2018 08:49

Förkylningen har brutit ut nu och som vanligt börjar det med halsen. Jag hade hoppats att det inte skulle ha brutit ut men sån tur har jag inte ;)

Ha en fin tisdag
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards