Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2018

Café Bakpasset och Bondens Marknad, brunch och Sax Attack

Av Malin wiper - 20 augusti 2018 08:00

I lördags då vi träffade min mans bror så åkte vi till Saluhallen Slakteriet för att fika. Vi valde Café Bakpasset


 

Klockan var bara 10.30 så vi valde bort fikat och tog en "Brunch" istället då slapp vi hem för att laga till lunch senare. Min man valde en broccolipaj med en sallad bestående av: äpple, mango, tomat, sallad, paprika och en basamicosås. Allt var fräscht, supergott och hade många smaker. Dessutom hemlagat

 

                                        

Frapp

 

Min mans bror valde en vildsvinspaj som han också tyckte var supergod


 

Jag orkade själv inte med en hel paj så jag tog 2 pannkakor med sylt och grädde. Grädden tog jag bara lite av men den var inge söt så jag fick inget sockersug efterråt. Det smakade jättebra och man kan välja hur många pannkakor man vill ha

 

                                          


Stekpanna för pannkakor

  

Eftersom jag åt mindre än männen så unnade jag mig en kopp kaffe med en hallongrotta. Den var inte så stor och otroligt god. Jag satt länge och bara njöt och tog en liten tugga i taget så jag kunde känna hur smakerna gifte sig. Dom säljer tydligen jättemycket av dessa och man kan köpa med sig i färdiga påsar


  

Dom säljer massor av sorters bröd i olika former


  

Dom hade provsmakning på tre olika Himmelska kolasåser. Denna köpte vi med oss som hade smak av Laktrits. Vi skall ge bort den eller bjuda när vi har besök. Passar bra till både glass och annat. Kolasåserna finns i både Lakrits, vanilj och choklad

 

Såsen kommer från Börslycke Gård och innehåller inga konserveringsmedel eller tillsatser. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

                                   


Becca Design 

      

Sax Attack hyllning till Gerry Rafferty . Gerry Rafferty dog i leversvikt 2011 i en ålder av 63 år.  Låten heter Baker Street. Klicka här för att höra orginalet med Gerry Rafferty. Nu fick jag ett dejavu att jag nyss skrivit om Gerry Rafferty

 

 

Detta saxofonhänge hade jag i en kedja runt halsen då jag själv spelade Altsaxofon ett tag på 1980-talet. Ångrar ibland att jag slutade men jag hade nog inte klarat av att spela ett sånt instrument senare då jag fick min nackskada i början av 1990-talet. Jag lärde mig att spela efter noter och kom en bit på väg men sen flyttade jag tillbaka till Göteborg och hade ingenstans att öva och fick andra intressen. Hänget är inte så stort som det ser ut på bilden utan rätt litet. 

    

  

animated-hammer-image-0012En tanke slog mig: Hur kan det vara tillåtet att skicka ut reklam i mejl med texten: 13 banker och långivare behandlar nu din låneansökan?. Helt sjukt enligt mig. Ha nu en skön början på veckan och se upp därute i bedragardjungeln

 

 

#Bakpasset #Broccolipaj #Vilkdsvinspaj #Pannkakor #Hallongrotta #Kolasåser #Börslycke #Gerry #Saxofonhänge #Tanke 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards