Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juli 2018

Bomullsrondeller smörknivar second hand-fynd och Tommy Roe

Av Malin wiper - 12 juli 2018 17:15


 

Jag brukar köpa mina bomullsrondeller på Flying Tiger (TGR) på Erikslund för dom kostar bara 10 kr och är dubbelt så stora som på andra butiker där dom kostar flera kronor mer. Jag tycker dom funkar jättebra när man skall ta bort smink. 


 

På Flying Tiger sist så hittade vi två smörknivar för endast 20 kr/st. Jag är så less på dom i plast som vi har nu så dom går till second hand.  Dessa  är rätt bra men knivbladet är lite tjockt och inte böjbart men dom funkar ändå. Gillar när dom har träskaft

 

 

När jag sen höll på att rensa och städa i lådor så hittade jag desssa oanvända träknivar. Dom är superfina och välgjorda så dessa var det meningen att vi skulle ha när vi är fler än oss två. Tror inte jag köpt dom på second hand utan nån köksbutik. 

 

 

När vi köpte denna shoppingväska sist på IKEA så måste vi båda ha fått solsting. Jag rullade ner den till kassorna. Som ni ser så hänger det lite lappar på väskan och vi trodde att streckkoden stod där. Vi rullade in tog fram scannern men hittade ingen streckkod. Då kom en av personalen fram och sa: ni har ju tagit ett demoexenplar som skall stå där för att visa väskan och dom andra ligger inlindade i plast i en låda längst ner på hyllan.

 

                   animated-dividing-line-image-0226

 

 

Vi kände oss som två korkskallar och jag tänkte på min mammas ord som hon alltid sa när nåt gick på tok: Toka på sommarnöje..  hon var för rolig och härlig min kära mor. Det var bara att gå upp en våning igen och ställa tillbaka väskan och ta en i lådan.. . Vi blev tipsade av syrran och svågern om denna väska som dom också har.      

 

Jag dök på en helt oanvänd topp hos Myrornas Second Han för endast 55 kr. Den kommer ursprungligen från "Indiska".  



                         animated-dividing-line-image-0003

 

    

På lite närmare håll. Bra att ha som den är eller under en blus eller kofta med passande smycken. 

 

 

På Myrornas hittade jag även detta halsband med lång kraftfull kedja och ett roligt hänge i form av en man med hatt. Det kostade 30 kr och det fanns minst 20 st till av dom. Det verkar som dom får in nya saker från butiker emellanåt som inte blivit sålda, kanske för stor beställning. Dettar var helt nytt och ser ännu finare ut i verkligheten så det kommer att passa till en del kläder jag har

 


                      animated-dividing-line-image-0107

 

Vi har varit till Erikslund i dag ett ärende och har planerat att åka till Lövudden och se Royal Blues Band i kväll men vi vet inte om vi kommer iväg för min man far illa i värmen och fick sån yrsel på Erikslund så han höll på att svimma så vi vet inte hur det blir. Jag fick till slut leda honom ut till bilen. Ha en fin kväll gott folk.. 

 

     

Här kommer en gammal goding som passar in på "Yrsel". Tommy Roe med låten Dizzy. Vad glad jag blev när jag såg att han lever fortfarande och är nu 76 år. Tommy Roe är en amerikansk popmusiker singer-songwriter. Han var har varit aktiv från 1958-2018. Klicka här för att komma in på hans facebook

 

 

#Bomullsrondeller #Flying #Smörknivar #Shoppingväska #Myrornas #Halsband #Tommy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards