Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 februari 2018

Bakad potatis Moving On och Minnesbilder

Av Malin wiper - 4 februari 2018 10:30

  

Ja då har vi kommit till söndag och solen lyser med sitt lockande sken. Vi lämnade sängen lite tidigare i morse så jag antar vi sovit gott. Snön ligger kvar för vi har kallgrader än och i dag känns det som en promenad är nödvändig för jag hade en slödag i går. Jag kollade lite slött på Melodifestivalen i går men det var rena rama sömnpillret och första låten var så enerverande så jag var tvungen att zappa vidare. På nyheterna inget nytt bara jämmer och elände.                                 

 

Vi ringde och sjöng för ena svägerska som fyllde jämna år. Min man och jag sjunger bra stämsång ihop men efter min sköldkörteloperation så kan jag inte sjunga höga toner utan är mer nere på bas men när jag då sjunger så kommer han in precis rätt så det funkar ändå.

 

    

Jag tar mig lite tillbaka i tiden till 2009 då Sarah Down Finer sjöng 'Moving 'On. Det var en låt som gav gåshud och det var nåt sånt jag saknade i startfältet 2018.    

 

 

I går blev vi så sugna på bakad potatis så vi köpte varsin och dom var så stora så det tog 1,5 timme i ugnen. Det är inte ofta jag äter bakad potatis men ibland är det gott och man blir verkligen mätt  

 

  

ICA Supermarket Matkassen köpte vi en currykyckling-röra i delikatessdisken. Den var så otroligt god och passande till den suveräna smakrika krämiga potatisen. Vi köpte även lyxskagenröra som också var jättegod. Till detta en alkoholfri öl. Vi är inte så aktiva just nu så vi äter inga stora mål utan ofta men lite.     


 

                

Klickbilder. Minnesbilder från bildarkivet 

 

 

 

#Melodifestivalen #Svägerska #Sarah #Potatis #Currykyckling #Minnesbilder


 
 
Ingen bild

Lena

4 februari 2018 11:05

Här snöar det igen, det blåste som sjutton inatt men nu är det lugnare på den fronten.

Vi gjorde samna igår

Malin wiper

4 februari 2018 11:58

Det blåste här i natt också men nu är det rätt lugnt.

Då hade vi båda en slödag ;) Vi trodde vi skulle gå ut i dag men vi orkar inte så vi får ta nya tag i morgon

Ha en jättefin söndag
kram
Malin

 
Ingen bild

Lena

4 februari 2018 11:10

Och där for kommentaren iväg innan jag skrivit färdigt😜 vi gjorde samma igår, slöade och tittade på netflix. Melodifestivalen tittar jag inte på längre, kikade när Edward Blom sjöng.....tror att han ska hålla sig till det han kan. Sen tittade vi på nåt annat, det var väldigt dåligt på tv igår.

Idag ska jag endast gratta min mor , sen tar jag det lugnt har så jäkligt ont i kroppen, får ta min krycka till stöd när vi ska till mamma. Är så trött på denna värk,

Krampåer❤💕

Malin wiper

4 februari 2018 12:02

Sånt har hänt mig också, det krånglar lite här just nu och en del kommer inte in till min blogg. Så fort jag hinner så skall jag fixa en reservblogg som jag fått tips om.

Ja du det Edward Blom sjöng var gammal skåpmat men sämre. Jag kollade också på Netflix och zappade bort från festivalen för man blir uttråkad

Grattis till din mamma. Förstår att du är trött på värken. Den tar på psyket också. Jag vet hur det känns. Fast just nu har jag en bättre period och då får man krafter tillbaka. Det går upp och ner

Sköt om dig
Tack för att du tittade in
Kram
Malin

 
Ingen bild

Paula

4 februari 2018 12:59

Bakad potatis är väldigt gott, mem det äter jag tyvärr akdrig här hemma. Dom gånger jag har ätit det ute så har det alltid varit med någon räkröra.
Ha en skön Söndag!
Kram ❤️

Malin wiper

4 februari 2018 13:16

Jag har ätit bakad potatis på restaurang med kycklingröra och denna var lika god. Detta var första gången på flera år som ätit bakad potatis.

Ha en fin söndag själ
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards