Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 juni 2017

Av Malin wiper - 6 juni 2017 15:00



 


Vi fick denna sillburk i hårt plast av min son för ett antal år sedan och den är så praktisk för man kan lägga in sill i den och även servera sillen från burken om man så vill. Den är köpt på Tupperware. Klicka här för att komma in på Tradera där det finns en likadan till försäljning. Den går under namnet "Tupperware hissa upp". 

 

       


Grytunderlägg med sillmotiv 


 

 


Här ser man delarna till burken. En gaffel, en insats som man kan hissa upp så det är lättare att ta för sig

 



Bobby Rush med Night Fishin. Bobby Rush föddes 1933 och är en amerikansk blues musiker, kompositör och sångare. Hans stil innehåller element av blues, rap och funk

 

                                                                      

 


 


Så här ser det ut när allt är i och den röda gaffeln har en egen plats mitt i röret

 


Vi hittade nu ytterligare ett användningsområde. Mr T kom hem med ett paket avlånga saltgurkor som han skar upp och vi hade ingen passande burk. Då kom vi på att kunna använda sillburken 


Klicka här för att se fler användningsområden. Klicka här för att se en annan typ av denna modell. Klicka här för att se en lägre modell på Tradera


 

 

 

    


 

   

 

 

Jag såg "Badrock" i går på TV 4 play och jag sitter i efterhand och önskar att jag åkt och och upplevt det då det begav sig. 2016 hade dom en jubileumskonsert.  Klicka här för att läsa hela historien runt "Badrock"                          




# Sillburk #Tupperware #Bobby #Saltgurkor #Badrock

Av Malin wiper - 6 juni 2017 09:45



 


När min man var ute och handlade i centrum i går så ville jag att han skulle köpa en fin kruka som vi skall sätta mot väggen på balkongen. Han kom hem med denna stora fina porslinskruka från Åsby Floristen i Hallsta centrum. Jag blev jättenöjd och krukan kostade bara 79 kr och har en bra upphängning

 

                       

Gyertyák                    

 

 

 

Nu har min man planterat en av dom överblivna petuniorna i krukan och satt upp den på balkongväggen under vårt avlånga badrumsfönster. Vi har sett lite fel på nyanser för vi trodde vi hade helt lila petunior i våra balkonglådor så vi köpte mörkrosa petunior till krukor men det var samma färg. Nu blir det till att köpa annan färg nästa gång men det blev rätt snyggt också med den färgen mot den gröna träklädda väggen

 

              


Gyertyák 

 

 

Det blev så snyggt så min man fick promenera ner till centrum och köpa ytterligare en kruka. Det ser lite trångt ut eftersom vi har en hängställning för kläder på höger sida och balkongdörren från sovrummet. På vänster sida balkongdörren från köket så när vi slår upp den så kan vi inte ha nån kruka bakom

 

                                              

Gyertyák

 

 

Här följer lite bilder som jag tog hos Åsby Floristen sist jag var dit.

 

               

 

 

 


Black Horses - Now we are free (Lisa Gerrard)

 

 

 

 

 

      


I dag är jag tvungen att tvinga mig ut annars blir jag fast i lägenheten och jag behöver luft. Det räcker med att gå runt området för att jag skall komma igång lite inför nästa helg. Vi hade över 20 grader i går och på kvällen hade blåsten stannat av lite. Min man letar bilar för brinnande livet och vi har hittat flera stycken men dom finns så långt borta så min man måste i så fall flyga eller åka tåg för att komma dit. Jag tycker vi kan vänta tills nån dyker upp i vår närhet istället. Vi sov till 09.00 i dag på grund av att vi båda somnade sent.  Hoppas ni får en dag med bra upplevelser


 


                               

 

 


#Kruka #Åsby #Horses

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards