Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 juni 2017

Åsby Floristen i Hallstahammar

Av Malin wiper - 6 juni 2017 09:45



 


När min man var ute och handlade i centrum i går så ville jag att han skulle köpa en fin kruka som vi skall sätta mot väggen på balkongen. Han kom hem med denna stora fina porslinskruka från Åsby Floristen i Hallsta centrum. Jag blev jättenöjd och krukan kostade bara 79 kr och har en bra upphängning

 

                       

Gyertyák                    

 

 

 

Nu har min man planterat en av dom överblivna petuniorna i krukan och satt upp den på balkongväggen under vårt avlånga badrumsfönster. Vi har sett lite fel på nyanser för vi trodde vi hade helt lila petunior i våra balkonglådor så vi köpte mörkrosa petunior till krukor men det var samma färg. Nu blir det till att köpa annan färg nästa gång men det blev rätt snyggt också med den färgen mot den gröna träklädda väggen

 

              


Gyertyák 

 

 

Det blev så snyggt så min man fick promenera ner till centrum och köpa ytterligare en kruka. Det ser lite trångt ut eftersom vi har en hängställning för kläder på höger sida och balkongdörren från sovrummet. På vänster sida balkongdörren från köket så när vi slår upp den så kan vi inte ha nån kruka bakom

 

                                              

Gyertyák

 

 

Här följer lite bilder som jag tog hos Åsby Floristen sist jag var dit.

 

               

 

 

 


Black Horses - Now we are free (Lisa Gerrard)

 

 

 

 

 

      


I dag är jag tvungen att tvinga mig ut annars blir jag fast i lägenheten och jag behöver luft. Det räcker med att gå runt området för att jag skall komma igång lite inför nästa helg. Vi hade över 20 grader i går och på kvällen hade blåsten stannat av lite. Min man letar bilar för brinnande livet och vi har hittat flera stycken men dom finns så långt borta så min man måste i så fall flyga eller åka tåg för att komma dit. Jag tycker vi kan vänta tills nån dyker upp i vår närhet istället. Vi sov till 09.00 i dag på grund av att vi båda somnade sent.  Hoppas ni får en dag med bra upplevelser


 


                               

 

 


#Kruka #Åsby #Horses

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

6 juni 2017 22:31

Hej igenÅ de ser så fint ut.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

7 juni 2017 09:32

Vad kul att du tycker det. Vi är så nöjd med vår balkong och nästa år skall vi fixa till mer

Kram
Malin

 
Annelie

Annelie

7 juni 2017 07:05

Vad fina krukorna var och det vart jättesnyggt på väggen. Får jag bara komma med ett litet tips.. *ta inte illa upp*, men jag tycker det hade varit snyggare om ni satt de i två olika nivåer.

Tycker också ni gör rätt i som väntar tills en bil i er närhet dyker upp,, för tänk om din make kostar på sig en flygbiljett också är inte bilen något att ha, som han kikade på.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 juni 2017 09:39

Kul att du tycker det. Vi är jättenöjda. Jag tar inte illa upp utan här får man säga sina åsikter. Vi testade för hand att sätta olika men det passade inte för då kommer den ena krukan för långt ner. Sen har vi ett avlångt stort fönster som tar lite av platsen. Annars hade vi nog satt dom på olika nivå eftersom det hade sett ännu bättre ut. Det är alltid jag som får bestämma höjd och vart vi skall sätta saker eftersom jag har ett bra bildsinne.

Det var en bil som var jätteintressant men då får man åka 100 mil och man kan inte vara säker ändå så jag vill att vi skall vänta än om jag håller på att bli galen utan bil.

Ha nu en fin onsdag
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards