Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 februari 2017

Pannkakor hos Preem och lite annat.

Av Malin wiper - 18 februari 2017 16:00


  

I går gick vi sista gången till vårt fina trevliga Preem för att ta oss lite mat. Vi har lagt ner matlagningen nu för spisen är rengjord och klar inför flyttstädningen


  

Dom hade fantastiskt goda pannkakor med sylt och grädde. Min man tog 3 st och jag nöjde mig med 2 st för jag blir mätt fort nu. Jag har gått ner några kilon men det är bara jag som ser det på kläderna och handtagen i midjan har blivit mindre. Jag går sakta men säkert ner i vikt nu när sötsuget är borta och jag inte ens äter smörgåsar. Jag orkade inte äta upp all grädde och sylt så det fick min man som en bonus..  Han går ner snabbare än mig för han har ingen sköldkörtelsjukdom    

 

           


  

Vi tog även varsitt glas nypressad juice fixad på macken, underbart god och vitaminrik. Dom är så otroligt trevliga dom som arbetar där så det är ett nöje att gå in på macken. Jag tog en bild på tre av dom som var där men den blev så usel så jag kunde inte sätta in den. Kameran jag har som reserv nu gillar jag inte.          

 

  

Sen åkte vi vidare till Syntema Happy Homes för att köpa spackel så vi kan sätta igen alla spikhål i lägenheten innan vi flyttar. Det är också en jättefin butik med bra service. Klicka här för att se vad jag skrev sist vi var dit

 

        

Klickbilder på lite fina tapeter

 

   

Utställningsbås för att få en uppfattning om hur en tapet ser ut

 

   

Snygga armband hos Jennys Inredning              

 

    

En buddha-groda hos Jennys                  

 


Nu kommer jag inte att sätta in nåt nytt vad gäller bio eller andra nöjen i denna bloggs högra menysida. Jag startar en ny så fort vi fått ordning i vår nya lägenhet. Denna blogg kommer att finnas kvar ett bra tag ändå. Jag kommer att ha en länk till min nya blogg när det är dags. Nu kommer jag inte in förrens ländryggen känns bättre för jag måste vara lite bättre tills på tisdag. Sköt om er och ha det så bra..   




#Preem #Pannkakor #Syntema #Jennys 

 
 
Ingen bild

Pea

18 februari 2017 17:27

Så roligt att du kommer att fortsätta blogga så vi får följa er i ert nya hem!
Ta det lugnt så att du/ni orkar hela vägen
Kram ❤

Malin wiper

20 februari 2017 20:12

Mr T här

Malin har haft sån värk i ländryggen i flera dagar så hon kan inte vara ute på datorn. Hon hälsar till dig och tycker det är kul att du fortsätter följa hennes blogg

Hon skickar en kram

 
Annelie

Annelie

19 februari 2017 08:19

Pannkakor ÄR gött men mäktigt, numera kan jag bara äta en, men ibland så är inte det heller okej.

BRA när de tapetserar ett par vägger så,, så man verkligen ser.
Jag tycker det är svårt att se i dessa formade speglarna de brukar ha annars.

Ta nu hand om dig.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 februari 2017 20:14

Mr T här

Pannkakor är verkligen mäktiga så det blir inte så många. Ja det är bra att dom visar upp tapeterna på ett sånt vis

Hon hälsar tillbaka till dig

och skickar en kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards