Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2016

Huskvarna Esplanad parken, och en kass rygg.

Av Malin wiper - 24 augusti 2016 11:45

  

Kan inte sitta så länge vid datorn just nu så allt tar sån tid. Jag har inte fått nån kramp i ryggen i dag än men är sämre än på länge. Hade en lång bra period men nu känns det inget vidare. Nackskadan gör sig också påmind av att resten av ryggen är dålig. Blir därför yr och tar snedsteg och känner mig overklig och okoncentrerad. Jag är ju van vid detta men man blir ändå trött och less. Jag blir tvungen att gå på värktabletter ett tag men jag kan ju inte äta några starka utan det blir Alvedon och Iprem. Blir det inte bättre så får jag ta nån eller några behanlignar hos Kiropraktor Michael Scher.  I inlägget har jag lite bilder från Huskvarna, Esplanaden som vi besökte för ett tag sen.     



    

Två såna här små fontäner ligger efter varandra men kunde inte fota båda för det satt folk på bänkarna framför. Klicka här för att se vad jag skrev 2013



  

Parken är en avlång allé där det även finns scen och massor av skulpturer. Har fota där förr lite mer ingående


  

Detta är en skulptur som heter "ungdom" från 1965. Skapad av Arvid Bryth som levde mellan 1905-1997. Han är en svensk skulptör som föddes i Hakarps församling. Han är bland annat representerad i Gamla Varvsparken vid Göteborgs sjöfartsmuseum mfl ställen

 

 

                 

 

 

Det är mycket av tråkigheter som händer i vår värld så man känner riktigt oron darra i luften. Nu senast Jordbävningen i Italien där hittills hittats 20 döda. Bara tanken på att vara levande begravd under nåt hus ger kalla kårar. Sen all fattigdom som sprider sig och försäkringssystem som utarmas och mycket mer.

 

              


   


#Ryggen #Huskvarna # Michael #Arvid

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

24 augusti 2016 19:54

Tur jag läste rubriken, annars hade jag börjat undra, Huskvarna stadspark ligger ju inte på esplanaden, fast esplanaden är ju mer levande än stadsparken, haha.

Malin wiper

25 augusti 2016 08:00

Det enda jag kunde hitta på nätet är att det är en park på Esplanaden. Jag vet att det finns fler parker och en av dom med en scen och stor fontän.

Ha en fin dag
Hälsning
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

26 augusti 2016 14:45

Tänkte mest eftersom det står stadspark i texten, då började jag fundera lite. Deras stadspark innehåller typ ett rött hus å liten lekpark och gräsmatta. Men som sagt blev lite fundersam när du skrev stadspark i texten.

Malin wiper

26 augusti 2016 15:16

Då får jag kolla texten igen. Är inte så kristallklar i huvudet just nu på grund av nacken ;)

Tack för att du påtalade detta

Ha det bra
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards