Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 maj 2016

Acleja Blomsterhandel Interflora Fresh, fint uterum

Av Malin wiper - 24 maj 2016 19:00

  

Uterummet på Acleja Blomsterhandel Interflora Fresh är helt underbart grönskand och blommande. Tyvärr blev denna bild lite för färglös trots att jag bearbetat den i fotoprogrammet. Tur att Christian står där och lyser upp med sin härliga personlighet. Jag är tyvärr inte nöjd nån av bilderna i detta inlägg men jag orkar inte gå tillbaka och fota nya så jag sätter in inlägget ändå. Uteplatsen har fått ett jättefint tak i år, det är öppet på sidorna så det kommer in mycket ljus och ser jättesnyggt ut                             


 
En bensindunk så snyggt inbakad blomsterhavet. En bensindunk kan man återanvända på många vis. Jag har sett en sån som nån gjort om till badrumsskåp och även en som är omgjord till barskåp


Så här ser det ut i en bensindunk som gjorts om till badrumsskåp. Tyvärr funkar inte länken till sidan


  

En lila sommardröm            


  

Planteringskrukor som ser ut som tillverkade i rotarbete men dom är i plåt.                


 

Galvaniserad plåt med ett hav av rosa drömmar

 

    

En korg kommer lastad med pelargon


  

Själv köpte jag mig en läcker stickande kaktus. Den satt jag i en kruka jag köpt där förut, kommer från Ernst      

 

        



 #Acleja #Christian #Bensindunk #Sommardröm #Rotarbete #Pelargon #Kaktus                  

 
 
Åke

Åke

25 maj 2016 08:02

Blommor är något jag uppskattar mer och mer... Man blir liksom gladare... Nu fick du till härlig musik också :) Ibland får man förbise att bilden är lyckad, budskapet du vill få fram kan vara viktigare :) Ljuset här är svårt, tidpunkten på dygnet skildras med, en aftonsol hade rummet blivit annorlunda :) Nästa gång placerar du om mannen bara ;)

http://www.nacka144.se

Malin wiper

25 maj 2016 08:41

Ja du jag ser fram emot en systemkamera så jag kan ta macrobilder på blommor. När man fotar så ser man mer och mer vad som blir fel. Jag vill gärna utvecklas och nu kan jag snart det. Fast man måste ju ha lite öga för foto också. Vet inte om jag har det men jag tycker i alla fall att det är roligt.

Det blev verkligen inte bra på Christian så jag kommer nog att ta om den bilden i alla fall

Du fotar ju jättebra och vackra naturbilder

Ha en fin dag
hälsning från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards