Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 mars 2016

Rocksjön, Kanotstadion och Hertz biluthyrning.

Av Malin wiper - 25 mars 2016 18:30

  

Här ser ni mig på språng mot Hertz biluthyrning. Det var rätt kallt och ruggigt så jag önskar att jag tagit med mig vantar. Var helt stelfrusen innan vi kom fram men det var lite att se på efter gångvägen så  det tog inte så lång tid innan vi var framme vid målet för vår miniresa       


  

Vid Rocksjöns strand såg jag dessa två "sädgäss" med sina färgstarka näbbar.  Bilden blev inte så tydlig för jag var tvungen att zooma. Klicka här för att se sädgäss på nära håll


  

Lustigt med en vinglig brygga till den lilla närbelägna miniön. Där blir man ingen strandsatt "Robinson Crusoe"..                          



 


En gren av familjen Bergström, min mans torra humor..             


  

Kanotstadion. Jönköpings kanotklubb, JKK, kanotklubb i Jönköping har sitt klubbhus vid vätterns sydvästra strand men kanotklubbens tävlingar hålls vid kanotstadion på Rocksjön bilden "ovan". Jönköpings kanotklubb grundades 1936 JKK har bland annat två medlemmar som är mycket duktiga kanotister som även medverkat i OS i Athen, Sofia Paldanius och Anders Gustafsson. Klicka här för att se ett klipp från Rocksjön                                                                       



 


Här ser man baksidan av kanotstadion.               


  

12 maj 2016 drar "Vårruset" igång såg jag på denna banderoll utefter rocksjön       

  


  

Äntligen var vi framme vid Hertz biluthyrning där man använder sig av en "Self service" inte så lätt första gången för det är mycket som skall klickas in. Först skall man visa sin legitimation på rätt sätt och sen fylla i uppgifter. Vi gjorde allt rätt tills vi slog in fel landskod och då fick vi börja om igen.                                                                                        



Den här trevliga och fina killen från Hertz kom till vår undsättning och guidade oss vidare. Nästa gång finns alla uppgifter där och då blir det mycket lättare. När allt är klart så ramlar det ner en nyckel i ett fack och då är allt klart.

             


  

Detta är bilen vi blev tilldelad, en Volvo S60 diesel. Då började mina problem för bilen var låg och sätena passade inte till min ländryggskada så efter bara några minuter så var det kört. Vi fick åka och söka efter ett Café så vi kunde ta en fika medans jag tog värktabletter. Annars hade jag fått åka tåg hem. Vi fick även ta en liten promenad efterråt för att det skulle rätta till sig lite. Vi hade tänkt åka till mamma i morgon men det har vi fått lägga på is nu och bilen kommer att bli stående ända tills på måndag. Min man kan använda den för att åka och handla det som behövs men jag vill inte riskera nåt så vi får åka till mamma nästa helg då vi har vår egen bil igen. Det var inget fel på Volvon den var som ny och fräsch till tusen och man startade den genom att sätta nyckeln på tvären och trycka på en startknapp. Tyvärr passade sätena inte till mina ryggproblem, sånt vet man inte i förväg och vi har ju inte behövt betala nåt annat än tågresan.

 


Känner att jag behöver lite self control och det får Laura Braningan stå för. Lite 1980-tals vibbar. Laura Branigan föddes 1952 i Brewster, New Yoru. Tyvärr dog hon redan 2004 i en ålder  av endast 52 år gammal, dödsorsak hjärnaneyrysm. Hon var en amerikansk sångare och skådespelare.        

 


 

 


#Hertz #Rocksjön #Sädgäss #Robinson #Bergström #Kanotklubb #Kanotstation #Killen #Volvo #Laura

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards