Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juni 2015

Balkong, först röj sen mys................

Av Malin wiper - 12 juni 2015 12:45



  

I morse gick jag ut på balkongen och fixade till en grund som vi kan bygga vidare på, eller förändra. Vi flyttade in förra  åren i juni och då hamnade en hel del saker på balkongen så min man har fått rensa upp och nu gör jag finliret. Nästan alla trädgårdsmöblerna vi hade i vårt egna hus finns inte längre och dom hade inte rymts ändå på balkongen. När jag höll på så fick jag massor av idéer men jag skall göra det lite lagomt så det blir luftigt.              

  

   

Soffan vi hade i hallen i förra lägenheten har vi nu på balkongen och den har utrymme under sitsen så man kan lägga lite saker där. Det finns två avlånga kuddar också till denna soffa men fodralen är i tvätten just nu. Vi köpte den på Sam Hjälp second hand jättebilligt. Trädgårdbordet vi hade tänkt ha framför soffan blev för stort så vi tog det lilla glasbordet som vi förut hade i "Likörhörnan" (förra lägenheten). Inte så stort men vi har ett annat lite mindre bord som vi brukar ha med till stranden och det kommer vi att använda oss av här också.  

 

     

Klickbilder 


Så här såg soffan ut när vi köpte den och nyss hade flyttat in i förra längenheten. Sen klädde vi om den och köpte två avlånga kuddar på IKEA. Jag gillar att handla second hand för det främjar miljön, sen är det både roligt och billigt. 

 

 

   

Vi behåller en vagn vi köpte på IKEA förra året som vi kan ställa blommor på och förvara saker i en låda och på dom andra hyllorna. Helst hade vi velat ha plåthyllan i köket för vi har en annan hylla som hade passat bättre i köket men den var för stor för vi har mindre kök nu. Sen har vi två lättas stolar som står längst bort som blir reserv.

 

   

Vattenkanna som vi köpte på Sam Hjälp förra åren till fyndpris. Den är designad så det var ett fynd. Klicka här för att läsa om kannan och se bilder som vi tagit. Den ena vita krukan skakk vara kvar, en vinplanta som klarat vintern. Kusin Elon skänkte denna.       

 

   

Parasollet ser lite lustigt ut men det funkar jättebra och går att vrida så man aldrig behöver få solen rätt på sig. Det är första gången vi använder det för vi köpte det under flytten. Den är köpt på IKEA. 

 

   

Denna orginaluppsättning med gamla mjölkflaskor och hållare har vi köpt på Frejas Bod för 140 kr. Den kommer att bli en inredningsdetalj på balkongen sommartid. Vi skall ställa den på en hylla som vi skall sätta upp. Klicka här för att se en likadan uppsättning på en nostalgiblogg   

 

 

   

Sen var det då dags att inviga den halvfärdiga balkongen med en fika. Det kändes helt underbart än om jag inte kan sitta så länge. Under bordet har jag lagt några tidningar och ett par böcker ovanpå så man kan sitta där och läsa. Istället för krukan på bordet som tillhör ett fat i köket så skall jag använda mig av två färgade ölflaskor som har snygg form och såna är inne nu och det blir billigare att återanvända en flaska  

 

 

Detta inlägg har jag skrivit men min man skall få komma in ibland och fortsätta som bloggvikarie emellanåt eftersom jag har såna besvär med ryggen. Om det är nån som vill gästblogga hos mig så är ni välkomna. Bestäm ämne så talar jag om sen hur det går till.

 

 

 

 

 

   

 

#Balkong #Vagn #Kaffe #Tidningar #Mjölkflaskor #Parasoll #Sam #Freja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards