Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Hästar och en trevlig familj...

Av Malin wiper - 6 april 2014 13:20

Vi var ute och åkte lite i går och Inger var med. Hon sa att vi kunde åka till Mullsjö och hälsa på hennes dotter som bodde på landet med sina två döttrar, katt och hund. Vi åkte först och köpte med oss lite kaffebröd på Landhs Konditori i Mullsjö, som är välkänt. Det skriver jag om sen. Här har vi nu kommit fram och Ingers dotter står där med deras fina tax i famnen    


  

Grannkatten var jättefin och kelen, väligt fin teckning och färger.


  

Taxen Nike 5 år var en jättehärlig hund som man fick klappa och klia hur mycket som helst...  Jag blev så förtjust så jag hade kunnat tagit med mig honom hem direkt...  . Jag blir så glad när jag ser en tax för det är inte så ofta nuförtiden. När jag växte upp så fanns det många taxar.  Jag lyckades inte få nån fler bild på hunden tyvärr.


  

Jätteläcker prydnad dom hade på sin altan. Tyvärr så blev bilderna inomhus inte bra så jag fick inte med hela familjen. Dottern hade två härliga döttrar, en tonårsflicka och en som var några år yngre.


           


1. Läcker utomhusprydnad. 2.  Katten "Råttan" tar fönstervägen efter att ha vilat i blomlådan, han såg ut lite som en blandning mellan lejon och katt, hur häftig och go som helst. Tonårsdotterns kille hade en tuff Yamahamoppe med MC-stuk.. 


  

Här ser ni den yngsta barnbarnet som hon visar upp en pizzakartong som jag trodde innehöll en pizza men på nästa bild så ser ni att det var en mycket sötare sak. 


  

Så här ser den ut och består bara av sega godis...  Vilket häftigt påhitt och vad frestande. Hon hade karaktär och tänkte inte äta upp allt direkt...


  

"M" ville visa oss hästarna en bit bort efter vägen efter att vi hade fikat. Det här är hästar som hon själv får rida på med hjälp att storasyster eller nån annan. Tonårs paret drog iväg strax innan.


  

Hästarna var så fina och snälla så jag klappade på en häst för första gången i mitt liv, har haft en sån respekt förut och inte tordas. Fast jag red på en häst i Italien i början av 1970-talet men den var mycket högre än dessa och jag var panikslagen för jag har höjdrädsla. Det var italienare som höll i hästarna medan vi turister fick rida. Jag skrek att jag ville ner men dom förstod ju inte svenska...  så där satt man tills ridturen var över. 

   

 

 


   

Kolla in så vacker häst 


Jag ville ändå ha en gruppbild och det var dom med på, tyvärr var inte tonåringarna med. Huset på vänster sida är en  grillplats där dom som bor i område samlas, äter och umgås.


På en kulle stod dessa två och kollade in oss. 


  

Tvärs över vägen gick denna unghäst och paraderade. Den ser lite ut som en åsna och hade en vacker kraftfull grå man.

 

 

Tack för att vi fick besöka er därute på landet där det var så harmoniskt och tyst, man mådde jättebra efterråt. Det trevligt att träffa er och se hur ni bodde och vi hoppas vi får komma igen..  

 

 

Det har hänt saker så vi kommer att ha mycket att göra och vi är lite under isen just nu och tankarna virrar omkring i hjärnan. Jag skriver mer om detta lite längre fram men kommer jag inte ut lika mycket eller varje dag så beror det på saker runt oss.  Hoppas ni mina härliga läsare får en skön och solig söndag...     

 

 

 

#Möllsjö #Hästar #Katter #Landet    

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

6 april 2014 14:35

Säker på att det inte va mullsjö ni var i? Å landhs kondis?

Malin wiper

6 april 2014 15:00

Det blev fel först men det har jag ändrat nu på båda ställena. Jag brukar få gå och rätta ibland när jag har besvär med nacken och stress. Nu borde jag inte blogga alls.

Ha en skön söndag
Hälsningar
Malin

 
Annelie

Annelie

6 april 2014 20:15

Härligt för er att få komma ut till lugnet,, fint ställe för barnen att växa upp på.
Jag själv har bott 3,5 år på landet, ihop med min sons pappa, aldrig mer.. *L*
Jag är verkligen ingen lanttjej,, vill ha för mycket liv och rörelse runt omkring mig, ska kunna gå ut och se lite folk.
Göran är uppväxt på landet och jag är såå glad att han inte vill bo på landet.

De ni var på besök hos verkade ju i alla fall bo väldigt fint och vad mysigt med dessa fina hästar precis runt husknuten.

Fin katt OCH hund,, det är som du säger,, sällan man ser taxar nu för tiden.

Ha nu en härlig kommande vecka och ta hand om dig gumms.. // Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspor.com

Malin wiper

6 april 2014 20:45

Jag är också en stadstjej och har bara bott i städer men numera njuter jag av att åka ut på landet men vill inte bo där. Härligt att Göran ändå vill bo i en stad. Jag bodde på landet i Gävle men trivdes inte i längden det är en annan sak att ha en sommarstuga.

Ingers dotter vill bo på landet och det var så fint där

Alla djuren gjorde att man kändes sig så harmonisk och lugn

Ha en skön söndagskväll och en fin början på veckan. Jag hinner inte in på din blogg i morgon för vi har fullt upp hela dan

Ha det bra goa du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards