Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juli 2013

Acleja Blomsterhande! Interflora fresh , och en njutning för öga och gom

Av Malin wiper - 12 juli 2013 12:00

  

09.00 stod jag färdigklädd och kunde inte låta bli att promenera in till samhället och ta mig en fika...  Nu har det blivit många dagar av njutning. Jag tänkte som så att min man fikar på sitt arbete och jag på Ritz...  . Helt plötsligt hör jag nyckeln sättas i dörren och in kommer min man. Han hade glömt mobilen och jag stod där  och såg lite skamsen ut. Han såg på mig direkt vad det var frågan om och sa: Har du tänkt gå till Ritz...  , ja sa jag då och han fyllde i: då gör vi sällskap  jag tar en tidigare fika eftersom jag är ensam på jobbet just nu....    Vi delade på smörgåsen som ni ser ovan. Den var jättegod med fräsch skinka, grönsaker och lite potatissallad. Jag är verkligen en Cafémänniska och har så varit så länge jag kan minnas. För mig är det en lyxig avslappning. 


  

Kolla in vilken läcker tårta dom hade i dag...  Se men inte röra....    


    

Dessa går inte av för hackor heller.


  

Vi träffade på denna fina terrier (kom inte ihåg rasen) när vi var på väg till fiket. Det är en av kvinnorna från fd Spelbutiken som äger den.


  

Vårt Acleja Blomsterhandel har nu rea (50%) på massor av vaser, krukor och ljushållare.


           

Klicka på bilderna så blir dom större. Här ser ni lite av det som reas ut.   


  

Jag har själv en sån där fin bullig vas i modell större. Finns i två storlekar. Dom är jättesnygga.



Aqua med "Roses are red" Sångerskan (Lene Nyström) i denna grupp är även skådespelerska och spelar fru till Varg Veum, deckarserien.                              



 
 
TantGlad

TantGlad

12 juli 2013 16:06

Det vattnas i munnen idag av allt gott du visar. Nu vart jag jättehungrig men det är ju snart middag.
Ritz var det en gammal biograf som hette när jag var liten på 70 talet hemma hos mig.
Ha nu en jättefin helg och STOR kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

12 juli 2013 17:15

Ja du det finns många frestelser därute ;) man kanske skulle stänga in sig ett tag. Häftigt att det fanns en biograf hos dig som hette Ritz, vi hade en som hette China biografen.

Ha en jättefin helg själv
kram

 
Gilla

Gilla

12 juli 2013 16:22

Du var verkligen morgontidig ute. Jag är kvällspigg och med det följer morgontrötthet, så att vakna till, vara klädd och kunna gå ut på stan vid den tiden passar inte för mig.

sv: Visst var Jaguaren vacker! Den var skön att åka i också.

Jag märker inte av hacket i armen idag. För jag måste ha lyckats ett skölja bort eventuella bakterier och skydda såret med plåster.

Vi hade det gott också. Jag kom på tredje plats i golfturneringen.

Vi har suttit nere vid stranden flera timmar idag med nästan samma gäng som igår.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

12 juli 2013 17:13

Jag har blivit både morgonpigg och kvällspigg men det beror nog på att jag inte arbetar längre. Den var verkligen vacker. Skönt att du har bra läkkött. Grattis till tredje plats då har du ett bra bollsinne. Vad skönt du haft det i dag.

Ha en skön kväll också
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards