Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Ölmstad Dagen och Kryssets Lanthandel.................

Av Malin wiper - 29 maj 2013 08:00

  

  

  


  När vi var till Skrivmoster och hennes man i lördags så blev vi även visad denna lanthandel som heter "Krysset". Dom har behållit lite charm och inte gjort om så det blivit som alla andra butiker. Klicka här för att komma in på Krysset Lanthandels hemsida.  

 

     

Här ser ni deras öppettider.  

   

  

Min man gick omkring i butiken och kollade om det var nåt vi behövde handla.     

 

   

Dom har en hylluppsättning där det bara fanns kvalitetsprodukter och närodlat. På bilden saft från Väderstad. Klicka här för att komma in på Väderstad Saft:s hemsida.

 

     

Kolla vad festligt dom gjort med en vanlig pappersrulle. Det var kreativt och annorlunda. En sån skulle man ju kunna ha hemma och skriva på...  Fast det blir ju billigare med griffeltavla.

 

  

Dom sålde även smycken och böcker.    


    

1:a juni så har dom ett evenemang som heter "Ölmstad Dagen". Dom håller på från 10-15 och kan vi så åker vi dit. Ölmstad är en tätort i Jönköpings kommun i Jönköpings län, kyrkby i Ölmstads socken. Ölmstad är belägen längs gamla E4:an mitt emellan Gränna och Huskvarna. 


Nu är jag tillbaka igen men tar det lugnt med datan. Jag skall ta  långa promenader för att få igång blodcirkulationen. Tack för era härliga kommentarer som jag nu läst igenom. Hoppas ni får en fin "Lilla lördag". Vädret har varit varierat med lite solglimtar och rätt blåsigt. 

 

 

 

 

 
 
Sirpa

Sirpa

29 maj 2013 08:14

Hej Malin! Så du har varit borta också...jag var det ofrivilligt:( Tack för din snälla kommentar!
Vilken härlig affär, jag saknar såna lilla land affärer de brukar vara så himla charmiga och man hittar alltid nått speciellt hos de:
Önskar dig en skön onsdag!
ram Sirpa♥

http://anglarochparlor.blogspot.se

Malin wiper

29 maj 2013 08:44

Jag var inte borta så länge men skall snart vara det. Varsågod ;)

Affären var verkligen charmig och man njöt av att gå omkring där.

Ha en fin onsdag själv
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

29 maj 2013 08:36

Vilket fint inlägg du gjort med bilder och text från vår lilla lanthandel som är så charmig! De finns även på FB.
Om vädret är fint så stannar vi kanske över Ölmstad-dagen. Annars är vi ju i startgroparna för hemresa.
Ha det så gott i detta blåsande ... Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 maj 2013 08:43

Vad kul att du tycker det. Jag gillade verkligen den butiken. Nu har jag varit inne på fb och kollat in den sidan. Vi vet inte om vi kommer dit på Ölmstad Dagen eftersom vi snart skall åka till min son.

Ha en fin dag själv
kramar

 
Krysset Lanthandel

Krysset Lanthandel

29 maj 2013 09:29

Hej Malin, vilket härligt reportage, och vad kul att du uppskattade vår butik! Vi fokuserar som sagt mycket på lokalproducerat och hoppas att det även når ut till våra kunder. Nästa gång får du följa med in i glassfabriken där vi producerar vår egna glass, Grenna Glass!

http://www.kryssetlanthandel.se

Malin wiper

29 maj 2013 10:39

Vad glad jag blir att ni tittar in på min blogg. Det var verkligen en fin butik som jag kommer att besöka fler gånger. En av mina bloggvänner har flyttat dit så vi kommer att styra kosan dit emellanåt. Det skulle vara jättekul om jag fick besöka glassfabriken och skriva om den i bloggen. Jag har ätit den goda glassen hos Malmborgs Lilla som köper från er. Har även skrivit om den förra sommaren när dom köpte in den. Jag gillar såna där handelsbodar som har en personlig prägel. Skall jag beställa tid för att komma in och se fabriken?. Det är möjligt att vi kommer dit på Ölmstad Dagen.

Ha en jättefin dag
Mvh
Malin

 
skrivmoster

skrivmoster

29 maj 2013 15:39

Så roligt att du fick respons på ditt fina inlägg. Jag gjorde dem uppmärksamma på det! Hoppas att vi också får följa med in i glassfabriken och se ... det skulle vara roligt!

Vi får se vad som händer ...!
Kram och må gott!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 maj 2013 18:00

Jag förstod att du hade ett finger med i spelet ;) tack snälla du. Klart ni skall följa med på rundvandringen också. Det kommer att bli jätteintressant

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards