Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Plantor som gror och en stärkande promenad...

Av Malin wiper - 4 april 2013 08:15

Jag gick en lång och skön promenad i går men fotade inte så mycket. Det var så skönt men snart måste man klä sig lite lättare för jag blev jättevarm efter ett tag i vinterjackan. 


  

Snart så är det dags....    


    

Sen hamnade jag efter ett tag utanför vår handelsträdgård. Visste inte att dom hade öppet året runt. 


Här gror det för fullt i varenda kruka. 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna roliga självvattnande kruka.   

 

Jag har inte så mycket att skriva om så kommer jag inte in här varje dag så har jag tagit en bloggvila. Nu önskar jag alla min bloggläsare en härlig och okomplicerad dag. Kommer in på era bloggar i dag men efter min promenad och avslappning. 

 


 
 
Ingen bild

Pea

4 april 2013 09:28

Vilka vårfina bilder! Men visst är våren på väg på riktigt nu. Den där bilden inne i växthuset....jag kan riktigt känna doften av jord och växter. Älskar den doften. Pulsen går ner omedelbart!
Bloggvila måste vi alla ha ibland, och nu när det är så härligt ute måste man ta vara på det. Ha en fina dag! Kram!

Malin wiper

4 april 2013 09:49

Ja du nu dröjer det inte länge förrens våren slår ut i full blom.

Jag har svårt att ta bloggvila men nu känner jag att jag bloggar bara när jag orkar och det får ta lång tid mellan inläggen.

Ha en fin dag själv
kramar

 
Sirpa

Sirpa

4 april 2013 09:50

Hej Malin!Vad mycket härligheter du har hunnit! Fina bilder! Visst är det skönt ute med sol och hoppas snart med värme också!
Oj du hade haft en utlottning också som jag missade helt! Så blir det när man har inte tid att sitta vid data:)
Önskar dig en fin torsdag!
Kram Sirpa♥

http://anglarochparlor.blogspot.se

Malin wiper

4 april 2013 10:08

Jag är tvungen att promenera och göra avslappning för att må bra. Sen är det så fint väder nu också.

Tråkigt att du missat utlottningen. Jag skrev om den på fb också.

Ha en fin torsdag själv
kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

4 april 2013 11:45

Hej Wiper, Oj så isigt att du bara vågar gå där jag hade vänt skulle inte våga är livrädd numera att falla ikull man faller så attans hårt så det blir sådana konsekvenser,,skrattar, Men så härligt i växthusetdet doftar så got ti dessa hus fuktigt kallvarmt på något vis men specielt att få pilla på g krukorna och växterna. Söt tallkotte du hade den blev man glad av. Ha en skön dag idag solen är uppe me regnhot lokalt eller enstaka snöby som kunde blåsa in hoppas ingetdera av det.

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 april 2013 08:35

Mr T: Må gott, halka inte :-D

 
Ingen bild

Lambergsfrua

4 april 2013 19:09

Den där självvattnande krukan var ju jättesöt - men väldigt dyr i mina ögon. Kul att du visar ändå, för man får ju lite tips och idéer.
Njut av din bloggvila, så ses vi senare, när du känner för det.
Varm kram,
Lambergsfrua

Malin wiper

6 april 2013 08:33

Mr T: Man vill ju gärna lätt kunna rengöra vattenmagasinet till självvattnande krukor. Har inte sett någon bra lösning är. Design före funktion tyvärr..:-D

 
Ingen bild

Bosse Lidén

5 april 2013 07:25

Håller med om att det är svårt att veta hur man ska klä sig nu. På vissa ställen där solen inte kommer åt fryser jag som en hund. Sedan börjar jag svettas.
Gillar att besöka handelsträdgårdar.

Malin wiper

6 april 2013 08:30

Mr T: Må gott och njut av värmen när den infinner sig :-D

 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 april 2013 10:50

Hej, Fina vattenkannor det där med kul att kunna hänga dem så där, Men växthuset är ju allra härligast just med allt de odlar där inne, Snart dags sätta i lökarna eller kanske man får ta penseerna dirket bara det blir lite varmare k längtar,,,, ha en skön helg,

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 april 2013 08:28

Mr T: Våren är skön, ha en go helg :-D

 
Sirpa

Sirpa

6 april 2013 15:34

Hej tjejen! Hoppas du mår bra! De har sagt MERA SNÖ....NEEEEEJ! Sol värme, sommar!! Eller hur?
Önskar dig en skön lördag kväll!
Kram Sirpa♥

http://anglarochparlor.blogspot.se

Malin wiper

6 april 2013 15:50

Mr T här

Nej! hon mår inte så bra just nu men jag skall hälsa henne från dig. Snällt av dig att tänka på henne.

Ha de gott

 
Sussi

Sussi

7 april 2013 13:02

Så härligt vårigt ni fått det. Nästan ingen snö alls. om ni vill finns det massvis med snö här som ni kan få?? Jag försöker febrilt bli av med vår ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 april 2013 17:37

Fast det är rätt kallt i skuggan och har varit blåsigt i dag men då är det bara att klä sig lite varmare. Jag älskar vinter men nu tar jag inte emot nåt snö mer ;) Hoppas ni snart har snöfritt där också

kramar

 
TantGlad

TantGlad

7 april 2013 16:44

Härliga bilder här. Jag älskar blommor och sår en hel del.
Ha det så gott från lilla jag. Annechristine.

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

7 april 2013 17:35

Kul att du gillar bilderna. Jag har själv inga gröna fingrar tyvärr men älskar blommor. Härligt att få börja så lite nu.

Kul att du tittade in

Ha det så gott själv¨
Malin

 
Helga

Helga

7 april 2013 19:58

Jag tycker alltid du har mkt roligt att visa eller skriva om. Har man inte det är det ju bara att pausa lite. Inga problem!

Vi är hemma från Las Palmas och jag är redan ute på tur genom jobbet. Kika in om du vill se lite bilder...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 april 2013 20:49

Tack för dom orden. Ibland är det skönt att pausa lite.

Förstår att ni haft det härligt. Jag kommer in i morgon och kollar

Välkommen hem
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards