Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Hund och kattliv!

Av Malin wiper - 7 februari 2012 08:45

Jag har fått lite roliga bilder over mms av syrran på deras husdjur. Tyvärr var dom lite suddiga men man ser ju bra ändå. Detta är deras katt Pip Larsson som lagt sig så roligt på stolen... . Som Pip-Larsson känner vi oss varje morgon efter denna flytt. Vi brukar gå upp mellan 6-7 men nu är vi aldrig uppe före 08.00 och då är vi ändå helt slut. Det har tagit på att flytta och det kommer att ta ett tag innan vi landat och är utvilade igen.  


Sen har vi deras katt Nisse som klämt in sig mellan blommorna i fönstret...    



En liten närbild på fina Nisse som ibland kan se rätt sträng ut och är en rätt självständig katt som ofta vill vara utomhus. Det är en ynnest att få krama och klappa om honom och det har jag fått göra eftersom jag varit kattvakt några gånger åt syrran. Då har jag ibland suttit vid datan men det gillar han inte för han vill ha uppmärksamhet och tassar över tangentbordet för att få en att förstå detta...  



Här har deras hund Axa intagit en rätt lustig sovställning i deras säng... . Axa är väldigt kärleksfull och sällskaplig och vill gärna vara nära och när hon en gång la huvudet i mitt knä då var jag såld...  


Tänk att det alltid är roligare och skönare att ligga i soffor och fotöljer för hundar och katter. Trots att deras husse och matte fixat egen mys och sängplts till dom.

   

  

Kan man annat än smälta som smör i solsken?...  



En bild jag tog av Pip Larsson i somras som blev i en konstig vinkel så han ser ut som en kattunge 

  


  Ha en fin dag och jag hoppas ni träffar på en cool cat... under dagens lopp


 

Här kommer Ralph´s World live med låten " Puppy Dog". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Ralphs World är en barn musikgrupp skapad av Ralph Covert. Han var tidigare med i den Chicago-baserade indie-rock gruppen The Bad exempel. Bad exempel använder High Rock and roll energi med barnvänliga texter.


 
 
Ingen bild

Rosan

7 februari 2012 09:04

Va....sött.... Du har jätte fint blogg som jag giller.....
Kolla gärna in i min blogg.

Malin wiper

7 februari 2012 09:21

Vad roligt att du gillar min blogg ;) Jag vill gärna kolla din blogg men du har glömt att sätta ut en länk så jag vet inte vart du finns

Ha en fin dag
Mvh
Malin

 
Cattis

Cattis

7 februari 2012 09:06

Vad härligt det ser ut när katterna och hunden bara kan ligga och slappa på det viset.
Det skulle jag behöva lära mig.
Bara lägga mig där jag är för en liten avkoppling.
Men jag har nog ganska sköna avslappningsplatser utan att veta om det för varje gång jag jag slår mig ner i soffan eller i sängen så ligger min katt precis på min plats. :)))))

Att ni sover längre nu kanske inte innebär trötthet utan tillfredsställelse och lugn i den nya lägenheten.
Du kanske kan slappna av nu efter flytten och inte känna att det är så mycket som behöver göras så nu kan ni sova lite mer istället.

Kram vännen och känn dig som en katt idag. :))))

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

7 februari 2012 09:26

Ja du dom kan verkligen koppla av och är ett bra exempel för oss människor. Härligt att du har en katt och att du kopplar av ;)

Nu kom du med en ny intressant aspekt av att vi är så trötta ;) visst kan det vara så det har jag inte tänkt på. Vi trivs ju så bra och njuter så det är nog som du säger. Tack för dina kloka ord

Ja du jag skall slingra mig och åma mig som en katt i dag och försöka vara jättesmidig ;))

Ha en fin dag du också och kela med din katt
varm kram

 
Pisan

Pisan

7 februari 2012 09:15

Ha ha! :-D Ser så kul ut när Nisse vräker ut sig där i fönstret :-) Djur är för härliga. Såg ett program på tv i söndags där det handlade om vad hundar stoppar i sig. En hund hade fått i sig en hel soppsked :-) Det var inte roligt, en annan hade käkat mynt och det är inte bra för man blir förgiftad av ämnena i mynten, hunden var dödsjuk innan de kom till veterinären men klarade sig efter operation och blodtransfusioner.
Här är det ursegt idag pga sömnbrist och snart måste jag släpa mig till vc och få min B12-spruta. Sen blir det nog en middagslur tror jag. Ha en fin tisdag vännen! Kramis! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 februari 2012 09:23

Ja du dom är för roliga dom små liven. Det är inget vidare när hundar stoppar i sig grejer och råkar illa ut. Axa vill gärna äta på skor så dom får alltid ställa undan skorna eller hålla henne därifrån.

Jag är också urseg och har inte kommit ur nattlinnet än. Ja du det är bäst att vila på dan när man inte får sova på natten

Sköt om dig goa vän
varm kram

 
Margit

Margit

7 februari 2012 23:36

Så fina bilder på allal katterna..och hunden som ligger och gosar..i sängen!!!
De härliga husdjuren, betyder så mycket för oss människor...
Kram!!!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

8 februari 2012 07:38

Kul att du tycker det goa du. Djuren är så härliga coh som du säger så betyder dom så mycket för oss

Ha en jättefin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards