Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Chet Baker och Paul Desmond!

Av Malin wiper - 22 september 2011 20:22

  


Gårdagen började med sol men slutade med regnskurar. I dag kommer jag att förbereda för husvisning igen medans min man är på arbetet. Han slutar 13.00 och då åker vi iväg till Jönköping. Jag längtar efter att gå på second hand för det var ett tag sen nu. Husvisningen går av stapeln 15.00 så vi kommer nog att vara borta rätt länge. Jag skall åka ner och köpa lite nya blommor som behövs inför visningen. Dom vi köpte på Akleja Blomsterhandel har hållit jättelänge och några av dom ser fräscha ut fortfarande. Nu vet man i alla fall hur det går till med husvisning numera. I går städade jag ur min garderob och bar upp lite sommarkläder och skor på vinden.  



Dom här skorna hittade jag i röran i garderoben. Dom  köpte jag på vårt City Skor men blev bara använda två gånger i sommar.  Dom är av märket Reaker och jättebekväma. Jag borde ha haft dom mer men jag är så van att gå i låga skor och det var länge sen vi var ute på nåt kul på kvällen. Man kan ju även ha dom till vardags för dom är ju inte så exklusiva men jag har blivit lite bekväm....  


 

 

Ha en färgstark dag....   och sköt om er.


  


Här kommer en jazzigare version av Autumn Leaves: 


  

 

Klicka här för att komma in på Chet Bakers hemsida               

       

Här spelar dom tillsammans Autum Leaves. Så bered er på lite jazz


Jag har fått ränder i bloggen som gör att det blir svårare att se bilderna ordentligt. Har haft så här förut och då har min man fått uppdatera drivrutinerna. Nu har han inte tid så det får vara så här tills husvisningen är avklarad.


Ser ni också dessa grå ränder i bloggen?

 
 
skrivmoster

skrivmoster

23 september 2011 08:21

Jag gillar dina skor! Synd att de inte kommit till användning - men det blir väl! Hoppas husvisningen går bra idag.

Ha det riktigt trevligt och mysigt i Jkpg idag! Jag hade gärna varit med! Det var så trevligt att vara ute på en tripp med er!!
Hälsa mr T från oss båda också och kram på er!

http://bloggplatsen.se

Malin wiper

23 september 2011 11:41

Vad kul att du också gillar skorna. Jag passar bäst i lit klassisk klädstil. Tack för din omtanke. Jag hoppas också att husvisningen går bra.

Vi hade gärna velat ha mer er i Jönköping också. Vi fann varandra direkt och vi ser fram emot att få träffa er igen.

Mr T hälsar så mycket

Ha en toppendag
kramar

 
helga

helga

23 september 2011 08:30

Hoppas visningen går bra!!! Ha en mysig utflyktsdag ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 september 2011 09:59

Tack snälla du ;) Det hoppas jag också.

Vi skall njuta så gott vi kan ;)

Ha en fin dag snälla du
kramar

 
Pisan

Pisan

23 september 2011 10:52

Jag ser inte en endaste grå rand! Hoppas det är borta på din dator också. Hoppas att visningen går bra idag. Måste kännas konstigt att ha så avskalat hemma? Dina sandaler/skor är jättefina! Idag skickar jag ditt paket med blå örhängen och buddhorna så du borde få paketet på måndag. Ha nu en fin dag i Jönköping! Kramar till er båda! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 september 2011 11:42

Jag har förstått att det bara syns på min datsa för Mr T ser inget sånt på sin. Det går inte bort förrens gubben har tid att fixa detta.

Ja du det ekar nästan här ;)) Kul att du gillar sandalskorna. Tack för att du är så snabb på att skicka saker.

Ha en fin dag själv med din Mr H och dina fina döttrar

kramar

 
Hebbe

Hebbe

23 september 2011 12:49

Hej du,,jag känner ingen som hardagens namn,,utom Sitas barnbarn som heter Thea,,men sen är det nada..Lycka till med husaffären.Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

23 september 2011 19:45

Det är rätt ovanliga namn men eftersom jag arbetade i vården dom åren så fanns det några

Tack snälla du för omtanken
kramar

 
Hebbe

Hebbe

23 september 2011 12:50

Tackar,,ska bli kul att se hur min bild står sig i konkuransen,,Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

23 september 2011 19:44

Visste inte att det var din bild. Då skall jag gå och rösta.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards