Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Hjulafton, modevisning....

Av Malin wiper - 4 juni 2011 16:21

    


Sen blev det modevisning som hölls av Selmas kläder ,  Henriks Sport, MA skor mfl. skorna på bilden ovan hade en av modellerna på sig och det var sån lagom klack så jag blev så sugen på att köpa ett par finskor. Jag har fått så många skor av syrran så jag behöver bara köpa finskor. Hennes skor kom från vår egen skoaffär MA skor. Jag gick dit och kollade men dom var lite för dyra för mig men jag hittade ett par andra istället.


  


Jag köpte dessa av märket "Rieker" och fick 10% nedsättning på priset. Hade väl velat ha en annan färg men dom satt så otroligt bra och var superbekväma. Dom kändes inte så höga och det är kul att ha en klack ibland.   


  


Här är två av tjejerna som höll i modevisningen. Hon till vänster arbetar på Selmans kläder men den andra tjejen har jag inte sett förut. Dom hade gjort ett bra arbete med modevisningen som var så kul att se.


  


Jag visar lite bilder som jag tog från modevisningen.


  


         


  


  


      


  


Det var så kul att modellerna var i olika åldrar. Jag har själv modellat som ung men då var jag supersmal.


  


 


 


  


 


  


 

       


  


  


Det är denna kvinnan som hade på sig dom läckra skorna. Hon klädde verkligen i denna färgstarka klänning.


  


Så här blev det med den korta jeansjackan till, jättesnyggt


  


  


  Det blev en jättelång härlig dag och vi var även till grannsamhället Skillingaryd som också hade Hjulafton men vi var lite sent ute där så vi gick och kollade på gamla bilar som stod uppradade på Skillingarydsslätten bredvid regementet. Det skriver jag om i morgon för nu får jag nästan värmeslag härinne och vi måste sätta igång fläktarna på full hastighet. Ha en fin kväll alla härliga läsare....  Till sist en eloge till alla som håller i denna "Hjulafton" Det är så välordnat och bra så folk går man ur huse för att låta sig roas av allt som bjuds...     Detta är första gången jag riktigt rotat mig i ett samhälle och jag vill helst stanna kvar....




Detta är en av låtarna som spelades till modevisningen. Det är Jennifer Lopez "On the floor" ft Pitbull. Melodislingan är från slagdängan Lambada som gick het för några år sedan. Det är en riktig energilåt som säkert går het på alla discon och dansställen nu. Klicka här för att komma in på hennes hemsida




 
 
Stevie

Stevie

4 juni 2011 21:15

Vill bara Önska Er en fortsatt Trivelig Kväll & en God Natt!
:)
Kram
Stevie

http://esthonianangel.blogspot.com

Malin wiper

4 juni 2011 21:16

Tack! önksar dig detsamma
kramar

 
Ninz

Ninz

4 juni 2011 22:09

Vilken häftig dag du har haft! Det var verkligen variation på åldrarna, vilket jag uppskattade jätte mycket, det skall dem ha eloge för dem som arrangerade det hela :)
Sv; Det går inte att få bort tassarna, det är cement. Våra avtryck är förevigade :( :)
Bamsekramen till dig!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

5 juni 2011 07:07

Ja du här har dom förmågan att roa sig och folk njuter verkligen. Synd att dom inte hade lite äldre män också för vi har en affär med herrkläder.

Ja men det blir ju en häftig installation ;)

Ha en jättefin söndag
varma kramar

 
Vicke

Vicke

5 juni 2011 06:52

det var många fina bilder från modevisningen, ha en fin dag nu

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 juni 2011 07:08

Ja du jag älskar att fota men tar lite för mycket bilder

Ha en jättefin dag själv
kram

 
Hebbe

Hebbe

5 juni 2011 07:50

Mors,,rackarns så många fina modebilder du hade,,skorna såg fräsiga ut..Jag ska åka ner till Vreta i dag och Snooza lite,,för på tisdag åker jag upp till södra lappland för att kolla stugan efter vintern..Nä inte döps det några Bossar i dag..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

5 juni 2011 08:03

Ja du och dom var så duktiga modellerna. Vad härligt att ni har stuga i Lappland. Jag gillar namnet Bosse

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards