Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Bryggor!

Av Malin wiper - 16 april 2011 14:51

 


Vem kan detta vara tro?...  Här följer lite bilder från vår strandpromenad i går.

 

  

 

 

 

  

 

  Det finns hur många bryggor som helst utefter strandpromenaden.

 

  

 

  

 

  Till och med dom dom som drabbats av tidens tand är vackra på sitt sätt.

 

  

 

  

 

      

 

  

 

  

 

  

 


 


            


 


Här gäller det att ha vadarstövlar för att kunna njuta på bryggan...

 

  

Vadarstövel med hel dräkt...  


 


 


Vattenfyllda båtar gör att plasten blir mättad med fukt.

 

  

 

Klicka här för att kolla på båtar

 

    


 

 

En tappad upphängd vante på en gren som tyck peka finger åt oss...  

  

 

   

 

Detta är tyvärr en vanlig syn.  Vad är det för mening att först ta upp bajset i en plastpåse och därefter slänga det mitt på vägen?. Visserligen borde det vara uppsatt fler soptunnor för sånt ändamål men har man hund så måste man vara beredd på att ta med sig påsen hem och slänga.

 

Klicka här för att komma in på Chris Reas hemsida 

 

 
 
Ingen bild

Shana

16 april 2011 16:54

Hej Wiper!
Long time no see! :) Vilka underbara vårbilder, man blir alldeles "tossig" känns verkligen vår!
Jag tittade in på min egen blogg häromdagen för första gången sedan 2009! Oj, säger bara tiden går...
Ha en underbar helg!
Shana (you know who) ;-)

Malin wiper

16 april 2011 17:25

Hej på dig! Kul att se dig här. Ja du våren är äntligen här och det är bara att njuta. Jag förstår att det hänt mycket sen 2009.

Ha en underbar helg själv

Ja du jag vet vem du är ;)

kram

 
Hebbe

Hebbe

16 april 2011 18:07

Aj rackarns,,du hinner inte med,tycker du att frågan ligger ute för kort tid..det är ju bara ett dygn ca..Haé Kram.
Fina bilder du tagit på bryggorna.Haé Igen Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 april 2011 18:17

Tycker inte alls att frågan ligger ute för lite men jag hinner inte med att hänga med riktigt i svängarna för jag orkar inte stå här lika länge och det gäller att vara ute tidigt om man skall komma med ett rätt svar. Jag gillar det du gör

Kul att du gillar mina bilder

kram

 
Hebbe

Hebbe

16 april 2011 18:10

Ja jag ska titta dit ibland för att se hur huset växer fram,det är ett hobbyprojekt för honom.Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 april 2011 18:15

Bra för då får vi kanske följa detta också.

Ha en fin kväll
kram

 
Monica

Monica

16 april 2011 18:51

Ser ut att ha varit en riktigt njutningsfull strandpromenad:)
Önskar er en fortsatt fin helg, ska försöka vila en stund innan jag ska iväg och jobba andra natten:) Men det går faktiskt jättebra och jag håller mig rätt pigg och klarar att somna när jag kommer hem.
Kramen*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 april 2011 18:56

Det är så vackert utefter strandpromenaden som slutar först vid biblioteket sen går man vidare till vår camping. Härligt att det går bra att arbeta natt. Skönt att du kan sova när du kommer hem för det är viktigt.

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Mia

16 april 2011 19:06

Åh jag blir alldeles tårögd av de fina bilderna. Jag älskar bryggor. Så fin bild på dig sittandes där. Finns inget ljuvligare än att vara nära vatten. Snart är jag det också då vi ska till landet i nästa vecka. Längtar. Det ska ju bli så fint väder också så det kan bli lite fiske också. Ja, angående de svarta och ibland även färgade fina påsarna som en del hundägare slänger omkring sig och ibland bara nån meter ifrån soptunnan är bedrövligt. Har inga mer kommentarer om det. Är ju själv hundägare men det finns gränser för vart skiten är. Kram vännen och tack för att du delar med dig av så fina bilder och underbar text. Jag älskar Chris Rea

Malin wiper

16 april 2011 19:34

Vad härligt att du gillar bilderna. Bryggor får verkligen fram känslor och jag gillar dom också i alla former. Att vara nära vatten är rena mindfulnessen. Vad skönt att ni åker till landet snart och njuter. Det skall som du säger bli fint väder till påsk. Ja du det är bedrövligt att en del bara slänger sina påsar på marken. Jag älskar också Chris Rea och har lyssnat mycket på honom genom åren.

Tack för dina snälla ord
Ha en härlig kväll
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

17 april 2011 07:33

Tänk så många sorters bryggor det finns! Du har varit uppmärksam!
Härligt att se öppet vatten!

Ha en fin söndag! VI hoppas komma oss ut till stugan. Om det inte blir för blåsigt men det verkar skapligt idag.
Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 april 2011 08:51

Ja du jag tror det fanns fler också som jag missade. Hoppas ni tar er till stugan för det är så härligt nu.

Ha en fin söndag
kram

 
Maya

Maya

17 april 2011 16:30

Det är nåt visst med vatten och bryggor, i vart fall för mej! Fina foton!

Ber om ursäkt att jag inte varit in på bloggarna ihelgen. Dels har jag haft massor värk och tog helt datorpaus igår. Den var inte igång alls. Förutom vilat har vi också haft massor för oss som jag kommer lägga på bloggen sen, får se när jag hinner och orkar.

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

17 april 2011 18:25

Jag håller med man blir lyrisk och drömmer sig bort. Det är bara bra att ta lite datapaus och har man värk så skall man inte anstränga sig. Saknade dig bara men förstår så väl. Ta det bara lugnt vännen.

varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

17 april 2011 23:20

Så mycket bryggor ni har omkring. Kul att de ser så olika ut också, de flesta av dem skulle jag nog inte våga mig ut på :D
Det här med hundskit kan jag inte förstå. Oftast så går man ju samma rundor även om man har några olika man går. Vill man då antingen trampa i hundskit som ingen tagit upp eller gå bland massa påsar med skit och inte kunna njuta av naturen. Ibland skäms man!
Hoppas det gick bra för dig på Mimmis ikväll.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

18 april 2011 08:23

Ja du det finns måna fler. Många skulle inte jag våga gå ut på heller än om man kan simma ;)

Du behöver inte skämmas för du tar upp efter din hund men dom som har hund utan att veta vad det innebär borde skämmas. Det var toppen hos Mimmis

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards