Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Lucinda Williams!

Av Malin wiper - 8 mars 2011 17:31

  

 

I dag är det Internationella kvinnodagen men det kom inte jag ihåg förrens stevie skrev det i en kommentar. Klicka här för att läsa hans inlägg ang detta. Det är så bra skrivet. Tidigt 90-tal så var jag jämnställdhetsansvarig i facket där jag arbetade just då. Det var i Hällefors på Ovako Steel. Jag kan säga att jag blev tuff och lärde mig säga ifrån först när jag började på en mansdominerad arbetsplats. Jag krävde samma lön som männen som hade samma arbetsuppgifter som mig, och det fick jag. En man kom fram till mig och tyckte jag skulle ta hem gardinerna och tvätta dom även göra rent micron och annat i vårt fikarum. Då sa jag som så att då skriver vi en lista med alla våra namn så kan vi turas om att städa och tvätta. Då gick mannen till chefen och klagade...  som i sin tur kom ut till mig och sa att dom skulle skicka iväg gardinerna på tvätt så det skulle inte vi bry oss om. Micron använde jag aldrig så det fick männen ta hand om...  

 

     

Klicka här för att komma in på sidan där dessa berlocker finns

 

Dom flesta män jag arbetat med har varit toppen på alla sätt. Sen finns det undantag som man lätt tar ner i skoskaften med rätt formulerade ord...  Jag har många minnen men det tar för lång tid att berätta. Jag tycker jämnställdheten kommit av sig. Trots min ålder så är jag uppvuxen i ett hem där både mamma och pappa tog lika mycket ansvar så för mig är det helt normalt.

  

  

 

Läste på monicas blogg att Lucinda williams kommit ut med ett nytt album som heter "Blessed" Hon hade denna låt från albumet inne på sin blogg. Eftersom jag gillar henne också så sätter jag in den låten också

  

  

 

Klicka här för att komma in på Lucinda Williams hemsida




 

 
 
Glimz

Glimz

8 mars 2011 19:33

Shit vad bra sagt av dig Wiper! *applåder* Han var nog allt en riktig liten mansgris & där fick han så han teg =)
Sv; Ja du, det är väldigt mycket skriverier om rottisar. Tyvärr är det ju ägarna som inte har tagit sitt fulla ansvar & egentligen är det dem som man skall skriva om, men så är inte fallet. Skuggan hamnar ofelbart på rottisen :( Visst har vi alla våra fel & det är det som är charmigt :)
Kramar till dig =)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

8 mars 2011 21:30

Vad kul att du tycker det, tack för applåden :0)). Härligt när man får lite skinn på näsan och inte tar nån skit. Han var verkligen en mansgris och ändå var han yngre än mig. Kommer en hund till fel ägare så spelar nog inte rasen nån roll. Har ju märkt att rottisar är väldigt populära och omtyckta av sina ägare. Håller med om att det är charmigt att ha lite fel och brister. Fy vad tråkigt med raka perfekta streck.

Hoppas du har en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Mia

8 mars 2011 20:08

Wow, härligt du skriver om hur du haft det på arbetsplatsen. Riktigt med råg i ryggen. Starkt! Inte alldeles enkelt. Du är precis som hon på bilden överst. Kram fr Mia

Malin wiper

8 mars 2011 21:17

Det finns hur många episoder som helst från mina manliga arbetsplatser ;) Kul att tänka tillbaka på. Man får råg i ryggen (bra uttryckt) av dig. Tack snälla du ;) jag var en kämpe förr

Ha en fin kväll goa du
kram

 
Monica

Monica

10 mars 2011 14:41

Det gäller att ha skinn på näsan både bland män och kvinnor har jag märkt ;)
Vad kul att du också har med Lucinda Williams och att du också gillar hennes musik:)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 mars 2011 14:51

Ja det måste man ha för att inte bli nedtrampad. Jag har ett problem med snällhet och då kan man tyvärr bli illa behandlad. Jag tror att det var tack vare dig jag upptäckte henne första gången.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards