Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Ritz konditori och lite till!

Av Malin wiper - 31 mars 2011 14:36

 


Nu var det ett tag sen jag tog en fika på Ritz konditori så det kändes så bra och smörgåsen var som vanligt jättegod. Dom har ett nytt bröd som har lite flingsalt ovanpå och det passar så bra till smaken på brödet.


 

Blomma som jag fotat på ICA i Vaggeryd 


I dag är mina tankar hos min väninna  som går igenom en operation och jag håller tummarna för fullt att allt skall gå bra. Hon skall ringa mig så fort hon kan.

 


Jag gick förbi Mimmis Magasin och det ser så härligt ut med tyger, garner och annat som står utanför butiken. Jag får gå in och fota lite nästa gång jag är i krokarna för nu har nog lite påsksaker kommit hem.       


 


Här lite av garnerna och det är alltid nåt som är nedsatt i pris 


 


Fotade dessa höga stora gröna vaser från ett av deras skyltfönster. 


 


Utanför Akleja blomsterhandel prunkade det av sommarblommor. Klicka här för att komma in på Aklejas hemsida 


  

Blomma från ICA i Vaggeryd



 


Så här står det på en skylt i Aklejas ena fönster. dom har tydligen en blogg också.  Klicka här för att komma in på den bloggen. Det finns mycket fint att se där


  

Saker till trädgården i svart och grå toner


  


Detta läste jag i Aftonbladet och det är precis min mans humor... 


   


Detta skall föreställa en tulpan...     Ha en fin kväll...

 
 
Ingen bild

Mia

31 mars 2011 20:26

Jag älskar papegojtulpaner. Så underbart vackra. Underbara bilder du tar. Jag blir så sugen att åka till Mimmis magasin. Vad jag ler när jag ser vad du fann på Aftonbladet. Min humor det också kan jag säga... hihi... Nåldynekoppen är helt underbar med små fötterna. Du är otroligt duktig med att både finna det vackra och göra något praktiskt av det. Såå fina bilder. Mums, den smörgåsen såg mm så god ut. Ha en fortsatt go kväll. Det var underbart på chiballen ikväll. Nu ta det lugnt och det vräker ner så hela jag blev genomblöt på vovvepromenaden ikväll. Kram vännen

Malin wiper

31 mars 2011 22:09

Jag börjar också tycka att dom är kul och vackra på sitt sätt. Visste inte att dom hette så. Tack för dina snälla ord, du är för gullig. Förstår att din chiball var skön och kul att hitta en bra metod som lindrar och glädjer. Ja du det är många som åker långväga till Mimmis. Hoppas du haft en fin kväll vännen
varm kram

 
Stevie

Stevie

31 mars 2011 21:14

Jisses Amalia, är det så dyrt att sticka?!

Hoppas att Du har det bättre nu vännen!
:)

Kram
Stevie
http://www.youtube.com/watch?v=LX1_oAbH_kc

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

31 mars 2011 22:07

Det finns billigare garner och dessa nystan på bilden är jättestora och räcker nog till både mössa och halsduk ;) Jag är lite bättre nu tack vare värktabletter och inte så mycket data. Tack för din omtanke kära du
kramar

 
Znogge

Znogge

31 mars 2011 21:59

Vilken maffig smörgås och nyttig ser den också ut att vara!

http://znogge.wordpress.com

Malin wiper

31 mars 2011 22:05

Ja du dom har jättefina smörgåsar och dom smarkar ljuvligt ;)

Hoppas du haft en fin kväll
kram

 
Annelie

Annelie

31 mars 2011 22:33


Åååå.. jisses så god denna smörgås såg ut och vara. Jag som sitter här och är småhungrig, men det kan kvitta att äta. Jag känner inte ett dugg vad saker o ting smakar nu, men måste ta mig nåt,, för det är jobbigt att gå o lägga sig igen hungrig.

Mmm... visst äré tråkigt när man träffar folk över nätet åså ska de bo sååå långt från en, jag har en vän som bor en liten bit utanför Gränna, många gånger vi har önskat vi hade bott närmare varandra.

Ha en underbar fortsättning på veckan och ta hand om dig.. // Varm kram

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

1 april 2011 09:16

Jag måste ta till lite verklighetsflykt ;) Ja du det är trist att det är så långt till alla man känner. Gränna är jättefint ställe som vi brukar åka till ibland

Ha en jättefin fredag
varma kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

1 april 2011 08:26

Jag njuter av att få följa med dig på olika små äventyr bland vackra saker, blommor och annat fint inför den ljuvliga sommaren! Papegojtulpanerna älskar jag! Plantorna får nog vänta ett bra tag till hos oss... för nu snöar det! Mysigt att gå på kondis och äta en god macka!
Det är roligt att du är tillbaka här och jag hoppas att du känner dig bättre och bättre för varje dag!
Ha en skön fredag och låt dig inte luras!!
Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 april 2011 09:13

Tack! snällt sagt men nu har jag lite svårt att stå trots tabletter för jag får ont i fötterna och allt tar sån tid. Jag börjar också bli förtjust i dessa tulpaner som ser annorlunda ut. Jag hoppas verkligen detta släpper. Det går bra att göra ett inlägg och sen gå härifrån men svårt att orka med att gå in på era bloggar. Det tar hela dan.

Ha en skön fredag själv

varm kram

 
helga

helga

1 april 2011 08:52

Det var mycket fina bilder du har med i det här inlägget... Sugen på fika blir jag ju också och på lie shopping...

Hoppas det går bra för din väninna!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 april 2011 09:11

Tack snälla du. Ibland behöver man lite verklighetsflykt

Det hoppas jag också

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards