Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Muskelutmattning!

Av Malin wiper - 30 mars 2011 17:25


    


Hej allihopa! Nu känner jag mig mycket bättre till mods. Jag fick en ung manlig läkare som var jättebra och trevlig. Han undersökte mig väl och ville att jag skulle åka in till Värnamo för att röntga höften. Han misstänkte fraktur eller avlossning av höftledsprotesen. Jag blev naturligtvis rädd eftersom jag har en ny höftled sen 4 år tillbaka. Jag frågade honom hur blir det om det skulle visa sig vara så. Då sa han att det blir en ny operation...  Jag blev jätterädd för inte vill man göra om nåt sånt och gå igenom samma sak igen.

 

      

 

När röntgen var klar så fick jag med mig ett kuvert tillbaka till läkaren och det visade sig inte vara nåt som helst fel på min höftled...  Han sa då att det kan vara en muskelutmattning för jag har suttit vid datan så långa stunder. Nu måste jag dessutom underkasta mig att äta mer värktabletter. 2 alvedon 4 gånger/dag och ibemutin 3 gånger/dag. Dessutom får jag inte sitta vid datan lika mycket utan kortare stunder så nu blir det bara 2-3 inlägg/dag så länge jag har det så här. Blir jag inte bättre så skall jag komma tillbaka till läkaren för fortsatt utredning.

 

OBS!

 

Jag glömde en viktig sak när jag avslutade tävlingen ang Liten design. Svaret var att dom hade 4 namnsmycken på sin sida. Alla 8 som var med i tävlingen svarade rätt och var med på dragningen.

 

  

 

När jag kom hem så låg denna skiva med ett brev till i brevlådan från min väninna ia. Unchained Melody är min mans och min låt. Han hade den med David Allan Coe när vi träffades. Hon har spelat in 22 versioner av låten till mig...    Det var ju hur gulligt som helst. Jag kan inte ringa och tacka henne nu för hon las in på sjukhus i går så jag får prata med henne sen. Det finns hur många versioner av denna låt som helst. Den mest kända versionen är med Righteous Brothers. Klicka här för att komma in på deras hemsida

 

   

 

Här en version av låten som jag inte hört förut med Sam Cooke. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Sam Cook föddes 1931 i Missisippi och dog 1964 i Los Angeles, Kalifornien. Han var en amerikansk sångare och soullegendar.



 


Nu är jag för trött så jag kommer in på era bloggar i morgon. Ha en fin kväll och tack för era omtänksamma kommentarer...  

  

 
 
Maria

Maria

30 mars 2011 19:16

Kikar in en snabbis. Å vad gulligt av Din väninna att skicka Er låt! Den är verkligen fin, har själv sjungit den på scen minsann :) När jag var ung höll jag på att skriva...Hahaha :) Så gammal jag låter nu...

Muskelutmattning har jag aldrig hört förut. Men det är ju skönt att få någon diagnos. Gissar på att Du precis som jag inte riktigt kan styrketräna ryggpartiet precis, och inte kan/får lyfta mycket (p.g.a. nackbesvären) då blir väl muskulaturen kanske lite svag. Promenader stärker ryggen. Så på sikt kan Du säkert fortsätta med Dina härliga promenader. "Promenader i skog och mark", som min läkare sa, "det stärker ryggen och hela hållningen" :)

Jag är inte heller bra än, orkar inte blogga eller sitta vid datorn alls idag. Har ändå massor idéer som dyker upp i huvudet "det och det ska jag blogga om" men det är bara att ge upp tills man orkar sitta upprätt. Vilar och ser på TV bara.

Du behöver inte känna ett måste att blogga alls, viktigast är att Du vilar och mår bra! Tänker på Dej!

Kramar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

30 mars 2011 20:48

Det är så kul när du tittar in. Vad häftigt att du sjungit den låten. Då har du en jättefin sångrös antar jag. Jag sjöng också hela min uppväxt och alla trodde jag skulle bli sångerska. Läkaren var inte riktigt säker för det är inte lätt att ställa diagnos på sånt här. Tiden får utvisa. Som du säger så kan jag inte styrketräna som förr utan får ta det väldigt försiktigt. Jag börjar promenera i morgon igen men korta promenader. Tråkigt att du också är dålig. Hoppas du snart är lite bättre för det är slitsamt med värk.

Tack för din omtanke vännen. Du är så snäll och gullig
varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

30 mars 2011 19:21

Åh vad skönt att de kollade igenom dig ordentligt och att det inte var så allvarligt som det kunde varit. Förstår verkligen att du blev orolig.
Hoppas din mage klarar av alla tabletterna du ska äta.
Stor kram till dig och krya på dig!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

30 mars 2011 20:44

Ja det var jag så tacksam för. Jag skall äta nåt mataktigt till tabletterna för då tål magen det bättre. Tack för dina kommentarer Sanna som verkligen uppskattas.

Stor kram till dig också vännen

 
Glimz

Glimz

30 mars 2011 21:06

Raaaaaring där :) Bra att du fick en så eminent hjälp av den unge läkaren. Bra att du slipper operera om höften, men tråkigt att du har en muskelutmattning. Låt nu musklerna vila, så dem blir glada, så det blir muskelglatt istället ;) Det bästa till dig vännen!
Kramar om massor :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

30 mars 2011 21:08

Vad gullig du är ;) Den unge läkaren var hur bra som helst och behaglig som person. Jag måste nog arbeta upp mina muskler långsamt så jag blir starkare. Du är för rolig ;) man blir glad.

Det bästa till dig också vännen
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

30 mars 2011 21:25

Det känns bra, att det inte var nåt med din höft! Muskelutmattning har jag hört nämnas förr. Det tar på kroppen att sitta här för mycket. Ibland kan jag inte gå när jag suttit här för länge... Så jag kan gott förstå att även musklerna kan bli utmattade!

Hoppas att tiden gör sitt och att du känner dig förvissad om att det kommer att bli bra!

Ta det varligt med datorn och sköt om dig!
"Muskler är bra, muskler ska vi ha! Dom vill ha rörelse utifrån förmåga - inte utnyttjas och känna plåga!"

Kramar till dej!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 mars 2011 22:03

Läkaren var inte riktigt säker men det visar väl sig. Jag mår redan bättre eftersom jag tar lite mer värktabletter än om jag inte vill. Tack för din härliga omtanke. Vad bra skrivet om muskler. Märks att du är författare och har ordets gåva

Kram till dig också

 
Ingen bild

-Nena-

30 mars 2011 22:52

Skönt att du blivit undersökt.

Ta nu hand om dig och din kropp!
Kram ♥

Malin wiper

31 mars 2011 08:37

Ja det känns tryggt. Tack för dina ord

Ta hand om dig själv också
varm kram

 
Ingen bild

Mia

30 mars 2011 22:57

Skönt att bara vetskapen om att det inte var något allvarligt. Det viktiga är att få en bra läkare som lyssnar på en. Du skriver att du bara kan gå in och skriva 2-3 bloggar om dagen... du är fantastisk och otrolig. Malin, du vet att jag/vi finns här även om du tar hand om dig själv. Vi behöver alla då och då en andhämtning. Det är rätt tufft att sitta vid datorn eller göra en övning som gör att vi får sitta i en ställning. Ta hand om dig och ta det lugnt. Muskelutmattning tar sin tid. Tänker på dig. Styrkekramar <3<3<3

Malin wiper

31 mars 2011 08:37

Ja det känns bra men man vet aldrig för går det inte över så får dom undersöka vidare. Tack för dina ord, det blir nog 3 gånger som mest och ibland mindre. Härligt att veta att du och dom andra finns kvar ;) Tack för dina omtänksamma ord du är så härlig och snäll jämt

Ha en fin dag själv och ta hand om dig
varma kramar

 
Hebbe

Hebbe

31 mars 2011 07:34

Mors,,skönt att det inte var något fel på din höft,du får vara rädd om dig,ta kortare datapass,låta hälsan gå före bloggen..Ja ska bli kul att ringa på dörren hos Bodil och överlämna skivan..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

31 mars 2011 08:35

Ja det var skönt. Det behöver inte vara musklerna men är det nåt annat så får jag komma tillbaka. Vad kul att Bodil bor så nära

Ha en fin dag
kram

 
Helga

Helga

31 mars 2011 08:25

Vad skönt att det inte var så illa som ni först befarade. Man vill ju knappast opereras ännu en gång för höften. Du kanske kan fixa en ståhörna för datorn så du kan variera dig och så får du surfa korta stunder!

kram kram!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 mars 2011 08:34

Jag blev lite fundersam eftersom jag inte har nån benskörhet utan ett toppenskelett och jag har inte krymt i växten och min 88-åriga mamma är lika lång fortfarande. Jag har köpt ett bord som man både kan stå och sitta vid.

Ha en fin dag
kram

 
Pisan

Pisan

31 mars 2011 09:18

Vad bra att höften var ok. Hoppas det blir bättre snart. Stressa nu inte upp dig vad gäller bloggen, den finns ju kvar och 1 inlägg om dagen är ju vad de flesta bloggare nöjer sig med i sina bloggar. Önskar dig och Mr T en fin torsdag. Själv snorar jag på för fullt här... KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 mars 2011 11:37

Ja det känns skönt så jag hoppas detta går över. Du har så rätt så i det att man behöver inte göra mer än ett inlägg/dag. Jag är besatt.

Ha en fin torsdag själv och hälsa familjen. Gubben är i Eksjö

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards