Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Café Lakatos!

Av Malin wiper - 1 januari 2011 14:09

  

Naturligtvis var vi in på Café Lakatos också i går. Där tog vi vår sista sötsak i form av en vansinnigt god mango cheesecake...  Maria lät oss också provsmaka två nya chokladtryfflar som hon fått hem och dom var njutbart goda. Det var så mysigt att sitta inne i värmen i den härliga atmosfären och bara titta ut på folk utanför. Fast det var inte sånt folkliv som vanligt är men det var ju nyårsafton.

 

          

Maria hade pyntat så fint i det lilla fönstret bredvid ytterdörren. Massor av godsaker både på fat och i glas. Dessutom en häftig ögonmask och en solfjädersliknande grej på andra sidan anrättningen. Det kändes lite carneval.           

 

           

I går när vi kom hem från Jönköping så åkte vi till vår fina videoaffär "Video Hollywood" för att hyra några filmer för det fanns inget på tv att se. Här ser ni han som äger videoaffären. Han, frun och övrig personal har alltid varit toppen. Vi samtalade ett tag och vi har hyrt film där nu sen vi kom till Vaggeryd för 10 år sedan. Fast det var ett program som var renodlad underhållning som jag kollade på och det var "After dark" som showade med Babsan. Härligt att få se underhållning för en gångs skull utan spel, tävlingar och insamlingar. Det var bättre än jag hade trott och Christer Lindarw har verkligen utvecklat en komisk ådra och kul kroppshållning när han agerar. Dom hade till och med ett nytt nummer där han sjöng själv som man aldrig sett förut och det var riktigt bra.

 

         

 

   

Dom har stort utbud på sitt lösgodis och det är alltid färskt och bättre än på många andra ställen.      

 

   

Dom har en avdelning för lite dyrare godis med papper på också. Min man tog popcorn som dom har jättegod och jag en liten påse med godis...  Det har verkligen varit en slödag i dag trots att vi inte ansträngde oss nåt på Nyårsafton utan bara tog det lugnt. 

 

   

Den här jättestora julkärven står i rondellen på västra sidan mot Munksjöbron. Den har fått vara ifred i år men dom små kärvarna som stått runt rondellen har blivit uppeldade men dom satt dit nya direkt. Det verkar ha blivit tradition och att förstöra våra ögonfröjdsnöjen...  

 

 
 
Helene

Helene

1 januari 2011 20:36

God fortsättning!! Vad mycket gott jag ser blir bara så sugen ju!! Men här ska oxå tas nya tag har bara hur många som helst kilon som ska bort ;O)......Nytt år, nya tag!! Gu vad tråkigt det är att folk inte kan låta bli att förstöra/elda upp skaker, har dom inget bättre för sig kan man undra?!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

1 januari 2011 23:38

God fortsättning själv ;) Jag har också hur många kilon som helst att bränna bort och det känns jobbigt. Ja du att folk inte kan låta bli att förstöra stör en verkligen

kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

1 januari 2011 22:58

Jag förstår inte varför man ska ha det som nöje att förstöra för andra och saker som andra lagt ner en massa jobb på. Just den där kärven är för mig samma sak som Jönköping.. och Gävlebocken Gävle.
Vad fint det var på cafét med nyårspyntet. Jag tror nog att många tog det lugnt idag. Vi gjorde det också :)
Hoppas nu att ni får ett riktigt bra år.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

1 januari 2011 23:39

Ja du det kan man undra över. Det är så tröstlöst. Ja du hon hade gjort så fint överallt

God fortsättning själv på det nya året
kramar

 
Lena

Lena

2 januari 2011 09:02

Ursäkta men heter den inte Munksjöbron??Om det är i Jönköping??

I alla fall så önskar jag er en god fortsättning på det nya året!

Kram

lena

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

2 januari 2011 10:00

Då har jag skrivit fel Lena. Tack för att du talade om detta

God fortsättning själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards