Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Vårt eget lilla café!

Av Malin wiper - 27 juli 2010 12:48

  


Det är helt underbart ute nu och lagomt varmt. Det har sett ut som om det skulle bli åska och regn men nu är det bara vita fina moln på himmelen.

 

  

 

Vi har suttit nere vid ån och druckit kaffe och tittat ut över vattnet, verkligen en toppenstund. Jag ville nästan inte gå därifrån utan hade kunnat sitta där hela dan. Vi skall ha dessa möbler därnere nästa år också men då måla dom i en snygg kromblå färg som står emot regnet. Den gamla bänken skall få stå där också när vi har målat om den. Nu har alla insekter kommit som förut lyst med sin frånvaro.    

  

Ett förtydlingande: tomten vid ån ägs av kommunen så vem som helst kan gå ner och sätta sig där så vi har inte ensamrätt. Än så länge så har bara några få gått ner och satt sig på bänken vi hade där förut men det är bara att slå sig ner och njuta.

 

  

 

Här häller mannen upp kaffe och som ni ser så har vi termos för vi har en lite brant backe ner till ån och då vill man inte balansera med kaffe färdigt i kopparna.

 

  

 

Här ser man backen upp. Den är rätt ojämn också så jag går omkring som om jag vore full när jag skall upp eller ner...  vinglar som ett gammalt skepp...               

 

  

 

Så här ser det ut tvärs över ån när jag zoomar in. Dom har en brygga och båt och det kan vi också ha men nu är det så igenväxt och vi skall ringa kommunen och höra om dom kan rensa bort lite vid strandkanten. Nästa år kanske man kan göra nåt mer därnere vid vår å.        

 

  

 

Den här fina utsikten har vi från ena sidan och lika på den andra.           

 

        

 

Det kröp helt plötsligt på min arm och det var en sån här grön som min man tror är en "skinnbagge" av nåt slag. Jag ville inte döda den utan min man fick ta ut den på gården....    . Efter en stund började det krypa igen och jag flög rakt upp och det satt flera till på andra armen och en var på väg ner mot bröstkorgen. Man får nog stå ut med detta om man skall fika nere vid ån...   

 


 

SJÄLVPLÅGERI

 

  

 

Godsaker vi lyckades motstå när vi var in på Ritz konditori...  Vi köpte färdiga smörgåsar till vårt lilla strandcafé...   eftersom vi inte hade nåt mjukbröd hemma. Vi är verkligen slösaktiga...  vi har ju pålägg hemma. Sen hade vi ju kunnat köpa bröd när vi var där och bre själva men vi var lite för sugna och ville njuta på en gång...   

 

   

Man kan ju alltid inbilla sig att dessa är magra och nyttiga bara för att det är en massa frukt på...  Dom är nåt slags mördegsbakelse (tror jag) med röda vinbär, aprikoser, körsbär, jordgubbe och grädde. 

 

 
 
Pisan

Pisan

27 juli 2010 14:38

Vad mysigt ni har det där vid ån :-) KRAM!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 juli 2010 15:35

Himmel vad mycket godsaker du bjuder på idag - det vill allt till en järnvilja för att motstå dem ;)
Vad mysigt ni ser ut att ha det vid ån. Förstår att det inte är helt enkelt att ta sig upp och ner för den branten - men det är nog värt besväret. Klokt att ta fikat i termosen.
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

27 juli 2010 16:16

Pisan: Ja du det är så härligt att sitta där. Synd att det är en väg mellan ån och oss för annars hade vi haft egen strandtomt.

Ha en fin kväll
kram

Lambergsfrua: Ja du det är inte lätt att motstå men det kommer att bli lättare när kroppen är avgiftad från sötsaker ;)

Om jag hade varit som förut så hade jag sprungit upp och ner för slänten men nu har jag en massa skador tyvärr så jag har blivit så försiktig.

Soliga kramar till dig också

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

27 juli 2010 16:59

Det där ser ju finare ut än alla andra caféer!Lyckliga ni!

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

27 juli 2010 17:29

Hej Wiper!!Önskat att jag var hos dej just nu..och fick en varm kopp kaffe nere vid vattnet!!!
är en snabbrunda hemma i Eskilstuna...när llasse är i Köping och spelar golf med en kompis..(jag spelar INTE golf) Så jag är här en sväng.kollar piosten och lite inköp...och tittar i bloggen...
Fina saker du viosar och bilder !! Undrbart att kunan ta med sig kaffetermosen och gå ner och sitta vid vattnet!!!
Ljuvligt!!!
kramen tille r båda två!!
Här har vi sol OCH varmt idag!!! biltermometern visar på + 28...

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Kerstin

27 juli 2010 19:16

Vad mysigt ni har det. Vore det lite närmare skulle vi komma på en kopp kaffe nere vid ån.
Kramar Kerstin

 
wiper

wiper

27 juli 2010 20:57

Margit: Du är så välkommen ;) det är så mysigt. Vad du är ute och far och har roligt. Det gör du så rätt i och du är så alert.

Vad varmt du har hos dig. Ha en fin kväll goa du
kramar

Kerstin: Vad kul att du tittade in. Du och din man är så välkommna på en kopp kaffe vid ån ;) ni får schartra en helikopter ;) det hade varit roligt

Ha en fin kväll
kramar Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helene

Helene

27 juli 2010 23:27

oj, oj vad härligt att kunna fika nere vid ån ser ju jätte mysigt ut ju!!! Du plågar inte bara dig själv med allt gott från Ritz, oss oxå önskar att man kunde känna lukten genom datorn ;0)
Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

 
wiper

wiper

27 juli 2010 23:39

Helene: Kul att du tycker det ;) vi bara njuter så länge det går. Det är så konstigt men när man håller på med viktminskning så vill man gärna kolla in all god mat och fikabröd ;)

Hoppas jag kan kommentera på din sida i morgon. Blir så frustrerad. Du har sån fin blogg.

Hoppas kvällen varit bra
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards