Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Malin wiper - 7 februari 2010 20:58

   


Här händer inte mycket och jag är jättetrött och både retlig och gråtmild. Jag har en kris i min viktminskning och får kämpa som en galning mot sötsuget trots att det gått 3 veckor nu. Vissa dar går det bättre men på kvällarna är det fortfarande svårt. Sen blir man rätt orkeslös när man går på lägre kolhydratintag. Mr T har varit och hyrt 3 st filmer men den jag sett nu var så usel så jag skriver inte nåt om den. Hoppas den jag börjar se nu är bättre. Det är ett Franskt drama som på Svenska heter "Jag älskade honom" egentligen borde jag se en komedi i mitt tillstånd...    nu lär jag väl få gråta en skvätt igen... 

 

    

 

Klicka här om ni vill kolla vart denna våg finns. Den ser ut som en dörrmatta. 

   



       Ha en fin kväll                     

Av Malin wiper - 7 februari 2010 13:58

  


Det blev ingen promenad och inte heller städning. Jag förvandlades istället till en soffpotatis ... . Kläderna blev kvar på galgen och det är  morgonrock som gäller men det är ju söndag "vilodagen" det kan man alltid skylla på... . Mr T har inte heller kommit i kläderna utan sitter inne i sitt datarum och kollar på film så det är ett jäkla liv för jag kollar också på film. Vi får ta nya tag i morgon för i dag funkar ingenting.

 

     

 

Jag visste inte att uppblåsbara galgar fortfarande finns att köpa så jag blev förvånad när jag hittade dessa på en sajt. Förr var dom helvita men nu finns dom även med mönster. Att dom är uppblåsbara gör ju inte saken sämre för när luften är ur så tar dom ingen plats, bara att stoppa undan. Jag kom ihåg att mamma alltid hade massor av såna.

 

   Nu är dom ju riktigt snygga och blanka.

 

Klicka här för att gå in på sidan som heter "Bodesign". På den tiden kostade dom jättelite men nu får man bara två stycken för 69:-.

 

    Ingen idé att visa mig i morgonrock för det är ingen vacker syn så jag tar till denna gulliga hund istället...   

 

   

 

Så här blev det med min Charlie Chaplintavla på fondväggen i köket. Till vänster om tavlan så har jag lister där jag har satt receptböcker och lite prydnader.

 


Lite vackert att både lyssna till och titta på. Hoppingivande avslappning.

Av Malin wiper - 7 februari 2010 11:09

  


Jag har fått en Award av Berith. Tack gulliga du   Nu är det så att jag fått denna förut och redan berättat 7 saker om mig själv redan så jag får avstå men skickar den vidare till alla mina bloggvänner och ni får göra som ni vill och känner.

 

  

Av Malin wiper - 7 februari 2010 09:59

     


Melodifestivalen hade lite mer glaumorfaktor i år och jag tycker att programledarna gjorde ett bra jobb och var inte så fokuserade på sig själva som förra programledaren var. Öppningsnumret var rätt häftigt och jag gillar den låten som annars sjungs av Bonnie Taylor. Dolph Lundgren var cool och lite smålustig...  Christin Meltzer hade lite för högt tonläge för min smak men annars var hon bra. Låtarna var jag inte så imponerad av men skall man välja så tycker jag att Salem Al Fakirs låt vann sig när man lyssnat på den några gånger. Jessica Anderssons låt var inte så tokig hon fick göra en känslosam och inlevelsefull insats. Ola gillar jag som person och han har en scennärvaro och säkerhet som man tar till sig men låten var en dussinvara fast jag förstår ändå att dom yngre tjejerna gillar honom. I körslaget fick han visa vad han gick för men hans röst är så där medioker.


Tyvärr så har det blivit så många tävlingsmoment och flera uttagningar så nåt festligare mellannummer inte får plats och det är synd. Detta evigt ringande och röstande flera gången struntar jag i och ser det som ett vanligt underhållningsprogram numera.


Av Malin wiper - 7 februari 2010 09:33


  


Häftiga balkonger som jag tog en bild på när vi var i Jönköping sist. Dom är rätt långa och lättmöblerade. I dag skall vi städa och promenera sen tar vi det bara lugnt. Det verkar inte vara så kallt ute men snön ligger i alla fall kvar. Jag känner mig lite rastlös men vet inte varför. Helst vill jag bara åka omkring och njuta av naturen på landet. Jag tog en massa bilder när vi åkte hem i förrgår från Taberg. Vi åkte på en liten lantlig väg mot Sjöhult och vidare en bra bit. Det är så orört och vackert.

 

  

 

Nästan alla hus är röda med vita knutar. Detta hus har en jättevacker dörr.

 

  

 

Det fanns massor av gamla men välskötta lador utefter den lilla vägen. Synd att jag fick med soptunnan...    

 

  

 

Det är rena meditationen att åka utefter en sån här liten och idyllisk väg. Inte många bilar man möter och allt är så stilla och harmoniskt. Känns som en annan och lugnare tid. Mitt humör steg flera grader.  

 

  

 

Huset här står en bit ifrån ett större rött hus. Det var kanske en undantagsstuga som dom hade förr. När en bonde eller hemmansägare blev gammal så flyttade han oftast till en sån och lät nån av barnen ta över gården och då bodde dom äldre på undantagsstuga. Mr T:s mormor bodde i en sån.   

 

   

Det är så fina och välskötta små hus så man bara njuter av att åka förbi dom och ta in atmosfären.

 

  

 

Husen bara poppade ut vart man än vred och vände sig och den här vägen skall vi åka flera gånger eftersom vi blev så lungna och kände sån harmoni efter att vi åkt där. Konstigt att tänka sig att jag var en stadstjej i så många år men när jag växte upp så hade vi en sommarstuga i Stöde och det var en banvaktsstuga som mamma fick hyra eftersom hon jobbade på Sj.

 

   

Här är vi på väg att åka under en järnvägsbro och just då kommer ett godståg.   

 

    

Det dyker upp en del såna här hus också. Kul att dom bevaras. Bredvid detta hus står ett litet mindre i nästan samma arkitektur.   

 

   

I Taberg står detta fina trätorn som säkert tillhör en kyrka och det är nog den gula byggnaden.  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards