Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Melodifestivalen öppningsnumret!

Av Malin wiper - 7 februari 2010 09:59

     


Melodifestivalen hade lite mer glaumorfaktor i år och jag tycker att programledarna gjorde ett bra jobb och var inte så fokuserade på sig själva som förra programledaren var. Öppningsnumret var rätt häftigt och jag gillar den låten som annars sjungs av Bonnie Taylor. Dolph Lundgren var cool och lite smålustig...  Christin Meltzer hade lite för högt tonläge för min smak men annars var hon bra. Låtarna var jag inte så imponerad av men skall man välja så tycker jag att Salem Al Fakirs låt vann sig när man lyssnat på den några gånger. Jessica Anderssons låt var inte så tokig hon fick göra en känslosam och inlevelsefull insats. Ola gillar jag som person och han har en scennärvaro och säkerhet som man tar till sig men låten var en dussinvara fast jag förstår ändå att dom yngre tjejerna gillar honom. I körslaget fick han visa vad han gick för men hans röst är så där medioker.


Tyvärr så har det blivit så många tävlingsmoment och flera uttagningar så nåt festligare mellannummer inte får plats och det är synd. Detta evigt ringande och röstande flera gången struntar jag i och ser det som ett vanligt underhållningsprogram numera.


 
 
Sussi

Sussi

7 februari 2010 11:38

Tycker också programledarna var helt okej. Det märktes att dom var nervösa men förhoppningsvis försvinner det sen. Låtarna däremot så fastnade ingen direkt men Ola och Salem var okej låtar

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

7 februari 2010 11:54

Håller med dej på¨alla punkter här,,finns inget att tillägga..hoppas bara att christin TONAR ner sej nästa vecka för då kommer dom hit till SANDVIKEN!!
Synd att man inte hann med att köpa biljetter skulle varit en upplevelse att få se LIVE när det är så nära också..

Men i veckan ska jag ut o fota för då kommer stan att göras FESTIVAL FIN!! Det har lovats en massa ljusdekorationer i form av Ljustorn,ljusslangar mm..
ska bli spännande..

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 februari 2010 12:02

Det var kul att se Dolph Lundgren i en annan roll:) Jag gillade när han smashade sönder isblocken med bara handen och när han gav sig på att sjunga och dansa - eller ja, kliva omkring med dansarna;)
Favoriterna var Jessica och Salem.
Ha en skön söndag.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

7 februari 2010 13:38

Sussi: Det blir nog ännu bättre tills nästa gång och förhoppningsvis några bättre låtar också.

Ha en fin dag
kram

Lisa: Ja då är det inte bara jag som tycker Christin är lite hysterisk. Jag hade också velat se festivalen i verkligenten. Visste inte att dom kom till Sandviken. Synd att du inte fick biljetter. Vad kul ni får där till veckan, det passar dig som är så färgstark. Du är rena Carnevalen ;)

Ha en fin dag
kram

Lambergsfrua: Ja det var det verkligen och han gjorde det bra. Vi har samma smak vad gällde musiken ;)

Ha en skön söndag själv
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

7 februari 2010 19:45

Håller också med föregående talare. Dolph var ju ett riktigt lyft, blev väldigt imponerad av hans talanger!
Tyckte även att låten Road Salt var otroligt fin men passade ej in i schlager-sammanhang däremot!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 februari 2010 10:24

Monica: Ja det var annorlunda och mycket bättre. Dolph har fått en massa erbjudanden efter detta.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards