Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Viktminskningskris!

Av Malin wiper - 7 februari 2010 20:58

   


Här händer inte mycket och jag är jättetrött och både retlig och gråtmild. Jag har en kris i min viktminskning och får kämpa som en galning mot sötsuget trots att det gått 3 veckor nu. Vissa dar går det bättre men på kvällarna är det fortfarande svårt. Sen blir man rätt orkeslös när man går på lägre kolhydratintag. Mr T har varit och hyrt 3 st filmer men den jag sett nu var så usel så jag skriver inte nåt om den. Hoppas den jag börjar se nu är bättre. Det är ett Franskt drama som på Svenska heter "Jag älskade honom" egentligen borde jag se en komedi i mitt tillstånd...    nu lär jag väl få gråta en skvätt igen... 

 

    

 

Klicka här om ni vill kolla vart denna våg finns. Den ser ut som en dörrmatta. 

   



       Ha en fin kväll                     

 
 
Lisa

Lisa

7 februari 2010 21:15

Köp våran bok så får du lite tips om viktminskning..kram och kämpa på...
Boken heter Hitta idealvikten med Linda och Lisa

http://unikajag.se

 
wiper

wiper

7 februari 2010 21:56

Lisa: Tack för tipset och grattis till viktminskningen. Vilken bedrift. Jag skall kolla in boken på er sida så fort som möjligt.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

8 februari 2010 07:47


Usch ja,, detta med att behöva tänka på sin vikt är sååå träligt.
Jag kämpar ju oxå på.. men inte såå jättemycké med maten.. utan det är mest med detta goa söta.. allt godis & underbart kaffebröd.. (älskar allt sånt).
Men, peppar.. peppar.. jag tycker det går ganska så skapligt.
Visst kan jag få nåt riktigt sötsug... men då tar jag mig en bit riktigt mörk choklad.. det räcker.. då försvinner suget.
Åså säger de som vet att denna mycké mörkare chokladen ska ju vara bättre.
Igår åt jag faktiskt nypoppade popcorn oxå..
Iofs itna jag kommer att äta dagligen,, men nåt nångång måste man få unna sig.. annars skulle i alla fall jag bli tokig.

Sen, kan jag inte låta bli glass... :o//

Lycka till, du är duktig som kämpar på.

Ha det bäst.. // Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

8 februari 2010 08:03

Även jag tar till mig tipset du fick av Lisa =)
Sötsuget har gått över för min del , men det
är ändå tufft *ler*
Uppblåsbara galjar tycker jag är alla tiders !!

Önskar dig en bra dag och en bra start på denna vecka !
Varma kramar =))

 
wiper

wiper

8 februari 2010 10:21

Annelie: Detta med chokladen har jag full koll på och jag äter bara den mörka. Pop corn är magert och det kan man äta. Glass är jag inte sugen på just nu.

Tack snälla du det skall jag göra
Ha en fin dag
kram

Berith: Tyvärr så kan jag inte ta nåt äppelcidervinäger för jag får ballongmage då men vet att det är bra.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
margit

margit

8 februari 2010 19:29

Hej IGEN!..Ser attdu är på din tredje vecka..o kämpar med vikten...VILKEN "metod" använder du?? Jag skall till Viktväktarna igen nu påtorsdagmorron...skall meddela hur det går. Förra veckan +0,5
men det gäller då att inte gå hem o tröstäta.
äter MYCKET frukt!! Gör nu ofta fruktsallader...med Keso (o sötningsmedel9 Äter frukost, lunch o middag..samt mellanmål några ggr också. Räknar Propointsen...
Kram IGEN!!

http://margitholm.blogg .se

 
Petra

Petra

9 februari 2010 08:02

Du är så duktig som kämpar på med viktminskningen!!! Du ska se att det går vägen... Kram på dej

http://petrano1.bloggspace.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

9 februari 2010 12:24

Att gå ner i vikt är att ändra hela sin livsstil och det är JÄTTESVÅRT:( Jag har nog prövat alla metoder som finns och visst har jag gått ner - tillfälligt. Någon riktigt bra metod med bestående resultat finns inte. Det är "bara" balanserad kost och mera motion som gäller. Suck!
Jag försöker också gå ner i vikt nu. Mindre portioner, inget vin, GI-tankar kring maten och mera motion. Det var väl enkelt *sorgset fniss*.
Lycka till!
Varmsate kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

9 februari 2010 12:55

margit. Jag svarar dig på din blogg men ser nu att det är nåt fel på din sida. Vad bra du äter.

Ha en fin dag
kram

Petra: Tack snälla du. Det är du som inspirerar mig ;)

ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

9 februari 2010 13:08

Lambergsfrua: Du har så rätt så. Jag slarvade och drack ett halvt glas vin i helgen :(

Jag går också på lägre Gi och nu börjar det hända nåt men det gäller att hålla ut. Ja du det är inte lätt.

Ha en fin dag
Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 februari 2010 14:59

Tycker du verkar superduktig och har himla bra karaktär.
Du om någon klarar det säkert, det är ju DU som bestämmer! Och något litet måste man få unna sig ibland, annars blir det ju för tråkigt när man vet hur gott allt smakar!
Ha en fin dag! Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards