Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 maj 2024

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15


 

I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet


 

Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det satt folk på nästan alla bänkar så vädret var fantastiskt. 


Här vände sig duvan om och kollade in mig. 

 

 

En ringduva jag såg såg liggandes på en gräsmatta i Botaniska trädgården i går. Alla andra duvor letade mat men denna bara låg ihopkrupen så jag antar att duvan inte mådde bra

 

Klicka här för att läsa om Botaniska trägården som skall börja renoveras i sommar/hösten och bli klar 2025

 

 

Jag fick även två biler på en Björktrast 

 

  

Bild nr 2


   

Sen gick vi vidare mot utkanten av centrum och i en trädgård såg jag detta solur. Det är inte så ofta numera man ser såna


 

Tulpaner finns det hur mycket som helst i många trädgårdar nu så det är bara att njuta av dess skönhet


Ett gäng tulpaner mot ett källarfönster. Jag gillar tulpaner mer än rosor för dom är mer grafiska

 

Det blommar även i våra kvarter  


   

Utanför en restaurang såg jag detta stol- och bänkkaos. Jag funderade på hur dom skulle få ordning på detta?.


 

Gick förbi dan efter och nu ser det ut så här så kaoset blev till harmoni

 

 

Matta hängande på balkong känns ytterligare som ett vår- och sommartecken

 

            

What Is Life (George Harrison) drum cover by Sina-drums. Det är lite kallare i dag och molnigt så vi får se vad denna söndag har att bjuda på annat än galenskap. Det är så smörgåsbordet ser ut numera. Sköt om er och var rädda om er kära besökare. Vad är livet egentligen?

 

                                           


#Ringduva #Botaniska #Björktrast #solur #tulpaner #bänkkaos #Matta #Sina-drums

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards